הליך גירושין לזוגות שנישאו בחו"ל

אין זה סוד שמוסד הנישואין בישראל, מנוהל תחת מונופול הרבנות. משמעות הדבר, בין היתר, היא שזוגות יהודים, המעוניינים להינשא בישראל, חייבים להינשא בטקס דתי ולהירשם כזוג נשוי ברבנות – בין אתם תושבי נתניה, פתח תקווה, או ראשון לציון.

עובדה היא, שזוגות רבים רואים ברבנות מוסד מיושן ולא רלוונטי, המפלה את הנשים ומעדיפים להינשא במדינות אחרות, המאפשרות טקס נישואין אזרחי, המוכר בישראל על ידי משרד הפנים.

אז לא חייבים להינשא במסגרת דתית, אבל מה עושים כשרוצים להתגרש – בין אם שניכם יהודים, או רק אחד מכם, או אם אף אחד מכם אינו יהודי?

 

מקרים של גירושין לאחר נישואין אזרחיים בחו"ל

ראשית נסביר, כי על אף ההליך המורכב, הצפוי לזוגות מתגרשים, ניתן להקל באופן משמעותי על חלק מהשלבים ולעיתים אף על כולם – אם בחרתם בתחילת הקשר לערוך הסכם מסודר אצל נוטריון.

הסכם כזה, בין אם מדובר בהסכם זוגיות, או הסכם ממון – חוסך את המאבקים האופייניים, העלולים להתקיים בנושאים המופיעים בהסכם – במקרה של גירושים.

כתוצאה, זוגות שחותמים על הסכמים האלה לפני טקס הנישואין, יכולים לחסוך לעצמם בהמשך הדרך, עוגמת נפש והוצאות כספיות גדולות.

 

אחוז המתגרשים בישראל נחלק באופן די ברור לפי יישובים שונים ואפשר לראות בקלות, שבערים מסוימות, כמו למשל ראשון לציון – אחוז המתגרשים גבוה מבערים אחרות בארץ, אך מה עושים הזוגות שנישאו בחו"ל וכעת רוצים להתגרש?

 

אל תוותרו על הסכם ממון – זה לטובתכם. חפשו כבר עכשיו נוטריון בראשון לציון 144, בחרו וקצרו קשר לייעוץ ועריכת הסכם שיטיב עם שני הצדדים

 

  • שני בני זוג יהודים, שבחרו להינשא בחו"ל בנישואין אזרחיים: לפי החוק הישראלי, זוג יהודי נשוי, בין אם הנישואין נערכו כדת משה וישראל, בישראל, דרך הרבנות ובין אם נערכו בטקס אזרחי במדינה זרה – יוכלו להתגרש ברבנות בלבד. בית הדין הרבני מתייחס אליהם כאל זוג נשוי לכל דבר – גם אם נישאו בחו"ל בטקס אזרחי. יחד עם זאת, בניגוד לזוג שנישא ברבנות, אין חובה על בני הזוג לספק עילה מוצדקת לגירושין.
  • מקרה שני – אחד מבני הזוג אינו יהודי – גם זוגות אלה, על פי החוק בישראל, יכולים להינשא רק בטקס אזרחי בחו"ל, מפני שהרבנות אינה מעניקה את ברכתה לנישואין מסוג זה. בהתאמה – גם כשזוג כזה מעוניין להתגרש, לא יהיה צורך לערב את הרבנות בתהליך, כי אם לפנות ישירות לבית הדין לענייני משפחה. שם תוגש בקשה להתרת נישואין – הליך פורמלי, הדורש בעיקר המצאת פרטים ומסמכים רלוונטיים, יחד עם הגעה להסכמות בנושאים השונים, כמו משמורת, מזונות וחלוקת רכוש וממון.

 

לסיכום – גם אם נישאתם בחו"ל – גירושין יכולים לעבור בשלום

בין הנושאים הכואבים, שזוגות נוטים להתנגח בגללם בהליכי גירושין נמצא את המשמורת על הילדים, שלעיתים מוצאים את עצמם במרכזו של מאבק על אזור המגורים בין ההורים, כאשר אחד מהם רוצה לעבור לגור בראשון לציון ואילו השני רוצה להישאר במקום המגורים הנוכחי, למשל בצפת. גם מזונות, חלוקת רכוש וממון ונושאים כואבים אחרים יכולים לקבל מענה מלא וכיסוי של כל האפשרויות לעתיד לבוא – כאשר בני הזוג מחליטים לפנות לנוטריון, שינסח עבורם הסכם מסודר.

כספים

אולי תאהבו גם את:

מזונות ילדים

כמה דגשים חשובים על מזונות ילדים : מזונות ילדים הם הזכות של הילד ולא של ההורה, מכאן כי כל החלטה בנוגע למזונות אותם משלמים הם

קרא עוד »