מה עושים עם חשבון הבנק המשותף בזמן גירושין?

מתגרשים ואין הסכם ממון? בני הזוג אמורים לחלוק את הרכוש, כולל את חשבון הבנק המשותף. אך במקרים רבים הליך הגירושין מאופיין במהלכים עוינים ולכן מומלץ לפעול במהירות ולהתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה 

עבור זוגות שהקימו תא משפחתי, חשבון בנק משותף הוא מהלך מתבקש, המועיל לתפקוד משק הבית. על פי הנתונים, רק רבע מהזוגות בוחרים להימנע מפתיחת חשבון משותף. חשבון בנק זה מייעל הליכים כמו הוצאת משכנתה או רכישת נכס משפחתי. אם החשבון משותף אז גם הרכוש והנכסים שנרכשו באמצעותו נחשבים למשותפים.

כל עוד מערכת היחסים בין בני הזוג מתפקדת, החשבון הוא כלי יעיל לניהול היחידה המשפטית. אך ברגע של משבר ביחסים והתדרדרות להליכי גירושין, החשבון המשותף הופך לאחד ממוקדי העימות בין הצדדים, אם לא נחתם הסכם ממון המסדיר את המצב. היכנסו עכשיו לאתר זה אם אתם מעוניינים לקבל מידע ועצות בנושא.

 

פעולה מהירה

הליך גירושין עלול להידרדר במהירות לזירת קרב רוויית אמוציות. לכן תגובה זריזה למצב היא דבר חיוני. מומלץ, בראש ובראשונה, להתייעץ עם עורך דין המתמחה בגירושין וליזום צעדים נדרשים, על סמך עצתו. התמהמהות תאפשר לצד השני לקחת את היוזמה והצד המאחר יכנס למגננה ולהתנהלות תגובתית.

אם בן או בת הזוג העבירו מחיצת מהסכום בחשבון המשותף לחשבון פרטי, זהו מהלך לגיטימי, לכאורה, לאור התפיסה שבהעדר הסכם ממון יש חלוקה שווה של הנכסים והחובות, אלא אם אחד הצדדים יוכיח לבית המשפט כי חלוקה זאת אינה שוויונית. כמו כן יתכן כי לצד ריקון מחצית מחשבון הבנק אותו צד החל להעלים נכסים. מהלך שאינו נחשב ללגיטימי.

 

יחס המחוקק

חלוקת הרכוש בין זוגות מתגרשים מושפעת מהחקיקה בנושא. אם מדובר בזוג מבוגר שהתחתן לפני תחילת 1974, יחול עליו חזקת השיתוף הקובע כי יש לחלק את הרכוש שווה בשווה. בעיקרון, רכוש שניתן לאחד הצדדים כמתנה או ירושה או שהיה בחזקתו לפני הנישואין לא יחולק שווה בשווה אלא אם הצד השני הוכיח כי הוא זכאי למחצית עקב השקעתו בנכס.

החל מהראשון בינואר 1974 נכנס לתוקף חוק יחסי ממון הקובע כי יש לחלק את הרכוש על פי הסדר "איזון משאבים". על פי הסדר זה כלל הרכוש יחולק באופן שוויוני אלא אם בית המשפט יפסוק אחרת. הסכמים אלה, תקדימים ודקויות משפטיות אחרות מצריכים התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה המתמחה בגירושים.

 

פנייה לבית המשפט

על רקע הרגישות והחשש מפני מהלכים חד צדדיים אפשרות נוספת היא פניה לבית המשפט ובקשה להוציא צו מניעה שימנע שימוש חד צדדי בכספים. מנגד, בית המשפט לענייני משפחה יזהר מפני מניפולציות ועשוי להחליט לא להוציא צו זה אם יתברר כי הפניה עצמה אינה עניינית והיא נועדה לפגוע בצד השני. לכן התייעצות עם עורך דין חשובה לצורך קביעת אסטרטגיה.

לְהִתְגַרֵשׁ

אולי תאהבו גם את:

עורך דין הסכם ממון

אין הרבה אירועים כל כך משמחים בחייו של אדם כמו ההחלטה להתחתן. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו הרבה זוגות אחרים שהחליטו לעשות את הצעד

קרא עוד »