מה הם מקרי חדלות פירעון ומתי ניתקל בהם?

חדלות פירעון מהווה ריענון של חוק פשיטת רגל והתאמת ההליך לעת המודרנית בה אנו חיים. מדובר בהגעה למצב בו החייב אינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו הכלכליות ובתשלומן, כאשר הליך חדלות הפירעון נועד להיות מהיר יחסית ולהביא לפתרון המקובל על כל הצדדים המעורבים, לרבות הנושים ובית המשפט. במאמר זה נעסוק במקרים של חדלות פירעון. 

 

פתרון מהיר

בעבר, הליך פשיטת רגל היה מלווה את הנישום במשך שנים ארוכות, כאשר הוא נשלט שליטה מלאה על ידי הנאמן והכונס המרכזי, וכל הכנסותיו מוקדשות להחזרת הכסף לנושים ולבית המשפט. אך החל משנת 2019, הליך חדלות פירעון בא להאיץ את תהליך מחיקת החוב, והוא החליף את הליך פשיטת הרגל ממספר סיבות:

  • להגדיר איזונים במערכת המשפט לטובת הנושים ולטובת הנישום עצמו.
  • שיקום מצבו הכלכלי של החייב והחזרתו להתנהלות כלכלית תקינה, לטובתו ולטובת הנושים להם הוא חייב את החוב.
  • לצמצם את הפגיעה בנושים ככל הניתן ולהגדיל את שיעור החזר החוב אליהם.
  • צמצום הנטל הבירוקרטי ומשך הטיפול בכל מקרה, לתקופה שלא תעלה על בין 9-12 חודשים.

פרטים נוספים אודות הליך חדלות פירעון, תוכלו למצוא באתר https://www.kisrael-law.co.il

 

לקיחת הלוואה או משכנתא

לקיחת הלוואה או משכנתא בסכומים גבוהים ובעלי החזר חודשי גבוה, עלולות להקשות על הנישום לעמוד בהתחייבויותיו חודש בחודשו. משקי בית רבים קרסו במצבים דומים תחת עול ההתחייבויות ובמקביל ללא יכולת להגדיל את הכנסותיהם. במצב כזה, בו הנושים, הגורם שהלווה את הכסף, עשויים לדרוש את שלהם חדשות לבקרים, מה שיקשה על יכולת ההתנהלות.

לאחר תקופה שהחוב אינו משולם, יפנו הנושים אל הוצאה לפועל, שעלולה לפתוח תיק בגין קיומו של החוב, מה שיוביל להטלת מגבלות שונות על החייב. במקרה כזה, לא יהיה מנוס מכניסה להליך חדלות פירעון, על מנת לעכב את הנושים מלדרוש את החוב ולאפשר לחייב לבנות תוכנית שיקום.

 

הידרדרות מצב רפואי

במקרים רבים, אדם אחד מוגדר כמפרנס העיקרי של הבית. אך מקרים של אובדן כושר עבודה נופלים על אנשים כרעם ביום בהיר, ומשק בית שהצליח לתפקד ולסיים את החודש, מתקשה עתה לראות כיצד זה מתאפשר. כך משפחות לא מצליחות לעמוד בתשלומים השונים, החובות מצטברים והמכתב מהוצאה לפועל כבר לא משאיר מקום לספק.

גם במקרה זה מומלץ לפנות לעורך דין חדלות פירעון, שכן ההליך מבקש להיטיב עם הנישום ולאפשר לו לפרוס את תשלום החוב למספר תשלומים בהם הוא יכול לעמוד.

 

משבר הקורונה

אחת התקופות המטלטלות בחיינו הגיעה לאחר פרוץ מגפת הקורונה. עסקים רבים מצאו עצמם נאלצים לסגור ולפטר שכירים רבים, שלא יכלו עוד לעמוד בגובה התשלומים של משק הבית, שצריך להמשיך להתנהל על אף אובדן ההכנסה. במקרים אלו, שקלו רבים בחיוב כניסה להליך חדלות פירעון, על מנת להסדיר את חובותיהם במהרה תוך צמצום העיקולים וההגבלות השונות.

מקרי חדלות פירעון

אולי תאהבו גם את: