את בהיריון? כך תדעי האם חווית רשלנות רפואית ומה לעשות

אחת הבשורות הטובות ביותר שתקבלי בחייך כנראה היא ההודעה על הריון. ההתרגשות מאוד גדולה, וכמובן הרצון לשמור על בריאותך ובריאות החיים שבתוכך. מה זה אומר רשלנות רפואית בהריון? איך נמנעים ממצבים מורכבים? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

רשלנות רפואית בהריון – מה זה אומר?

צריך להגיד את זה, ביחס להריון עצמו, אין הוראה חוקית מפורשת. מה שכן יש זה סעיף 35 לפקודת הנזיקין, שמדבר על רשלנות רפואית, אבל לא מדבר בהכרח על רשלנות רפואית בהריון. סעיף חוק נוסף, שאפשר לחבר אותו למושג "רשלנות רפואית בהריון", הוא סעיף 5 לחוק זכויות החולה, המחייב את הצוות הרפואי לתת לכל מטופלת ומטופל טיפול רפואי נאות. בין השאר, המטפלים נדרשים לשמור על פרטיותו וכבודו של המטופל, ויש עוד מספר זכויות נוספות.

בנוסף, סעיף 17 לחוק זכויות החולה מחייב את הצוות הרפואי לנהל רישום של ההליכים הרפואיים, כולל המלצות טיפוליות, וכל מה שקשור להליך ולמטופל. במהלך ההריון, את נדרשת לעבור את כלל הבדיקות הרפואיות, כשאחריות הרופא המטפל, להפנות אותך לבדיקות והטיפולים הרלוונטיים אלייך. בנוסף, על הצוות הרפואי לפעול בזהירות ולהיות קשוב אלייך בכל ההליך, בכל בדיקה.

 

אז מתי תהיה עילה משפטית לתביעה

כמובן שלפני כל הליך משפטי מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין. אבל, אם מישהו מהצוות הרפואי שהיה איתך בקשר, אחות או רופא, לא מילא אחר חובתו, אם זה בכך שלא הודיע על בדיקה נדרשת, או נתן יחס לא ראוי באופן קיצוני, יכול להיות שיש לך עילה לתביעה. אם נגרם נזק לתינוק, נזק שניכר לאחר הלידה, ולפי הרופאים ניתן ליחסו לפעולות מסוימות שהתרחשו במהלך ההיריון, כמובן שהדבר הופך את ההליך המשפטי לוודאי יותר עבורך.

 

מה יבדוק עורך הדין?

אם יש חשש לרשלנות רפואית, עורך הדין שאתו תתייעצי, כמובן לאחר הליך בחירת עורך דין מושכל ומסודר, יבדוק את המסמכים הרפואיים. עורכי דין מקצועיים בתחום, ידעו אם בכלל קמה במקרה הזה עילה לתביעה, ואם יש סיבה בכלל להתחיל את ההליך. עורך הדין יבדוק האם יחסי מטפל – מטופל, כפי שנדרשים על פי חוק, התקיימו בהליך הזה. האם הנזקים שהתגלו אצל התינוק, מקורם עוד בהריון ובתקופה שלפני. בקיצור, יבדוק האם כלל התנאים, שהוגדרו בעיקר על ידי הפסיקה, אכן מתקיימים במקרה הזה.

לסיכום, אמנם הריון זה דבר מאוד משמח, אך צריך לזכור שיש גם מורכבות גדולה בהליך הזה. אם זה בשל סיבוכים אפשריים בהריון, ואם זה בשל טעויות אנוש. אם אתם חושבים שהתרחשה רשלנות רפואית, עליכם כמובן להתייעץ באופן מידי עם עורך דין, מישהו שמומחה בתחום, שידע לעבור על המסמכים הרפואיים, ולהבין האם חשדכם מוצדק. רק כך תרגישו בטוחים.

לחצו לפרטים נוספים >>>

את בהיריון? כך תדעי האם חווית רשלנות רפואית ומה לעשות
את בהיריון? כך תדעי האם חווית רשלנות רפואית ומה לעשות

אולי תאהבו גם את: