חוקים שצריך לדעת לפני השקעה בדירה

עם השנים צברתם לעצמכם הון מסוים שמאפשר לכם היום להשקיע במגוון אפיקי השקעה בארץ ובעולם. אחרי שבחנתם את כל האפשרויות שעומדות בפניכם והתייעצתם עם יועץ השקעות, הבנתם שההשקעה החכמה ביותר בשבילכם תהיה השקעה בדירה. אולם כמו בכל דבר, גם בנושא הזה יש דברים שחשוב לדעת לפני שעושים את הצעד. רוצים לדעת מה הם? טוב שהגעתם! ברוכים הבאים למאמר – חוקים שצריך לדעת לפני השקעה בדירה.

 

למה דווקא השקעה בדירה?

השקעה בדירה היא לא הדרך היחידה להשקיע את הכסף שלכם, אבל היא בהחלט נמנית עם הדרכים הנפוצות ביותר שבה אנשים בוחרים, ויש לכך סיבה טובה מאוד. בגדול, מי שיש לו מספיק הון השקעה בדירה יכולה להיות לא מסוכנת עבורו ואף להניב תשואות יפות מאוד.

השקעה בדירה משמעותה השקעה של סכום כסף מסוים שעם הזמן ילך ויצבור ערך הרבה יותר גדול, כך שבעת מכירת הדירה בשלב זה או אחר אתם עומדים להרוויח הרבה יותר ממה שהשקעתם. זאת כמובן לצד העובדה שבזמן שתשכירו את הדירה תתחילו להחזיר את ההשקעה שלכם באמצעות דמי שכר הדירה שישלמו לכם הדיירים.

 

חוקים שצריך לדעת לפני השקעה בדירה

אחרי שהבנתם איפה להשקיע כסף והגעתם למסקנה שהשקעה בדירה היא הדרך הטובה ביותר עבורכם, ישנם גם חוקים שצריך לדעת לפני השקעה בדירה.

אז הכירו את החוק הראשון שמורה על לוח התשלומים עבור הדירה. מועדי התשלומים שאותם אתם עתידים לשלם עבור הדירה מתחלקים ביחס לצפי ההתקדמות בבניית בניין המגורים.

 

איך מתחלקים התשלומים?

*40% מערך הדירה ישולם בתום בניית תקרתה של קומת העמודים, או עם תום בניית הרצפה של הקומה הראשונה בהנחה שלא מדובר בבניין שנבנה על עמודים. בדרך כלל תשלום זה מתקיים לאחר בין 8 ל-10 חודשים מרגע תחילת הבנייה. כחלק מ-40 האחוזים הללו, מחושבים גם 15% שתשלמו בזמן שחתמתם על הסכם רכישת הדירה.

*20% נוספים מערך הדירה יש לשלם עם תום בניית שלדה של הקומה בה נבנית הדירה שלכם, שכוללת את מחיצות הפנים של הדירה ולא כוללת את בניית המשקופים, החשמל ואת צנרת המים.

*15% נוספים מערך הדירה יש לשלם עם סיום טיח הפנים או תחליף הטיח.

*עוד 15% ישולמו עם סיום טיח חוץ או ציפוי.

*10% האחרונים של ערך הדירה ישולמו עם קבלת הדירה.

פנקס שוברים – חוקים שצריך לדעת לפני השקעה בדירה

פנקס שוברים הוא דרך התשלומים שבאמצעותה תשלמו לחברת הבנייה, זאת על פי חוק. על מנת לוודא שהקבלן לא משתמש בכספים שלכם לצרכיו האישיים, כפי שקרה למשל בפרשת חפציבה המפורסמת, יש לרשום על השוברים, אותם תקבלו מהקבלן, את מספר הדירה ואת פרטי חשבון הבנק המלווה.

עד כאן חוקים שצריך לדעת לפני השקעה בדירה, מקווים שעזרנו!

בית למכירה

אולי תאהבו גם את:

עורך דין לפינוי בינוי
עורך דין לפינוי בינוי

אתם חושבים שהגיע הזמן לקדם פרויקט של פינוי בינוי בבניין שבו אתם גרים? היו לכם לא מעט דיונים בנושא עם השכנים ונדמה שהגעתם להסכמה? אם

קרא עוד »
טיפים לקניית דירה

במציאות של ישראל בשנת 2020 קניית דירה הפכה להיות הגשמת חלום, גם אם יש לא מעט פרויקטים ממשלתים שמנסים להקל על הרבה זוגות צעירים לרכוש

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין

אם יש משהו שניתן לומר על רוב הישראלים, זה הרצון שלנו לקנות דירה. אנחנו אומנם חיים, בתור סטודנטים, בלא מעט דירות שכורות, אך בשלב מסוים

קרא עוד »