4 דרכים לבחירת עורך דין שאפשר לסמוך עליו

מקצוע עריכת הדין הוא בין המקצועות הכי נפוצים כיום, ולעתים נראה כי יש יותר עורכי דין מאשר אנשים רגילים…מדוע זה כך? ובכן, יש תשובות רבות לנושא…ייתכן וחלק מהאנשים הולכים ללמוד עריכת דין על מנת להרחיב את אופקיהם ולהיות מצויים בחוקים השונים, וייתכן וחלקם עושים זאת מתוך תחושת צדק ושליחות. כך או כך- אין ספק שתמיד מועיל כשיש לנו מכר שהוא עורך דין – ויכול לייעץ לנו בעניינים שונים. ומה קורה כשאנו צריכים עורך דין המתמחה בתחום ספציפי? איך נדע לבחור מבין ההיצע הגדול בשוק? אספנו עבורכם ארבע עצות בנושא.

 

עורך דין לכל תחום

לעתים יש תחושה, שכל אדם שני שאנו מכירים – הוא עורך דין. ואכן, מדובר באחד המקצועות היותר נפוצים בשוק. אנו יכולים להיתקל בעורכי דין עצמאיים, ואנו יכולים למצוא מהם כאלו היושבים בקרב חברות קטנות או תאגידי ענק, בכל מקרה ובסיכומו של עניין- נראה שכמעט כולם צריכים עורך דין בימינו.

עריכת דין היא מקצוע מורכב מאוד, והוא כולל בו סוגים שונים של התמחויות. כשאנו מחפשים עורך דין ברמת גן, או בכל עיר אחרת- אנו מעוניינים באותו עורך דין המתמחה בתחום שבו אנו מבקשים עזרה, כיוון שרק הוא יוכל להיות ברמה מקצועית מספקת, וזוהי העצה הראשונה. לצורך העניין, אם אנו מבקשים סיוע בנושא גירושין- יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני גירושין.


עורך דין- לוחם צדק

עורכי דין הם שליחים של אכיפת הצדק, ומכך משתמע שנרצה לבחור עורך דין אמין וישר. הדרך שלנו לגלות זאת יכולה להתחיל בבירורים ברשת, ומפה לאוזן, ובשלב הבא- נרצה לפגוש את האדם ולהבין איזו תחושה הוא מעורר אצלנו. השלב הבא הוא כמובן המחיר…כשאנו מבררים מחיר של עו"ד, תמיד נרצה למנוע אי הבנות, ולהבין בדיוק אילו שירותים כלולים באותו מחיר שהוא מציע לנו.

במידה וביצענו סקר שוק שאותו נצליב כמובן עם ניסיונו ושמו של אותו עו"ד, ומצאנו כי טוב- נוכל לסגור עסקה. שלב זה מביא אותנו לעצה הרביעית, והיא- בחירת עורך דין עם ניסיון. כשאנו עוסקים בעניינים קריטיים כמו דיני מקרקעין, גירושין, נזיקין, או פלילים- אל לנו לבחור במתמחה או בעו"ד צעיר בתחום, היות והדבר עלול להיות בעוכרינו, וזה לא שווה את זה- גם אם המחיר נמוך במיוחד. ניתן לשכור עורכי דין זוטרים יחסית, במקרים שבהם אנו צריכים לערוך חוזים סטנדרטיים, או במצבים אחרים שאינם דורשים ניסיון רב.

עריכת דין היא אחד המקצועות הנפוצים ביותר בשוק, וכמעט לכל אחד מאיתנו יש מכר העוסק בתחום. כשאנו ניגשים לבחור עורך דין, חשוב להתנהל ע"פ מספר כללים, שיעזרו לנו לשכור אדם אמין שיביא לנו תוצאות טובות. במקרים מסוימים אנו מפקידים המון בידיו של עורך הדין שלנו, ונרצה לסמוך עליו בעיניים עצומות.

 

אולי תאהבו גם את: