מהו התהליך בפניה לביטוח לאומי לצורך אבטלה?

נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי שהגיע בעקבותיו, גרמו למקומות עבודה רבים לסגור את שעריהם ולפטר את עובדיהם או להוציא אותם לחופשה ללא תשלום. אי לכך, קבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי הפכה לנושא שאנשים רבים נדרשים אליו – גם אם מעולם לא היו מובטלים בעבר. כך תעשו זאת נכון!

רישום לשירות התעסוקה

השלב הראשון שעליכם לבצע, עוד בטרם הגשתם תביעה לדמי אבטלה, הוא להירשם כמובטלים באתר של שירות התעסוקה. חשוב להירשם מיד לאחר הפסקת העבודה. רישום זה מהווה תנאי לקבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי.

זכאות לדמי אבטלה

לפני שתגישו תביעה לדמי אבטלה, עליכם לוודא שאתם עונים על הקריטריונים של הזכאות שמפורטים באתר של ביטוח לאומי. על מי שמגיש תביעה לדמי אבטלה להיות תושב ישראל, בין הגילאים 20 עד 67, שעבודתם נפסקה (פוטרו מעבודתם או הוצאו לחופשה כפויה ללא תשלום) והתייצבו בשירות התעסוקה (בתקופת הקורונה – ההתייצבות אינה פיזית, אלא דרך הרשמה באתר שירות התעסוקה).

יש לשים לב כי עצמאיים או חברי קיבוץ או מושב שיתופי – אינם זכאים לדמי אבטלה מביטוח לאומי.

מסמכים רלוונטיים להגשת התביעה

לפני הגשת התביעה לדמי אבטלה, עליכם לוודא כי יש בידיכם את המסמכים הרלוונטיים – אישור מהמעסיק על תקופת ההעסקה ועל הפיטורים או היציאה לחל"ת, תלושי שכר של ששת החודשים האחרונים במקום עבודתכם, וטופס 1500 מביטוח לאומי (הטופס שנדרש למלא לתביעת דמי אבטלה).

מסמכים רלוונטיים נוספים עשויים להיות תעודת שחרור מצה"ל (לחיילים שהשתחררו בשנה וחצי האחרונות), אישור סיום שירות לאומי, אישור על פטור ממס הכנסה למי שזכאי לכך או תלוש פנסיה במידה והעובד כבר יצא לפנסיה (אך עדיין זכאי לדמי אבטלה).

את המסמכים שולחים באופן מקוון באתר של ביטוח לאומי.

סכום הקצבה שמגיע לכם

באופן כללי, סכום הקצבה משולם לפי תלושי השכר שקיבלת בששת החודשים האחרונים שלפני האבטלה. סכום הקצבה גם תלוי בגיל של מבקש הקצבה – בני 28 ומטה יקבלו סכום נמוך יותר מבני 28 ומעלה.

באתר הביטוח הלאומי יש מחשבון לחישוב דמי אבטלה, בו תוכלו להיעזר כדי לדעת מהו הסכום שמגיע לכם.

מה ניתן לעשות במידה וביטוח לאומי לא מאשרים את התביעה?

במידה ואתם עומדים בקריטריונים לקבלת דמי אבטלה אך תביעתכם לא אושרה, או אם נתקלתם בקושי מסוים במהלך ההליך להגשת התביעה לביטוח לאומי – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://aderet-law.co.il ולקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות מעורך דין מקצועי ובעל ניסיון רב שעוסק בדיני עבודה, ומתמחה בנושאי זכויות עובדים, שכר עבודה וביטוח לאומי. למידע נוסף על דיני עבודה – לחצו כאן

עורך הדין יוכל לסייע לכם בכל הדרוש ולאורך כל הדרך בעיסוק מול ביטוח לאומי, עד לקבלת דמי אבטלה. במידה ואתם עומדים בקריטריון הזכאות – אין כל סיבה שלא תקבלו את הכספים שמגיעים לכם!

אולי תאהבו גם את:

טיפול בהטרדה במקום העבודה

בשנים האחרונות ישנה מגמה מבורכת, במסגרתה גוברת המודעות להטרדות ולהשלכות הקשות שלהן. במסגרת התהליך הזה, התבהר שהטרדות אינן רק התנהגויות בעלות מאפיינים פיזיים, כך שגם

קרא עוד »