איך לקבוע זמני שהות לטובת הילדים?

מבנה חלוקת הזמנים של הטיפול בילדים, בין הורים המצויים בתהליך פרידה וגירושין, נקרא במשך שנים ארוכות "הסדרי ראיה" והפך את הדיון וקביעת ההסדרים בנושא למצב בו ישנו הורה מרכזי שהוא ההורה המשמורן.  על פי הגדרה זו, משתמע כי להורה שאינו משמורן, ובדרך כלל מדובר באבא, הדאגה היחידה ליחסיו עם הילדים הם הסדרים של זמנים בהם הוא "יראה אותם".

הביטוי שהחליף את הסדרי ראיה הוא זמני שהות, שמתייחס לזמן מתמשך של ההורה עם ילדיו ונותן משקל שווה לתפקיד שני ההורים בחייהם של הילדים.

 

זמני שהות

זמני שהות כבר אינם לוחות זמנים לביקורים של הילדים אצל ההורה שאינו משמורן. כיום זמני השהות יוצאים מתוך נקודת הנחה כי למרות שבני הזוג בחרו בפרידה, בכוונתם להמשיך למלא את תפקידם החשוב כהורים, בשיתוף עם בן או בת זוגם לשעבר. במצב כזה נקבעת משמורת משותפת – עוד על משמורת ילדים, קראו אצל https://www.eranezra.co.il.

קביעת זמני שהות מיטבית, נקבעת בהסכמה בין ההורים, בליווי איש מקצוע ומתייחסת לזכות השווה של ההורים לבלות זמן בחברת ילדיהם. גם במקרה שבו המשמורת אינה משותפת, חשוב לדאוג שגם ההורה שאינו משמורן יוכל לבלות זמן עם ילדיו, גם אם אינו גר איתם עוד באותו הבית. חשוב ששני ההורים יפעלו מתוך הבנה שהטוב ביותר עבור הילדים הוא קשר טוב ועמוק עם שני הוריהם.

 

טובת הילדים

טובת הילדים היא הקו המנחה שמוביל כל דיון שעוסק בזמני שהיה של הילדים. בית המשפט ואנשי המקצוע מודעים מאוד לכך שהילדים הם נפגעים מרכזיים בתהליך גירושים, גם משום שמבנה המשפחה היחיד שמוכר להם מתפרק ומשתנה וגם בשל מגבלות ההבנה שלהם, בשל גילם הצעיר.

מסיבה זאת ישנה אפשרות בחוק לשמוע את דבריו של הילד מפיו, כך שהשופט יכול לדעת מה רצונו של הילד ולהתחשב בכך בקביעותיו. טובת הילד מתייחסת גם לתהליך הפרידה, שעלול להיות טראומתי ולהוביל לתחושה של נטישה אצל הילדים ונקבע שלטובת שמירה על קשר עם שני ההורים, ניתן לקבוע חלוקת זמני שהות עוד בטרם נדונו נושאים אחרים בגירושין.

 

הורות משותפת

ההתרכזות בטובת הילד מתחילה כבר בשלב שבו מבשרים לילד על הפרידה, ובמקרים רבים ייעוץ מקצועי עם עורך דין לענייני משפחה יעזור לכם לקבוע האם כדאי לשלב פסיכולוג ילדים, עובדת סוציאלית או איש מקצוע אחר בהכנה לחשיפת הילד למידע החדש.

בהמשך חשוב מאוד שההורים יתגברו על האתגרים הרגשיים ויקפידו על תהליך שאינו מערב את הילדים, במטרה להן עליהם גם מבחינה נפשית. הורות משותפת, בה ההורים תומכים זה בזה, מחליטים החלטות חשובות בצוותא וממשיכים להיות חזית אחת מול הילדים מבחינה חינוכית היא האפשרות המועדפת, כדי למזער את הפגיעה ואת הטלטלה שחשים הילדים במהלך הגירושין.

בהסכמים אודות זמני שהיה כדאי להתייחס גם לנושאים שנדמים שוליים כמו הפרקטיקה של העברת הילדים מביתו של הורה אחד לביתו של הורה אחר, חלוקת זמני שהיה בחגים ובמועדים מיוחדים ועוד.

לקבוע להישאר ילדים

אולי תאהבו גם את:

עורך דין הסכם ממון

אין הרבה אירועים כל כך משמחים בחייו של אדם כמו ההחלטה להתחתן. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו הרבה זוגות אחרים שהחליטו לעשות את הצעד

קרא עוד »