הטרדה מינית מצולמת: 4 פעולות חובה שיש לעשות

אחת הבעיות שנפוצות מאוד בהליכים פליליים כנגד עבריני מין היא תחום הראיות. מטבע הדברים, בהרבה מהמקרים של עבירות מין והטרדה מינית, העבירה נעשית בצורה פרטית וללא עדים או ראיות נוספות. לכן, אם קיים צילום וידאו של עבירת המין, חשוב לעשות בו שימוש נכון. הנה 4 דברים שכדאי לעשות במקרים כאלה. 

 

חשיבותה של ראיית וידאו והמגבלות שלה בבית המשפט

ראיית זהב היא ראיה שמכריעה את גורלו של תיק משפטי לכיוון זה או אחר. בהרבה מהתיקים הפליליים שעוסקים בהטרדות מיניות, ראיית זהב היא דבר נחוץ מאוד. דורון ויינרייך יכול להיות מומלץ לקבלת ייעוץ משפטי בנושא זה. ראיית זהב זאת יכולה להיות במקרים רבים צילום וידאו שמתעד את ההטרדה המינית. הטרדה מינית מצולמת היא קלה יותר בדרך כלל להוכחה בבית המשפט מאשר רוב המקרים של ההטרדות המיניות.

למרות זאת, צילום וידיאו של מקרה ההטרדה הוא לא תמיד מספיק. זאת משום שבכדי להרשיע נאשם בעבירה פלילית, יש להוכיח מעל כל ספק סביר שהוא אכן אשם בה. על כן, דורון ויינרייך יכול לספק ייעוץ משפטי מקצועי בנושא הטרדה מינית, כדי לסייע בהוכחת אשמת העבריין מעבר לצילומים של תקרית ההטרדה.

 

1 – שמירה של הראייה במספר מקומות ובצורה בטוחה

הדבר החשוב ביותר במקרה של הטרדה מינית מצולמת הוא שמירה על הראייה המצולמת בצורה הטובה ביותר האפשרית. ראיית וידאו היא ראיה חשובה מאוד, ואיבוד או מחיקה שלה ברשלנות או בזדון, יכולים למנוע מהעבריין לקבל את עונשו. יש לשכפל את הוידאו למספר עותקים, להניח אותם במקומות שונים ונפרדים, ועדיף שאחד מהם יהיה תחת מנעול רציני ומוגן מאש.

 

2 – פנייה לעורך דין או לארגון סיוע לשם קבלת הכוונה

הצעד השני שיש לעשות במקרה של הטרדה מינית מצולמת, הוא לפנות לעורך דין שמומחה בתחום של הטרדות מיניות. עורך הדין יעזור לכם להחליט על שיטת הפעולה הטובה ביותר בעבורכם. לנפגעים של הטרדה מינית יש אופציה לפנות למשטרה או לתבוע את העבריין בתביעת נזיקין. כמובן שניתן לנקוט בשני הצעדים במקביל.

 

3 – פתיחת תלונה במשטרה והגשת עותק של הצילום כראייה

במקרים שבהם יחליטו הקורבנות של ההטרדה המינית להגיש תלונה במשטרה, יש לפנות לתחנת המשטרה לשם הגשת תלונה על הטרדה מינית. בתלונה יפורטו המעשים הפליליים ותצורף אליה ראיית הוידאו של אירוע ההטרדה. הגשה של תלונה במשטרה פותחת את ההליך הפלילי שבסופו (בתקווה) העבריין  יבוא על עונשו ויקבל את הגמול על מעשיו.

 

4 – תביעת נזיקין לשם קבלת פיצויים

לנפגעי עבירה מינית יש את האופציה להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט. תביעה זאת מוגשת לשם קבלת פיצויים על הנזק והכאב והסבל שנגרם לנפגעים של הטרדות מיניות. כיום בית המשפט רשאי לפסוק פיצויים של עד ל-120 אלף שקל ללא הוכחת נזק לכל מקרה של הטרדה מינית.

הטרדה מינית מצולמת

אולי תאהבו גם את: