מה עושים כשהשכן בונה על שטח משותף?

לא פעם ניתן לשמוע על שכנים, שמשתלטים על השטח המשותף של הבניין ובוחרים לעשות בו כרצונם. חלק מהשכנים למשל, בוחרים לבנות לעצמם מחסן או חניה פרטית על השטח המשותף, בעוד שאחרים פשוט מנצלים אותו לשימוש הפרטי שלהם. חשוב לדעת כי הרכוש המשותף של הבניין אינו הקניין הפרטי של אף דייר והוא שייך במידה שווה לכל הדיירים. לכן במקרה של השתלטות של אחד השכנים על השטח המשותף חשוב שתדעו למי לפנות ומה לעשות. במאמר זה נספק לכם מידע חשוב וחיוני, שיוכל לסייע לכם במצבים מסוג זה.

 

בנייה על שטח משותף – מה ניתן לעשות?

במידה ואחד השכנים שלכם השתלט על השטח המשותף והחליט להפוך אותו לשטח הפרטי שלו, כדאי שתדעו כי יש מה לעשות! השלב הראשוני הוא לפנות לשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום הנדל"ן, על מנת לקבל ייעוץ משפטי. עו"ד יוני לוי לרכישת דירה ולסיוע במקרה של השתלטות על שטח משותף, מהווה את הכתובת המושלמת עבורכם.

מדובר על עורך דין שמגיע מתחום הנדל"ן ומכיר את כל הניואנסים השונים, שיסייעו לכם להתמודד בצורה יעילה יותר עם השכן הבעייתי. הדבר נכון עבור השכן שהחליט להשתלט לכם על המקלט המשותף, או לחילופין, השכן שהפך חלק מהשטח המשותף למחסן הפרטי שלו. בכל מקרה, עורך דין מהתחום יוכל לסייע לכם להתמודד עם המצב בצורה המהירה והיעילה ביותר.

 

שכן שבונה על שטח משותף – כיצד להתמודד נכון?

רוב האנשים שנתקלים במצב מסוג זה, נוטים להגיב בכעס. הדבר עלול רק להסלים את המצב ולהרחיק מכם את הפתרון. לכן חשוב לשמור על קור רוח ולנסות לפתור את הבעיה מבלי להידרדר למאבק משפטי. ברוב המקרים ניתן להסתפק במכתב מעורך דין, שיהווה מכתב אזהרה לשכן המדובר.

כמובן שמומלץ לפני כן לפנות לשכן ולדבר עמו בצורה רגועה ונינוחה, במטרה לפתור את הסכסוך בצורה עצמאית. חשוב כמובן לערב את וועד הבית ולכנס ישיבת דיירים, על מנת לדון בנושא ולהגדיר מחדש את הכללים המוסכמים על כל הדיירים בבניין. המטרה היא לוודא כי כל הדיירים מבינים כי אין להשתלט על חלקים מהשטח המשותף ולפגוע בזכויות יתר הדיירים.

 

טיפים להתמודדות עם בנייה בשטח משותף

לאחר קיום ישיבת הדיירים ניתן לפנות לפקח של העירייה, על מנת שיגיע למקום ויחייב את הדייר לפנות ולהרוס את הבנייה הלא חוקית. הדבר נכון לגבי שכן שהחליט להקים מחסן פרטי בשטח המשותף, או שכן שבנה לעצמו "זולה" שמהווה מפגע סביבתי. במידה והדבר לא יעזור, לא תהיה ברירה אלא לפנות לסיוע משפטי. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מהתחום כבר בתחילת הדרך, על מנת להבטיח לעצמכם התמודדות יעילה ונבונה עם המצב. עורך הדין בקיא בדקויות החוק ויוכל לסייע ולייעץ לכם לכל אורך הדרך.

הוא יספק לכם מידע עדכני ומקיף לגבי הזכויות שלכם בעניין וכמובן ייצג אתכם בבית המשפט. חשוב לדעת כי גם במידה ומדובר על בניה ישנה, שהייתה ידועה לכל הדיירים בבניין, עדיין ניתן לשנות את המצב. שתיקת הדיירים אינה מהווה הסכמה להשתלטות השכן הכוחני על השטח המשותף, לכן חשוב להיות מודעים לכך ולא לחשוש לפנות לסיוע משפטי.

 

מה עושים כשהשכן בונה על שטח משותף – שורה תחתונה

לא פעם ניתן לשמוע על שכן כוחני, שהשתלט על חלק מהשטח המשותף בבניין ובחר לבנות עליו מחסן, חניה וכדומה. חשוב לדעת כי במקרים מסוג זה ניתן להיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום, על מנת לנסות לפתור את הסכסוך בצורה המהירה והיעילה ביותר.

אזור ציבורי

אולי תאהבו גם את:

עורך דין לפינוי בינוי
עורך דין לפינוי בינוי

אתם חושבים שהגיע הזמן לקדם פרויקט של פינוי בינוי בבניין שבו אתם גרים? היו לכם לא מעט דיונים בנושא עם השכנים ונדמה שהגעתם להסכמה? אם

קרא עוד »
טיפים לקניית דירה

במציאות של ישראל בשנת 2020 קניית דירה הפכה להיות הגשמת חלום, גם אם יש לא מעט פרויקטים ממשלתים שמנסים להקל על הרבה זוגות צעירים לרכוש

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין

אם יש משהו שניתן לומר על רוב הישראלים, זה הרצון שלנו לקנות דירה. אנחנו אומנם חיים, בתור סטודנטים, בלא מעט דירות שכורות, אך בשלב מסוים

קרא עוד »