דין תכשיטים וכלי בית עם הגירושין

תהליך גירושין הוא אחד התהליכים הבעייתיים והעצובים ביותר. פירוק משפחה, גם אם הוא נעשה על דעת שני הצדדים, הוא תהליך הגורם לשניהם סבל רב, הגם שלעיתים קרובות שני הצדדים מבינים שאין כל ברירה אחרת. אם התהליך כולל גם ילדים, הוא עלול להפוך לכואב על אחת כמה וכמה. הילדים אינם אשמים כלל ועיקר במבוי הסתום שאליו הגיעו בני הזוג ויש לעשות הכל על מנת להקל עליהם בתהליך. מהם השלבים בתהליך הגירושים, שעשויים להפוך אותו לקל יותר לכל הצדדים? כיצד מחולק הרכוש ומה דין התכשיטים וכלי הבית עם הגירושין? בשורות הבאות נעסוק בנושא רגיש וכואב, ובדרכים לצלוח אותו בהצלחה ובמינימום כאב לכל הצדדים.

זוג רב על כסף

שלבים בהליך גירושים מתוכנן

הליך גירושים הוא הליך שלרוב מהווה אקורד סיום של חיים בצוותא, שלא התנהלו כמצופה והפכו עבור כל הצדדים המעורבים לסיוט מתמשך. שני הצדדים, הגבר והאישה כאחד, כבר הגיעו למסקנה שלא תיתכן כל דרך אחרת. בנוסף, שני הצדדים מבינים כי ככל שהתהליך יתארך ויהיה כואב יותר, כך עגמת הנפש שתיגרם לכל הצדדים, ובכלל זה הילדים, תהיה גדולה יותר. בהתחשב באמור לעיל, האינטרס של כל הצדדים הוא לנהל תהליך גירושין הוגן ומעשי, שייטיב עם כל הצדדים. בשלב הראשון, יש להגיש את בקשת הגירושים ולעמוד בכל אמות המידה הנדרשות, גם על ידי הגורמים הדתיים, קרי הרבנות. במדינת ישראל. חשוב לזכור שאפשר לחתום על הסכם גירושים. אבל כשמדובר בזוג יהודי, הגירושין חייבים להיות מאושרים על ידי הרבנות. זאת, במטרה למנוע עוול מתמשך לילדים. לרוב, יידרשו בני הזוג לנושא שלום הבית. עם זאת, בהסכמת כל הצדדים אפשר לוותר על התהליך הזה ולעבור ישירות לגירושין ולהפרדת כוחות

חלוקת רכוש בין בני הזוג.

בתהליך גירושין, ניתנת עדיפות לטובת הילדים. לפיכך, כשמדובר בחלוקת רכוש בפועל, במרבית המקרים הנטייה היא להימנע ממנה, לכל הפחות ככל שמדובר ברכוש כגון כלי בית, תכשיטים, מיטות וריהוט. כל הרכוש, כולל תכשיטים כמו טבעות אירוסין ושרשראות יהלומים וכלי בית, נשארים בידי האישה או הצד הממשיך להחזיק בילדים. במעט מאד מקרים, אם בכלל, מבוצע תהליך של חלוקת רכוש בפועל. עם זאת, אם יש פריטי רכוש השייכים לאחד מהצדדים ויש להם ערך רגשי עבורו, ניתן בהחלט לקבוע שהם יעברו אליו בסיום התהליך.

למרות האמור לעיל, וכיוון שלעיתים מזומנות מדובר ברכוש שנצבר בצוותא לאורך שנים, מבוצע תוך כדי הגירושים הליך של הערכת הרכוש. במקרים מסוימים, מתבטאת העובדה שמרבית הרכוש הפיזי נשאר בפועל אצל האישה או אצל הצד המחזיק בילדים, בצורה של הפחתת תשלומי המזונות. ואולם כך או אחרת, חשוב לציין כי כל הליך גירושים הוא עולם בפני עצמו ואין כמעט אפשרות למצוא דמיון כל שהוא בין פסיקה אחת של בית המשפט לבין רעותה. יש מקרים שבהם תכשיטים וכלי בית יחולקו בין הצדדים ובמקרים אחרים הם יישארו אצל צד אחד, והערך שלהם יבוא לידי ביטוי בדרכים אחרות בהמשך התהליך.

אולי תאהבו גם את:

מזונות ילדים

כמה דגשים חשובים על מזונות ילדים : מזונות ילדים הם הזכות של הילד ולא של ההורה, מכאן כי כל החלטה בנוגע למזונות אותם משלמים הם

קרא עוד »