מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמגישים תביעה נזיקית על רשלנות בהריון?

במשך תשעת חודשי ההריון, עוברת האם למעשה תהליך רפואי שלם יחד עם העובר שבבטנה. קיימים מקרים בהם הרופא שמלווה את התהליך הזה מתרשל בתפקידו ומסב נזק משמעותי לאם או לעובר. ניתן להגיש תביעה בגין התרשלות זאת. הנה מה שחשוב לקחת בחשבון לפני שמגישים תביעה על רשלנות בהריון.

 

רשלנות רפואית במהלך הריון

רשלנות רפואית הוא אירוע משפטי המוכר על ידי המדינה, כאשר תביעות בו מנוהלות בבתי המשפט. רשלנות מתייחסת לפעולה שבוצעה ללא נקיטה במידה כלשהי של זהירות, בנוסף לחוסר פעולה סביר למקצוע. יש להבדיל מטעויות מקצועיות שנעשו בהתאם להנחיות ופרוטוקולים, שכן טעויות אלו הן טעויות אותן לא ניתן היה למנוע ואינן נחשבות לרשלנות.

רשלנות רפואית בהריון יכולה להתרחש במספר שלבים במהלך תשעת חודשי ההריון. מכיוון שמדובר בתהליך רפואי ארוך, המטופלת, כלומר האם, צפויה לעבור בדיקות שונות ולקבל הנחיות שונות על אורח החיים. ייתכן כי באחד משלבי ההריון, הסב הרופא המטפל נזק לאם או לעובר, נזק אשר במקרים מסוימים יכול להיחשב כרשלני.

 

עדיפות

ישנם מספר דברים אשר מומלץ לקחת בחשבון לפני שמגישים תביעת רשלנות בהריון. יש להבין כי מבחינת בתי המשפט מדובר בתהליך אשר אינו מקבל עדיפות מיוחדות על פני תביעות אחרות בתחום הנזיקין. בתי המשפט בישראל סובלים מעומס רב בתיקי נזיקין אחרים, כך שהיחס לתביעת רשלנות בהריון זהה ליחס של תביעות אחרות.

 

זמן

זמן הוא אחד השיקולים המרכזיים של אנשים המתלבטים להיכנס להליך משפטי כלשהו. מסיבות שונות, הליכים משפטיים בבתי המשפט של מדינת ישראל עלולים לקחת זמן רב, עד לרמה של שנים. עובדה זאת עלולה להתריע את מי שתמכנן לתבוע, בכל הליך כלשהו. בכל אופן, גם אם התובעת אינה מורתעת, עליה להיות מוכנה לכך שלעניין ייקח זמן להסתיים.

בתביעות רשלנות בהריון, ישנם מספר גורמים המשפיעים על זמן התביעה. ראשית, השופטים מבינים את כובד המשקל שיש על פסיקתם, לכן הם יעמדו על שמיעת כל העדויות הרלוונטיות ועיון בכל החומרים. בנוסף, העומס הרב על בתי המשפט מונע מהם לעסוק אך ורק בתביעה זו, מה שיוצר עיכובים.

 

חשיפה

שני הצדדים וגם בית המשפט, יכולים וצפויים לזמן עדים ומומחים מטעמם. עדים ומומחים מטעם הצד הנתבע ומטעם בית המשפט, עשויים להשרות תחושת חשיפה לא נעימה על התובעת, שכן נושא פגיעתה בזמן ההריון שהיא ספגה עקב התרשלות, יעלה מחדש על ידי זרים.

 

פרטים משמעותיים שיש לקחת בחשבון

הרצון לתבוע פיצויים עקב רשלנות רפואית במהלך ההריון מובן ומוצדק. עם זאת, ישנם היבטים שונים שיכולים להשפיע בצורה שונה על התובעת. העדיפות שתיקים אלו לא מקבלים, הזמן הממושך של התביעות וחשיפת הפרטים האינטימיים בבית המשפט, הם שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני כניסה להליך משפטי זה.

תביעת נזיקין בגין רשלנות בהריון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את: