מה חשוב לדעת על תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונות דרכים רבות מתרחשות בשעות הבוקר המוקדמות. סביר להניח שדבר קורה בעקבות לחץ ששורר בכביש באותו זמן. שכן, יש לא מעט נהגים שממהרים להגיע למקום העבודה בזמן. תרחיש נפוץ זה הוביל לכתיבת המדריך הנוכחי שיציג בפני הנפגעים את כל הדברים שחשוב לדעת ולבצע לאחר תאונות מסוג זה. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שתפעלו נכון ברגעים הראשונים וגם לאחריהם.

 

תאונת דרכים או תאונת עבודה?

בחרנו לפתוח את המדריך בעובדה חשובה שאולי לא ידועה לכם. נספר שתאונות דרכים שמתרחשות בדרך למקום העבודה נחשבות כ"תאונות עבודה". אין מדובר בהגדרה סתמית, אלא בעניין עם משמעות. שכן, תאונות עבודה מקנות לנפגעים פיצויים שחשוב להכיר בהם ולקבל אותם. חשוב לציין שהתאונה יכולה לבוא לידי ביטוי בזמן שאתם נוהגים ברכב, נוסעים בתחבורה ציבורית, הולכים ברגל או רוכבים על אופניים.

 

נפגעתם? צרו קשר עם עורך דין

חשוב לדעת שעליכם לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מצד עורך דין בהקדם האפשרי, משום שהוא יציג בפניכם את הדברים שעליכם לבצע מיד לאחר התאונה. נדגיש שיש כמה שלבים שחשוב ליישם, כדי שתוכלו להעלות את הסיכויים לקבלת פיצויים בהמשך הדרך. דעו שיש הרבה עורכי דין שעוסקים בתאונות דרכים שנחשבות לתאונות עבודה, אך מעטים הם אלה שנחשבים לשם דבר בתחום. נמליץ לכם ללחוץ על הקישור הבא שיוביל אתכם באופן מידי לאתר של עורך דין המומלץ ביותר שיסייע לכם מרגע התאונה ועד קבלת הפיצויים:  https://www.almagorlaw.co.il/.

 

פנו לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי

שמענו לא פעם על מי שעברו תאונת דרכים בדרכם לעבודה ובחרו שלא לגשת לקבלת טיפול רפואי. חשוב לציין שזוהי טעות חמורה שאתם עשויים לשלם עליה ביוקר, משום שלעיתים איננו מרגישים את עוצמת הפגיעה באותו רגע, אך ההשלכות שלה יתנו את אותותיהן בשלב מאוחר יותר. מוטלת עליכם האחריות להתפנות לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה, כדי שתוכלו לוודא אם ישנה פגיעה כלשהי. נדגיש שפנייה מאוחרת לקבלת טיפול מסוג זה עשויה להתגלות כטעות. שכן, לא תהיה לכם דרך להוכיח שהפגיעה נובעת מהתאונה שעברתם כמה ימים קודם לכן.

 

תאספו מסמכים רפואיים

פניתם לקבלת טיפול רפואי? מצוין. אם כך, עליכם לדאוג לקבלת מסמכים רפואיים שירכזו את הגרסה המלאה של המקרה שאירע לכם, במיוחד אם הזמנתם אמבולנס שפינה אתכם מהמקום. נדגיש שיש חשיבות גבוהה לגרסה הראשונית והיא עשויה לקבוע בסופו של דבר את ההצלחה של התביעה שתגישו בבית המשפט ולמוסד לביטוח לאומי.

 

תכירו בזכויות שלכם

נפגעי תאונות דרכים שהיו בדרכם לעבודה צפויים לקבל את הזכויות הבאות:

  • דמי מחלה: המוסד לביטוח לאומי צפוי להעניק לכם דמי מחלה בהתאם לנוסחה שקבועה בחוק. כאשר התשלום המקסימלי מגיע עד 91 ימים והבסיס של השכר מחושב כ – 75% מהממוצע של השכר ששולם לכם ב – 3 החודשים שלפני התאונה
  • מימון של טיפולים רפואיים: לפי החוק, אתם זכאים לקבל תקופת החלמה ושיקום שתינתן מצד שירותי הבריאות. כדי לקבל את הזכאות הזו, עליכם למלא טופס 250 ולהחתים את המעסיק
  • אחוזי נכות: המוסד לביטוח לאומי צפוי להעניק לכם אחוזי נכות במידה ותהיו זכאים להם. אלה ניתנים לאחר קיומה של וועדה רפואית שתבחן את הפגיעה שאירעה לכם בעקבות התאונה

 

 

מילים אחרונות לסיום

אלה הדברים שחשוב לדעת על תאונת דרכים שהתרחשה בדרך למקום העבודה. בשלב זה אתם מכירים בפרטים הנחוצים, כך שתצטרכו ליישם את הטיפים שהוצגו במדריך זה ולהתחיל בהליך שיוביל לקבלת הפיצויים שיקלו על ההתמודדות עם הפגיעה.

פנה לעורך דין

אולי תאהבו גם את:

טיפול בהטרדה במקום העבודה

בשנים האחרונות ישנה מגמה מבורכת, במסגרתה גוברת המודעות להטרדות ולהשלכות הקשות שלהן. במסגרת התהליך הזה, התבהר שהטרדות אינן רק התנהגויות בעלות מאפיינים פיזיים, כך שגם

קרא עוד »