הדרישות הפורמליות לחליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מסדירים נוהל ברור שמחייב את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה לבנה, עניבה שחורה ומקטורן שחור או כחול כהה.

בתקנות הללו מוגדר פטור מלבישת מקטורן (בלייזר / ז'קט) בין החודשים מאי ועד אוקטובר (משום שאלו חודשי הקיץ וחם).

לכן, כאשר בוחרים חליפה לבית משפט, חייבים שהיא תהיה תקנית ותעמוד בכללים היחסית נוקשים האלו. אך, כמו שאנחנו יודעים עולם הסטיילינג בבית המשפט, כאשר מדובר על עורכי דין הוא מאוד רחב וניתן למצוא את הדרכים המיוחדות של כל עורך דין להביע את עצמו.

 

הגרביים

על אף שזה נראה פריט שולי בבית משפט, הבחירה בגרביים כאלו או אחרות יכולה להיות אמירה עיצובית של עורך הדין, לפיה יכולה עורך הדין להראות את האישיות שלו ובו בזמן להתלבש באופן שמכבד ביותר את בית המשפט.

 

הנעליים

גם כאן, בתור מנעד הנעליים התקניות ישנם סוגים רבים של נעליים, שכל אחד מהם יכול לכלול אמירה קטנה – החל מבחירת דפוס קטן על הנעל, שיכולה לייחד נעל אחת מאחרת, סוג החוד בקצה הנעליים, סוגי העקב של הנעל (למשל השמעת הקול – יש עורכי דין שמעדיפים שהנעליים שלהם ישמיעו יותר או פחות קול מן העקבים) ועוד סוגיות קטנות נוספות שיוצרות את הייחוד האישי בחליפה שהולכים עימה לבית המשפט.

 

סוגי העניבה

על אף שהתקנות מחייבות עניבה שחורה, הן אינן מחייבות סוג קשר אחד שבו קושרים את העניבה. סוגי הקשרים השונים של העניבות משדרים מסרים אחרים לגמרי – החל מקשר וינזדור הרחב ועבה שמשדרת אלגנטיות ורשמי במיוחד, לנגזרותיו (חצי וינזדור למשל), ניתן לבחור גם בקשרים אחרים ופשוטים יותר כמו קשר ארבע ביד.

סוג הקשר משדר את סוג עורך הדין שאתה, צעיר או מבוגר, קונבנציונאלי או יותר יצירתי שפועל בדרכים פחות מקובלות. בהתאם, גם סוגי העניבות השונים משדרים דברים דומים, עניבה רחבה משדרת יותר רצינות וותק, לעומתה עניבה דקה משדרת יוצר צעירות ויצירתיות.

סוגי הז'קטים

גם כאן, על אף שישנה מגבלה על סוגי הצבעים שמותרים – כחול כהה ושחור בלבד, הסוגים השונים של הז'קטים שנמצאים מאפשרים ריבוי בחירות, החל מסוגי התפרים, רוחב החליפה, רמת גימור החתכים, סוגי הכפתורים והחפתים שבוחרים ועוד.

כל אחד מאלו, שהוא עולם ומלואו, מאפשרים להביע יצירתיות, למשל בבחירת הכפתורים והחפתים יש הרבה מן האמירה האישית ובו בזמן מראה אלגנטיות רבה ומאפשרת גיוון, גם בתוך החוקים הנוקשים יחסית שישנם.

כפי שניתן לראות, יש הרבה מאוד מקום לבחירה אישית גם כאשר מדובר בחליפה שלובשים כאשר הולכים לבית משפט. ניתן למצוא מגוון גדול של חליפות שמתאימות לבית משפט באתר https://diplomatline.co.il במחירים נוחים מאוד.

 

חליפה מעוצב

 

אולי תאהבו גם את: