משמורת אב מלאה – באיזה מקרים

נהוג לחשוב כי בחלק הארי של תיקי הגירושין האם תקבל משמורת מלאה, או שלכל היותר תהיה משמורת משותפת בין האב והאם, ההנחה הזאת, אינה תמיד נכונה ואנו עדים בשנים האחרונות ליותר ויותר אבות שמקבלים את המשמורת, מה שמעלה את השאלה, משמורת אב מלאה – באיזה מקרים?

הסבר קצר על משמורת

המשמעות העיקרית של קבלת משמורת מלאה על הילדים במהלך הליך הגירושין הוא שהילדים יהיו רוב הזמן בחזקת ההורה שקיבל את המשמורת, אין הדבר אומר שההורה השני לא יזכה לראות את ילדיו אולם הוא יעשה זאת בצורה מבוקרת ומצומצמת יותר, במיוחד כאשר הצד השני מסרב למפגשים תכופים יותר משנקבע בהסכם הגירושין.

כמו כן, העברת המשמורת להורה השני לא פוגעת בזכויות והאחריויות ההוריות של ההורה שלא קיבל את המשמורת, להורה זה יש זכות לקבל החלטות בנושאים החשובים לילדים כמו חינוך ובריאות.

משמורת אב מלאה

משמורת ילדים בגירושין היא נושא רגיש, כאשר סכסוכי גירושין מגיעים לבית המשפט, השופטים משתדלים להעמיד בראש ובראשונה את טובת הילד, כך אם השופט יסבור שטובת הילד לשהות עם האב הוא רשאי ואף מחויב לתת לאב את המשמורת.

המשמורת נקבעת לפי מספר קריטריונים שהשופט בוחן, ביניהם:

מבחני מסוגלות הורית – כאשר בית המשפט נדרש לסוגיית המשמורת הוא בוחן את שני הצדדים לםי מבחן המסוגלות ההורית, במבחן זה בית המשפט בודק את המסוגלות של שני הצדדים לגדל את הילד בגפם ואת היכולת שלהם לספק לילדים מקום מגורים מסודר ויציבות כלכלית.

לרוב במבחנים הללו מעורבים פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שבוחנים את האישיות ואת החוזק הפיננסי של שני הצדדים, כמו כן לוקחים בחשבון את הנכונות של כל אחד מהצדדים לאפשר לילדים להישאר בקשר עם ההורה השני.

בדיקת המסוגלות ההורית היא אולי הבדיקה החשובה ביותר שנעשית בתהליך קביעת המשמורת, חשוב להגיע אליו מוכנים וכדאי להתייעץ עם עורך מנוסה בתחום משמורת ילדים בגירושין

רצון הילד – במקרים רבים ובמיוחד שהילדים כבר אינם קטנים בית המשפט יתעניין בנטיית הלב של הילדים אשר יישאלו היכן הם מעדיפים לגור לאחר הגירושין, תהליך זה מבוצע לרוב בדלתיים סגורות כאשר השופט משוחח עם הילדים ללא נוכחותם של ההורים, השופט ייקח בחשבון את רצונותיו של הילד אם ישתכנע שהוא בוגר דיו.

ילדים

פסיקות בתקופה האחרונה

בתי המשפט החלו בתקופה האחרונה להפגין עצמאות הולכת וגדלה בכל הנוגע לתחום המשמורת, אנו עדים לזניחה מסוימת של הלכת הגיל הרך ואימוץ רחב יותר ויותר של מסקנות ועדת שניט שהמליצה להחיל משמורת משותפת ככל הניתן.

קבלת משמורת אב

כאמור, במידה והשופט ימצא כי שהות הילדים עם האב תהיה הכי טובה להם הוא רשאי להורות על הענקת משמורת מלאה לאב, אב שמעוניין בכך צריך להצטייד בעורך דין טוב שיוכל להדריך את האב כיצד להתנהג ולהתנהל מול בית המשפט ושליחיו.

אולי תאהבו גם את:

מזונות ילדים

כמה דגשים חשובים על מזונות ילדים : מזונות ילדים הם הזכות של הילד ולא של ההורה, מכאן כי כל החלטה בנוגע למזונות אותם משלמים הם

קרא עוד »