תביעות ביטוח חיים – עצמאי או דרך עורך דין?

ככלל, פוליסות של ביטוח חיים מטרתן לכסות מקרים של פטירה או מוות כתוצאה מפגיעה וכיו"ב, אשר עשויים להתרחש בקרב המבוטחים.

פוליסת ביטוח חיים מקנה סכום מסוים, שנקבע מראש בעת חתימה על הפוליסה, שיקבל המבוטח מחברת הביטוח, במקרה של פטירה. את הסכום שתשלם חברת הביטוח במצב זה, יקבלו המוטבים החוקיים של המבוטח, הרשומים בפוליסה.

 

דחיית התביעה ע"י חברת הביטוח

חברות ביטוח עשויות להתחמק מחובת התשלום המוטלת עליהם, בעת הגשת תביעה ע"י מבוטח. לרוב, עשויות להיות סיבות שונות לדחייה, ביניהן:

  1. אי חשיפת מידע מלא – טענה של חברת הביטוח כלפי המבוטח, כי לא שיקף בפניה את מצבו הבריאותי באופן מלא, בטרם חתימה על הפוליסה.
  2. חריגים לפוליסה – מקרים בהם חברת הביטוח אינה מכסה את פטירת המבוטח. לדוג': ישנם סעיפים בפוליסות מסוימות שקובעים כי בשנה הראשונה לקיום הפוליסה, אין כיסוי בגין התאבדות של המבוטח.
  3. אי תשלום חודשי של פרמיה – טענה כלפי המבוטח, כי אינו שילם את כל התשלומים עבור הפוליסה ולכן אינו זכאי לקבלת פיצוי מחברת הביטוח.

על אף שקיימים מצבים בהם טענות חברת הביטוח כלפי המבוטח עשויות להיות מוצדקות, יתכנו מצבים בהם חברת הביטוח מנסה לחמוק מתשלום למבוטח ללא הצדקה. בכדי לגבור על בעיה זו, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מוסמך ומומחה בתחום, שייצג את המבוטח במהלך התביעה.

 

הגשת תביעת ביטוח חיים – כיצד לבצע זאת?

במצב בו מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח, בגין פטירה של המבוטח, יש לשים לב לפרמטרים חשובים בנוגע לתביעה. ראשית, כדאי לזכור כי תביעה בגין ביטוח חיים מתיישנת כעבור שלוש שנים מאז פטירת המבוטח. שנית, כדאי לעשות את השיקולים הנכונים בנוגע להגשת התביעה עצמה. ככלל, את תביעת הביטוח ניתן להגיש באופן עצמאי או באמצעות ייצוג של עורך דין מוסמך. עשויים להיות יתרונות וחסרונות עבור כל אחת מהאופציות, שאותם יש לקחת בחשבון:

  1. מצד אחד, ייצוג עצמאי עשוי לחסוך כסף עבור התובעים אותו היו נדרשים לשלם לעו"ד, באם היה מייצג אותם. מצד שני, ייצוג של עורך דין עשוי להיות מקצועי ולתרום להצלחת התביעה בזכות הניסיון והידע של עורך הדין והדבר שווה ערך רב עבור התובעים, באם יזכו בקבלת הפיצוי מאת חברת הביטוח.
  2. תביעה באופן עצמאי יכולה להצליח, גם ללא ייצוג של עורך דין. אולם, ייתכנו מצבים בהם חברת הביטוח – תדחה את התביעה להעברת סכום הפיצוי למוטבים. במצב כזה, עו"ד מנוסה ובקיא בתחום, המחזיק בכלים ובידע רחב, יכול להתמודד מול חברת הביטוח ואף לערער על החלטתה בדבר דחיית התביעה ולסייע לתובעים לקבל את הפיצוי הכספי.

 

למידע נוסף אודות ביטוחים ותביעות ביטוחים, כנסו לאתר – https://www.ronkinlaw.co.il.

 

מכתב תביעה

אולי תאהבו גם את: