טיפים לקניית דירה

במציאות של ישראל בשנת 2020 קניית דירה הפכה להיות הגשמת חלום, גם אם יש לא מעט פרויקטים ממשלתים שמנסים להקל על הרבה זוגות צעירים לרכוש דירה כמו "דיור למשתכן" עדיין המשימה הזאת להשיג את דירת החלומות הפכה להיות לא קלה בכלל, ואם נודה על האמת, גם לא הורידה את רף מחירי הדירות להגיע לרמת מחירים סבירים.

אם אתם מאלו ברי המזל שיכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את הרכישה בצורה נכונה.

חיפוש נכס

מה בודקים לפני רכישת דירה

ישנם כמה כללי אצבע חשובים מאוד עליהם אין להתפשר ברגע שאתם רוכשים דירה, אספנו את הדגשים החשובים ביותר בהם אסור כלל להקל ראש בבדיקה.

אמנם ישנם מספר דברים חושבים שמוטלים על עורך דין מקרקעין בירושלים לבדוק כחלק מעבדותו, אלו גם דברים שאתם חייבים להכיר ולוודא שאכן אותו עורך דין ביצע אותם כהלכה כדי שלא תגלו בעיות בעתיד.

 

רישום בטאבו

אחד הדברים החשובים ביותר הוא ללא ספק הרישום בטאבו של הנכס, ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים מבצעים על השטח בנייה, בעיקר אם מדובר על מבנים ישנם, בעבר היה נהוג שכל אחד בונה בלי היתר והנכסים נשארו ככה כבר עשרות שנים, אין זה אומר שהמבנה יכול להימכר בצורה כזאת ולא יהיו עם זה בעיות בעתיד.

חריגות בנייה הם אחד הדברים החשובים ביותר אותם יש לבדוק, לאחר הערכת השמאי והמדידות גם על העורך דין לוודא כי לא קיימות חריגה בנייה.

רישום בטאבו צריך להיעשות רק לאחר שנבדקו כל הדברים בצורה יסודית.

 

תקינות המבנה

תקינות המבנה היא שלב ראשוני והיא גם באחריות הקונה, לא תוכלו לטעון כי הסתירו ממכם דברים בעת הרכישה, כי גם באחריות האישית שלכם לוודא שלא קיימים ליקויים קשים במבנה, אל תסתמכו רק על הערכת השמאי והבדיקות שלו, אלא בצעו גם בדיקות אישיות משלכם ואם יש צורך להזמין גם אנשי מקצוע בכדי לבדוק את הדברים האלו.

 

תקציב

דירה לא קונים לפי מחיר ! גם אם עד היום כל מה שחיפשתם היו דירות רק לפי התקציב שלכם, תשכחו מכל מה שידעתם, אמנם התקציב הוא הדבר החשוב ביותר שלפיו תקבע איזה דירה תרכשו, אבל נסו לרגע לשכוח מקניית דירה רק לפי התקציב שלכם.

ברגע שאתם נכנסים לתהליך של רכישת דירה למגורים (ברכישת דירה להשקעה החשיבה היא שונה לגמרי) אתם צריכים לפני הכל לראות דברים חשובים שבהם תנהלו את אורח החיים שלכם, בקניית הדירה כדאי לבדוק את הקרבה למקומות תעסוקה, את הקרבה לשירותים ציבוריים, קרבה למרכזים קהילתיים, חדר כושר והאם יש לכם חניה באזור ואת כל הדברים שחשובים לכם, ואם אתם זוג צעיר, אחד הדברים החשובים הוא גם עד כמה הדירה קרובה להורים, כן זה לא מזיק להיות קרובים להורים גם אחרי שיצאתם מהבית, במיוחד שיש ילדים וההורים יכולים לעזור.

אולי תאהבו גם את:

עורך דין לפינוי בינוי
עורך דין לפינוי בינוי

אתם חושבים שהגיע הזמן לקדם פרויקט של פינוי בינוי בבניין שבו אתם גרים? היו לכם לא מעט דיונים בנושא עם השכנים ונדמה שהגעתם להסכמה? אם

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין

אם יש משהו שניתן לומר על רוב הישראלים, זה הרצון שלנו לקנות דירה. אנחנו אומנם חיים, בתור סטודנטים, בלא מעט דירות שכורות, אך בשלב מסוים

קרא עוד »