מה כרוך בהליך המשפטי לקניית מסעדה?

מעוניינים בקניית מסעדה להשקעה? חשוב שתדעו כי קניית מסעדה הינה הליך פרוצדוראלי מורכב. קיימות מגוון דרישות משפטיות אשר רוכש המסעדה צריך לעמוד בהן. חלק מהדרישות המשפטיות הינן דרישות המאפיינות רכישה של כל מקרקעין באשר הם, בעוד שאחרות מייחדות את הליך רכישת המסעדה. המשיכו לקרוא וגלו מה כרוך בהליך רכישת מסעדה מהפן העסקי והמשפטי גם יחד.

 

הליך רכישת מסעדה

הליך רכישת מסעדה בישראל מתחיל בשלב איתור המסעדה אותה ברצונכם לרכוש. זהו שלב טרום משפטי בהליך, שכן ההחלטה איזו מסעדה לרכוש מסעדה צריכה להיות כלכלית – עסקית, עוד קודם להיותה כשירה מבחינה משפטית.

אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת מסעדה לרכישה, הוא בחירה במסעדה משגשגת באזור עם ביקוש גבוה למסעדות. סביר בהחלט כי שיקול זה יוביל אתכם לרכישת מסעדה בתל אביב. אשר על כן, השלב הראשון בהליך רכישת המסעדה שלכם יהיה מציאת מסעדה למכירה בתל אביב אשר תשביע את רצונכם.

כמובן שמיקום המסעדה לא יהיה השיקול היחיד שינחה אתכם אלא גם שיקולים רבים נוספים. בין היתר, עליכם לשקול האם ברצונכם לבחור במקום גדול הפונה להמונים או במקום בוטיק המיועד לברנז'ה ייחודית של לקוחות. שיקולים אלו אינם רלוונטיים רק למי שמעוניין לרכוש מסעדה אלא לכל מי שמחפש עסקים למכירה בישראל.

מסעדה למכירה

רבדים משפטיים בהליך הרכישה

לאחר שבחרתם את המסעדה אותה אתם מעוניינים לרכוש, תם השלב הטרום – משפטי ומתחילים השלבים המשפטיים. ראשיתם של השלבים המשפטיים הכרוכים בקניית המסעדה, קשורים לרכישת בית העסק עצמו. לשם רכישת המבנה עבור המסעדה, תצטרכו להסתייע בשירותים משפטיים למען עריכת חוזה רכישה אשר יסדיר את מכירת המבנה.

מעבר לרכישת המבנה, עורך הדין יסייע לכם גם בהליך הסדרת רישום הנכס על שמכם וכן בהליך הוצאת המשכנתא עבור הנכס, ככל שתידרשו למשכנתא. אם כן, שלושה רבדים משפטיים נחוצים לשם רכישת הנכס –ניסוח חוזה הרכישה, רישום הנכס על שמכם בטאבו והתנהלות אל מול הבנק. שלושה שלבים אלו יבוצעו על ידי עורך הדין המלווה את העסקה.

תהליך חוקי

רבדים משפטיים בהפעלת המסעדה

השלבים המשפטיים בהליך אינם נגמרים עם רישום הנכס על שמכם. רבדים משפטיים רגולטורים נדרשים גם עבור הפעלת הנכס כמסעדה. ככל שהמסעדה כבר מתפקדת, ייתכן כי הבעלים הנוכחי של המסעדה הסדיר את הדרישות הרגולטוריות. אולם אם המקום טרם פועל כמסעדה, תצטרכו לוודא אתם כי המקום אכן עומד בדרישות הרצויות.

הדרישות הרגולטוריות רבות ונראה, לעיתים, שהן בלתי נגמרות ומשוללות היגיון ברור מסדר. אדם אשר רכש מבנה ומעוניין להשתמש בו בתור מסעדה, יגיש בקשה לרשות המקומית אשר תעניק לו מידע בדבר הדרישות הרגולטוריות שלה מהמקום. לאחר מכן, הרוכש יציג לעירייה את מסמכי רכישת הנכס, את תוכניות העסק שקיבלו אישור ממהנדס ואת שובר תשלום אגרת הבקשה לעסק.

 

לסיכום

אם כן, קונה המסעדה יצטרך להגיש בקשה, לשלם אגרה, להציג תוכניות, לקבל אישור מהנדס ולעמוד בתנאים הרגולטוריים כדי להתחיל להפעיל את המסעדה שזה עתה רכש. זאת, לאחר שרכש את המסעדה באמצעות חוזה ורישום של הנכס על שמו בטאבו – המרשם הקנייני הישראלי.

עסקים למכירה

אולי תאהבו גם את: