מה זה בדיוק חדלות פרעון? מה חשוב להכיר בנושא?

יש מי שקוראים למצב של חדלות פרעון "ברוך כלכלי", אנו סבורים כי זו ההגדרה המוכרת ביותר בקרב הציבור. אבל מאחורי המושג המשפטי, עומד הסבר מעמיק יותר. יצאנו לבדוק מהי ההגדרה המדויקת של חדלות פרעון ומהם כל הדברים שאתם חייבים להכיר בנושא. קראו את השורות הבאות ותגלו את כל המידע שאסור לכם לפספס.

 

מה זה חדלות פרעון?

חדלות פרעון זהו מצב שבו אדם חייב לא מעט כסף לאנשים וגופים שונים. ההגדרה נוגעת למצבים שבהם הסכום הכולל של החוב עומד על יותר מסך הנכסים של אותו אדם. כלומר, יותר מהשווי של כל הדברים הבאים ביחד:

  • הכסף שקיים בחשבונות הבנק
  • הכסף שקיים בקרנות השתלמות
  • נכסי המקרקעין שברשתו
  • חפצים יקרי ערך שברשותו

במקרים שבהם בא לידי ביטוי מצב של חדלות פרעון, האדם בעצם לא יכול לפרוע את החוב שלו והוא יכול להודיע כי הוא אינו מסוגל להחזיר את כל הסכום שהוא חייב באופן מלא.

 

חדלות פרעון מנקודת המבט של הנושים

כעת אתם יודעים שחדלות פרעון הוא מצב שבו אדם אינו מסוגל להחזיר את החובות שלו. אתם בטח תוהים כעת, איך זה יכול להיות שהנושים יוותרו כל כך מהר על הסכומים שמגיעים להם? (וכפי שניתן להבין, מדובר בסכומים גבוהים). ההליך אמנם עשוי להישמע פשוט, אבל הוא רחוק מלהיות כזה. מדובר בעצם בהסדר שמתקיים לטווח ארוך ומאפשר בסופו של דבר להיטיב עם כל הצדדים שלוקחים בו חלק. הכוונה היא שבית המשפט או גורם מטעם ההוצאה לפועל עושים כל שביכולתם כדי להחזיר את התשלומים לנושים. אם אתם מתכננים להודיע על הליך של חדלות פרעון, כדאי שתתייעצו קודם עם עו"ד דניאל ינובסקי שבקיא בתחום ויוכל לייעץ לכם כיצד לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

 

חשוב להסתייע בגורם מקצועי

אחד הדברים שחשוב ביותר לדעת בנוגע להליך של חדלות פרעון הוא הצורך בליווי מטעם עורך דין. המלצנו לכם קודם לכן לפנות אל עורך דין שבקיא בתחום, כדי שתוכלו לקבל את כל המידע בנושא וגם לקבל את הליווי המשפטי הנחוץ לכם. כדאי שתדעו כמה פרטים נוספים לפני שתבחרו בעורך דין חדלות פרעון. קראו את הפסקה הבאה ותגלו מה אתם חייבים לדעת בעניין.

 

מציאת עורך דין חדלות פרעון מומלץ

ההליך שאתם צפויים לעבור כידוע, אינו פשוט. לכן, אתם צריכים שיתלווה אליכם עורך דין מנוסה ומומלץ. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בעורך דין מומלץ, עליכם לברר פרטים אודותיו באמצעות אחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • חיפוש בגוגל
  • חיפוש ברשתות החברתיות
  • בירור עם קולגות או קרובי משפחה שהסתייעו בו בעבר

 

לסיום

כעת אתם יודעים את כל הפרטים החשובים אודות חדלות פרעון, כך שנותר לנו רק לאחל לכם בהצלחה.

מראה כיסים ריקים

אולי תאהבו גם את: