האם יש חוקים בנוגע להצללה בבית משותף

ההכנות לקראת הקיץ בעיצומן ורבים מאתנו תרים אחר פתרונות הצללה וריהוט שיאפשרו לנו להפוך את המרפסות והחצרות למוצלות ונעימות לישיבה. הכנות אלה גורמות לא פעם להתעניינות בכל הנוגע להצללה בבתים משותפים. עובדה זו ידועה לנו מקרוב, משום שקיבלנו עשרות פניות מצד גולשים שמבקשים לדעת אם יש חוק שנוגע להצללה במרחבים אלה. החלטנו שלא להישאר אדישים לביקוש ויצאנו לבדוק את הנושא. הישארו כאן ותגלו את כל המידע העדכני שמצאנו.

 

מה החוק אומר?

בירור שערכנו בנושא העלה שאין חוק ספציפי שמסדיר את עניין ההצללה בבתים משותפים, למרות שמדובר בתרחיש שעשוי להוביל לא פעם לאי הבנות בין הדיירים. חשוב לציין שיש את חוק הפרגולה שנוגע לעניין אחר. כלומר, לפתרון הצללה מסיבי שמצריך עמידה בתנאים ברורים. בחרנו שלא להתעכב על חוק זה, מכיוון שיש הבדל של שמים וארץ בין הפרגולות לפתרון ההצללה שלשמו התכנסנו כאן היום.

מה החוק אומר

רוצים להתקין פתרון הצללה? כדאי שתקבלו את הסכמת הדיירים

כאמור, התקנה של הצללה למרפסת או הצללה לחצר צריכה להתבצע תוך הסכמה של שאר דיירי הבניין, כדי למנוע אי נעימות. נמליץ לפנות לאיגוד בעלי הבתים המקומי או לחברה ניהול הנכסים ולברר מולם את הנושא. שכן, אלה מחזיקים בחוזים שנחתמו על ידיכם ועל ידי דיירים אחרים, כך שיש ברשותם לבדוק אם יש תקנות שנוגעות להתקנת מבני הצלה באזורים המשותפים או לא.

 

שימו דגש על אופן ההתקנה

זה טוב ויפה לקבל את הסכמתם של השכנים בכל הנוגע להתקנת פתרון ההצללה, אך זה לא מספיק. מוטלת עליכם האחריות בבירור אודות אופן ההתקנה של ההצללה הנבחרת. נסביר שהדבר צריך להתבצע על ידי מומחים בתחום שיבצעו עבודה מקצועית, כדי שפתרון ההצללה יענה על הקריטריונים הבאים:

  • יותקן באופן בטיחותי ולא יהווה סיכון לעוברים והשבים
  • יותקן בהתאם לתקנות הבנייה

 

כך תבצעו התקנה בראש שקט

יצירת קשר עם חברת התקנה מקצועית זה הדבר האחרון שעליכם לעשות, כדי שתוכלו לבצע את ההתקנה המדוברת בראש שקט. נמליץ לערוך חיפוש מקיף ברחבי הרשת שיוביל אתכם בסופו של דבר לחברה שנחשבת לשם דבר בתחום.

ניתן לעשות זאת תוך קריאת חוות דעת שפורסמו בלשונית הביקורות של גוגל או באמצעות חיפוש אחר פוסטים שפורסמו בקבוצות וואצאפ של השכונה. שכן, אלה יפנו אתכם אל החברה הטובה ביותר שתתקין את ההצללה באופן שהוא לא רק בטיחותי, אלא גם אסתטי.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שעשה לכם סדר בכל הנוגע להצללה בבתים משותפים. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו לשוחח עם הדיירים או עם גורמים שאחראיים על החללים המשותפים בבית, כדי שאלה ייתנו את אישורם לביצוע ההתקנה של פתרון ההצללה הנבחר. נאחל כעת שתקבלו שירות מקצועי שיאפשר לכם ליהנות מהצללה מלאה לאורך זמן.

בית משותף

אולי תאהבו גם את:

תביעות נזקי גוף
הכל על תביעות נזקי הגוף

תאונות דרכים הן אחד הגורמים השכיחים לתביעות נזקי גוף בישראל. למעשה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היו למעלה מ-23,000 תאונות דרכים שגרמו לפציעה בשנת

קרא עוד »