מה חשוב מבחינה משפטית שיהיה בתקנון של אתר מכירות

בעידן שבו אנו חיים, כמעט כל חברה או ישות עסקית שמציעה שירותי מכירה- בין אם של ייעוץ/טיפול ובין אם של מוצרים, עושה זאת דרך אתר האינטרנט שלה. מדוע? החשיפה הקיימת היום באינטרנט היא עצומה, ודרכה החברות משיגות לקוחות פוטנציאליים ובכמויות גדולות.

יהיה מדויק להגיד, שכיום, כל חברה או עסק שמעבד את עצמו ישתמש באתר אינטרנט על מנת לקדם ולשווק את עצמו, וכמובן על מנת למכור את המוצרים שלו. כיום תוכלו למצוא כל מוצר או שירות באינטרנט- החל מייעוץ רפואי, קניית בית ועד קניית מוצרים כמו רכב או מנגל ביתי.

אתר WEBER המוביל בתחומי מכירות רבים באינטרנט, מסביר לנו בדיוק מה עלינו לקחת בחשבון בהנחה ואנו מוכרים מוצרים.

 

מכירות באינטרנט- האם זה רלוונטי ורווחי?

כפי שכבר ציינו, עולם האינטרנט מהווה חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מחיינו כיום. בעידן שבו אנו חיים, הרבה אנשים מעדיפים לרכוש מוצרים דרך האינטרנט מאשר לגשת לחנות ולבחור את המוצר בעצמינו. כיום ניתן לראות את המוצר דרך האתר בכל הזוויות האפשריות: בין אם מדובר בסרטוני הסבר והדגמה של המוצר ובין אם מדובר בתמונות מכל זוויות המוצר.

מכיוון שתחום המכירות באינטרנט תפס תאוצה ומגיע להיקף מכירות עצום של מיליוני שקלים בשנה, (כמה אנחנו קונים ברשת? מקו) מערכות החוק קבעו חוקים ותקנות שמחייבות את בעלי האתר להתיישר על פיהן. מטרת התקנות היא להגן על הצרכן בסופו של דבר.

 

מהן התקנות המשפטיות שמחייבות אתר מכירות?

WEBER מציע שכעת נתמקד בתקנות שהחוק מחייב. חשוב לציין שדינים אלו מתקיימים כאשר אחד הצדדים הוא בעל העסק (בעל אתר האינטרנט במקרה הזה) והצד השני הוא הצרכן. מטרת החוק היא להגן על הצרכן מפני מקרים רבים, ביניהם עושק, מרמה והטעיה- כל אלה על ידי חיוב הצד המוכר להציג פרטים בסיסיים והכרחיים.

  • על בעל האתר לציין שכל תנאי המכירה דרך האתר עובדים על פי חוק המכירות הישראלי שכפוף לבית המשפט (במקרה הזה- בית המשפט בירושלים).
  • על בעל האתר לציין כי הלקוח מחויב להסכים לתנאי האתר בטרם רכישת המוצר- וכך להביע הסכמה.
  • על בעל האתר לציין שרכישת המוצרים מותרת לבעלי כרטיס אשראי ורק בלבד שהם מעל גיל 18.
  • על בעל האתר לציין האם מדובר באתר שמיועד למכירה אישית/פרטית או למכירה סיטונאית/קבוצתית.
  • על בעל האתר לציין שהאתר פועל על בסיס שימור וחיסיון מידע אישי- אין באפשרותו של בעל האתר להשתמש או לעשות כל שימוש לרעה או לטובתו האישית בפרטיו האישיים של הקונה.
  • חשוב לציין שכל עבירה או פגיעה באחד מהסעיפים הללו על ידי בעל האתר- עשויה לעלות לו בתביעה משפטית.

 

כך לדוגמא, אתר גריל שמציע שירותי מכירה וייעוץ של גריל גז או גריל פחמים ביתי, פועל על פי התקנות השונות שהחוק מחייב.

אולי תאהבו גם את: