מה זה התרת נישואים – ואיך עובד התהליך?

המושג "התרת נישואים" מתאר תהליך שמטרתו לסיים נישואים אזרחיים, ולכן הוא משמש כסוג של אלטרנטיבה למתן גט.

עם זאת, חשוב להכיר את השלבים השונים על מנת להשיג את המטרה, ומומלץ לערב עורך דין מקצועי כמה שיותר מוקדם

זוג נשוי שכל אחד מבני הזוג או בן דת אחרת, או שלפחות אחד מבני הזוג אינו משתייך לעדה דתית שמוכרת על ידי גופי הלכה אורתודוקסיים, יכול להתגרש רק על ידי פניה לבית משפט לענייני משפחה. בפועל, פניה כזו מכניסה את הזוג הנשוי לתהליך של התרת נישואים לכן היא משמשת כסוג של אלטרנטיבה לצורך בקבלת ומתן גט בכל מקרה של נישואים המוכרים על ידי הרבנות.

 

איך מגישים את הבקשה ואיזה שלבים מרכיבים את התהליך?

האופן שבו עובד התהליך של התרת נישואים עולה בקנה אחד עם הצרכים של זוג בנישואים אזרחיים. עם זאת, זהו הליך שאינו רלוונטי לבני זוג בני אותה דת שמבקשים להתגרש – אם הם משתייכים בישראל לדת היהודית, המוסלמית, הדרוזית או אחת העדות הנוצריות שמקיימות בתי דין בארץ. לכן הנושא הזה גם מורכב מכפי שנהוג לחשוב ומומלץ לעבור אותו עם עורך דין.

את הבקשה של התרת נישואים מגישים אל בית משפט לענייני משפחה. זה השלב שבו כדאי לערב עו"ד גירושין שמכיר את התחום ובקיא בו, כי סביר להניח שהוא יכול לעזור ללקוחות שלו לגבש את המסמכים ואת הטפסים שיקצרו את התהליך. בנוסף, התפקיד של עורך דין הוא להצביע על היתרונות והחסרונות של התרת נישואים בהשוואה להליכי גירושין אחרים.

 

האם יש חובה בזיקה לישראל?

התהליך של התרת נישואים עובד כך שצריך למשל קודם כל לבדוק האם נדרש הליך גירושין לפי דין דתי. אחרי שמגישים את התביעה לבית משפט לענייני משפחה, סגן הנשיא של בית המשפט נדרש לפנות אל ראשי העדה הדתית שאליה משתייך כל אחד מבני או בנות הזוג. רק אם נקבע שאין צורך בגירושין על פי אותה דת, אפשר לנהל את התהליך של התרת נישואים בבית המשפט לענייני משפחה.

הליך התרת נישואים יכול להיות רלוונטי אם מקום מושבו של בן הזוג שמעוניין להתגרש הוא בישראל. כמו כן, חובה שבני הזוג יהיו אזרחים ישראלים.

 

טיפים להתרת נישואים

בני זוג רבים בוחרים להתחתן בצורה אזרחית כדי למנוע את ההתנהלות ואת המחויבות לבתי הדין הדתיים. אז על אותו משקל, סביר להניח שהמטרה של התרת נישואים מול בית המשפט לענייני משפחה היא גם כן למנוע סרבול ועיכובים.

הדרך לבצע התרת נישואים בצורה אפקטיבית היא לערב עו"ד גירושין כדי להתייעץ איתו. אם הדיון אכן נערך בבית המשפט לענייני משפחה, אפשר לקיים אותו בדלתיים סגורות ועדיין לקבל את הליווי של עורך הדין.

 

אולי תאהבו גם את:

מזונות ילדים

כמה דגשים חשובים על מזונות ילדים : מזונות ילדים הם הזכות של הילד ולא של ההורה, מכאן כי כל החלטה בנוגע למזונות אותם משלמים הם

קרא עוד »