4 מקרים שבהם תאונה תיחשב כתאונת עבודה

בירוקרטיה היא תמיד מעיקה ומורכבת, בעיקר כאשר מדובר בתביעת תאונת עבודה.

באילו מקרים מאושרת תביעת תאונת עבודה?

 

מהי תאונת עבודה?

עובד אשר נפצע במסגרת העבודה יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי, על מנת שיכירו בפגיעה הפיזית או הנפשית שנוצרה כתוצאה מהאירוע. הכרה של ביטוח לאומי בכך שהתאונה התרחשה מסיבות הקשורות לעבודה, מקנה לעובד פיצוי כספי וזכויות נוספות, שלא כדאי לוותר עליהן. נפרט מספר מקרים בהם ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה, אך חשוב לציין כי קיימים עוד מקרים רבים ומסועפים, אשר היריעה קצרה מלהכיל.

 

בדרך לעבודה או בחזרה ממנה

סעיף זה בחוק ביטוח לאומי קובע, כי מי שנפגע בעת שהיה בדרכו לעבודה, או בעת שהיה בדרך חזרה לביתו מהעבודה, פגיעתו תחשב כתאונת עבודה. בתוך סעיף זה ישנו יוצא מן הכלל; אם עשה העובד סיבוב או סטייה גדולה מדרכו הרגילה, ככל הנראה שהפגיעה לא תוכר כתאונת עבודה. אולם חשוב לדעת, שישנן סטיות מן הדרך שכן מקובלות על ביטוח לאומי, כמו הורדה או אסיפה של ילדים מן הגן, או עצירה לתפילה במקום קבוע.

 

פציעה במקום העבודה

כאשר שומעים את המושג "תאונת עבודה", סביר להניח שזהו הדבר הראשון שעולה בראשנו: פציעה ממכונה או ממכשיר הנמצא במקום העבודה. אולם מה שאולי אינכם יודעים, הוא שישנם מקרים נוספים אותם מחשיב ביטוח לאומי תאונת עבודה. לדוגמא: אם עובד אחר פצע אתכם בין אם בכוונה או בשוגג, או אם ניסיתם לעצור קטטה או להציל עובד אחר מפציעה.

 

תאונות מחוץ למקום העבודה

עובד אשר נשלח למשימה על ידי מקום עבודתו, כמו שליחת דואר או אסיפת ציוד, ונפצע בדרך לשם או בדרך חזרה למקום עבודתו, יכול להגיש תביעת תאונת עבודה. במקרים שכאלו, ובעוד מקרים רבים, יהיה צורך להוכיח את הקשר בין הפגיעה לבין העבודה, אך חשוב לדעת שגם מקרים אלו נחשבים תאונת עבודה.

 

פגיעה מינית במקום העבודה

מי שעבר/ה פגיעה מינית במקום העבודה, הגרמה לפגיעה נפשית, וסובל/ת מטראומה המתבטאת בחרדות או בפגיעות אחרות הגורמות בתורן לאובדן כושר עבודה, יכול לקבל הכרה בביטוח לאומי. במידה והפגיעה הינה קשה ומתמשכת, ניתן יהיה לקבל גם גמלת נכות מעבודה לאחר סיום תשלום תקופת הפיצוי.

 

איך מתנהלים מול ביטוח לאומי

בהכרה של תאונת עבודה ביטוח לאומי נוהג להקשות, ולכן יש צורך בהוכחה שהפגיעה התרחשה בגלל העבודה. מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה, שיוכל למקסם את הפיצויים המגיעים לכם כחוק, ובמקרים שבהם החוק אינו ברור לחלוטין אם מדובר בתאונת עבודה ויש צורך להבהיר את מידת הסיבתיות, היעזרות בעורך דין אפילו הכרחית.

 

לסיכום

חוק הביטוח הלאומי מגדיר מהם המקרים בהם פגיעה נחשבת כתאונת עבודה, הסעיפים הם מרובים ותלויים בגורמים רבים, לכן על מנת להבין אם מגיעים לכם פיצויים ותנאים, פנו לבעל מקצוע שיעזור לכם לקבל את המגיע לכם.

 

ציוד משפטי

 

אולי תאהבו גם את:

טיפול בהטרדה במקום העבודה

בשנים האחרונות ישנה מגמה מבורכת, במסגרתה גוברת המודעות להטרדות ולהשלכות הקשות שלהן. במסגרת התהליך הזה, התבהר שהטרדות אינן רק התנהגויות בעלות מאפיינים פיזיים, כך שגם

קרא עוד »