שגיאות בחדר מיון: זיהוי ומניעת טעויות נפוצות

הגעה לחדר מיון היא ללא ספק רגע מלחיץ עבורנו. לצד כל הלחץ וחוסר הבהירות של המטופל, על אנשי הצוות הרפואי לפעול במיומנות ובמקצועיות המרבית. המקצועיות של אנשי הצוות הרפואי אינה מוטלת בספק, אך לצערנו, מקרי רשלנות רפואית הפכו לתופעה שכיחה למדי. במאמר זה נבחן כיצד ניתן לזהות ולמנוע את הטעויות הנפוצות בחדר מיון

 

התחנה הראשונה – חדר המיון

מוקדי הרפואה הדחופה וכן המחלקות לרפואה דחופה, מטפלים מידי יום בכמות רבה של מטופלים, המגיעים באופן עצמאי או באמבולנס, בשל מגוון סיבות ומצבים רפואיים שונים. עד להחלטה האם המטופל יופנה לאשפוז או לשחרור, התחנה הראשונה בשרשרת הטיפול היא חדר המיון.

חדר המיון מתאפיין בעומס והמולה רבה וכפועל יוצא מכך, זמני המתנה ממושכים. פרמטרים אלו ללא ספק משפיעים על המטופלים ויוצרים לחץ רב, אך כאשר מדובר באנשי הצוות הרפואי, הרי שמצופה מהם לפעול במיומנות ובמקצועיות רבה, תוך נטרול רעשי הרקע המפריעים.

 

רשלנות רפואית בחדר מיון

ככלל, רשלנות רפואית מוגדרת כמקרים בהם אנשי הצוות הרפואי פעלו שלא על פי נורמות הטיפול הסבירות ובמקרה של חדר המיון, הרי שטיפול רפואי שגוי והתרשלות של אנשי הצוות הרפואי, יכולים להביא לכדי אבחון שגוי, הזנחה ונזקים של ממש, היכולים אף לעלות בחיי אדם.

את מקרה הרשלנות הרפואית מקובל לבחון על פי מבחן "הרופא הסביר", בו תבחן סבירות הטיפול הרפואי שהתקבל, על פי נתונים כמו חוות הדעת של רופאים מומחים מאותו תחום נדון, נהלים וקווים מנחים מקובלים, ספרות מקצועית ועוד.

 

שגיאות בחדר מיון – זיהוי ומניעת טעויות נפוצות

בכדי לבסס עילת תביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח בין היתר את קיומו של הנזק, כאשר מקרים כמו זיהוי לא נכון של המחלה והבעיה הרפואית, אי עיון בתיק הרפואי, שחרור מוקדם ללא בדיקות מספקות, אי הפניה לבדיקות רופא מומחה, עיכוב לא סביר במתן טיפול רפואי ומקרים נוספים, כפי שתוכלו לראות באתר http://www.yashar-law.co.il יכולים בהחלט לסייע לנו בזיהוי מקדים של הטעויות הנפוצות המתרחשות בחדר המיון.

 

מה ניתן לעשות במקרה בו עולה חשד לרשלנות רפואית בחדר מיון?

במקרים בהם עולה חשד כי התקיימה רשלנות רפואית במהלך הביקור שלכם בחדר המיון, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם המתרשל וכן כנגד המוסד הרפואי בו נמצא חדר המיון ולדרוש פיצויים בהתאם.

תביעת רשלנות רפואית צריכה להתבסס על הוכח הנזק כאמור, כמו גם הוכחת קיומו של יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שביניהם. בכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד מומחה בתחום, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

הלחץ והעומס הרב בחדר המיון, עלולים להוביל לטעויות גם בקרב אנשי הצוות הרפואי, טעויות העלולות להגיע לכדי רשלנות רפואית. עיכוב מהותי בטיפול הרפואי, אבחון / מתן מידע שגוי ואי עיון בתיק הרפואי, הם בין המקרים השכיחים שיוכלו לסייע לנו לזהות כי מדובר ברשלנות רפואית, בדינה ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית עם עו"ד מומחה ולקבל פיצויים בהתאם.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

רשלנות רפואית בהיריון

דיני הנזיקין הינם חלק מן המשפט האזרחי והם עוסקים בנזקים שעלולים להיגרם במסגרות שונות, בין אם מדובר בנזקים פיזיים או ברכוש. מדובר בתחום משפטי סבוך

קרא עוד »
רשלנות רפואית מפרצת במוח

מבין מקרים רבים שעלולים להיות קטלניים לבריאות הגוף שלנו, מפרצת במוח היא אחד מהמקרים הקטלניים ביותר שעלולים, ללא טיפול מתאים, להתפתח למצבים של פגיעה בלתי

קרא עוד »