תביעת רשלנות רפואית בניתוח בכף היד – מהו גובה הפיצויים?

ידיים הן מהאיברים החשובים והרגישים ביותר בגוף האדם. אנשים רבים מסתמכים על הידיים שלהם כאמצעי לפרנסה, ולא לחינם עבודה נקראת גם משלח יד. לעיתים ישנם מקרים של פגיעה ביד שמצריכים התערבות כירורגית.

התערבות זאת צריכה להתבצע כמוצא אחרון לאחר שמוצו כל האופציות השמרניות לטיפול. בעת הניתוח על ההתערבות לעמוד בכללים רפואיים מחמירים בכדי למנוע בפגיעה בכף היד. לפניכם סקירה קצרה של ניתוחים נפוצים בכף היד ורשלנות בניתוחים אלה.

 

ניתוחים בכף היד

ניתוחים בכף היד נעשים בכדי לטפל במגוון של מצבים, ביניהם דלקת בתעלה הקרפלית, תיקון גידים ועצבים, תיקון שברים מורכבים ועוד מספר רב של מצבים רפואיים שונים. מכיוון שאזור כף היד הוא אזור רגיש במיוחד ויש בו ריכוז גדול מאוד של כלי דם, גידים ועצבים, יש צורך בתשומת לב רבה במיוחד בעת שמצבעים ניתוחים אלה.

 

רשלנות בניתוחים בכף היד

רשלנות ניתוח כף יד יכולה להתבצע במגוון שלבים של תהליך הניתוח. למשל רשלנות יכולה להתבטא בהסבר לא מספק למטופל על הסיכונים והסיכויים שטמונים בניתוח.

בנוסף, רשלנות עלולה להתרחש במהלך הניתוח עצמו כמו במקרה של חיתוך שגוי של גיד בגלל חוסר תשומת לב מצד המנתח. חשוב לדעת שרשלנות לא מוגבלת לזמן הניתוח עצמו. גם טיפול לא הולם בשיקום שלאחר הניתוח שהתבצע בצורה רשלנית וגרם לנזק, יכול להצדיק קבלת פיצוי.

 

מתי ניתן לתבוע? ואיך להוכיח רשלנות?

בכדי לתבוע בגין רשלנות רפואית יש להוכיח קיומה של רשלנות שכזאת. בכדי לעשות את זה יש צורך להוכיח שנגרם למטופל נזק, שהמנתח או איש צוות רפואי אחר פעל ברשלנות ושרשלנות זאת היא הסיבה לנזק אצל המטופל. במקרים של תביעת רשלנות רפואית יש צורך לצרף חוות דעת של רופא מומחה, המציגה את פרטי המקרה מבחינה רפואית.

 

גובה הפיצוי במקרה של רשלנות

גובה הפיצוי במקרה של רשלנות בניתוח כף יד נקבע לפי גובה הנזק הנגרם ולפי אובדן כושר העבודה שחווה המטופל. לדוגמא, במקרה של אדם שעסק לפני הניתוח באומנות ומשכורתו השנתית הייתה גבוהה במיוחד, ובשל רשלנות רפואית בזמן הניתוח נוצרה פגיעה ביד שגרמה לו לחוסר יכולת לעבוד כבעבר לפרנסתו, סכום הפיצוי יכול להגיע גם למיליוני שקלים. במקרים מסוימים בהם קרתה רשלנות חמורה במיוחד, בית המשפט פוסק גם קנס נוסף שאותו מעבירים לתובע.

 

גובה הפיצוי על רשלנות בניתוח כף יד – סיכום

ניתוחים בכף היד נועדו לטפל בשלל מחלות ומצבים רפואיים. בין אם מדובר בניתוח שמטפל בפציעה או בכזה שמטפל במחלה, על המנתח לעמוד בכמה כללים רפואיים מחמירים שנועדו לוודא שלמטופל לא ייגרם אף נזק. במידה והמנתח או איש אחר מהצוות הרפואי התרשל במלאכתו וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל, עומדת למטופל זכות התביעה לפיצוי על רשלנות רפואית. גובהו של פיצוי זה יכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים למיליוני שקלים.

רשלנות ניתוח כף יד

אולי תאהבו גם את:

רשלנות רפואית בהיריון

דיני הנזיקין הינם חלק מן המשפט האזרחי והם עוסקים בנזקים שעלולים להיגרם במסגרות שונות, בין אם מדובר בנזקים פיזיים או ברכוש. מדובר בתחום משפטי סבוך

קרא עוד »
רשלנות רפואית מפרצת במוח

מבין מקרים רבים שעלולים להיות קטלניים לבריאות הגוף שלנו, מפרצת במוח היא אחד מהמקרים הקטלניים ביותר שעלולים, ללא טיפול מתאים, להתפתח למצבים של פגיעה בלתי

קרא עוד »