רשלנות רפואית בהיריון

דיני הנזיקין הינם חלק מן המשפט האזרחי והם עוסקים בנזקים שעלולים להיגרם במסגרות שונות, בין אם מדובר בנזקים פיזיים או ברכוש. מדובר בתחום משפטי סבוך המורכב מכמה תתי תחומים, שאחד מהם הינו הרשלנות. רשלנות רפואית, לצערנו, עלולה להתרחש בין היתר בטיפולים שניתנים במהלך היריון. במאמר שלפניכם נדון בנושא הרשלנות הרפואית בהיריון.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות הינה פעולה שמתבצעת בידי גורם מקצוע או אדם כלשהו שאינה עולה לכדי תנאי הזהירות הסבירים שנדרשים במסגרת אותה הפעולה. לכן, רשלנות רפואית הינה מתן שירותים רפואיים שרמתם נמוכה מרמת הזהירות הנדרשת, וכתוצאה מכך נוצר נזק כלשהו למטופל, בין אם פיזי, נפשי, או כל נזק אחר.

ניתן לתת מספר דוגמאות שונות לרשלנות רפואית. כך למשל, ייתכן שרופא יעניק למטופל מרשם כלשהו שאינו מתאים למטופל, כשכל רופא סביר אחר לא היה מעניק את אותה. במקרים של רשלנות רפואית בהיריון, מדובר במצבים שרופא מיילד או גניקולוג נכשל בזיהוי ואבחון של מצב כלשהו אשר עלול להסתיים בנזק, כאשר רופא סביר אחר היה שם לב לכך ומונע את קרות הנזק.

 

רשלנות רפואית בהיריון

היריון הינו תהליך ארוך שכולל ליווי רפואי מהיום הראשון להיריון, ולעיתים גם לפני הכניסה להיריון ככל שישנם טיפולים מקדימים להתעברות וכד'. כלומר, רופאים שונים נותנים ייעוץ וחוות דעת וגם מטפלים באישה ההריונית לאורך זמן. במסגרת זו, ישנן בדיקות שגרתיות כמו אולטרסאונד, שקיפות עורפית, סיסי שליה, סקירת מערכות, מי שפיר ועוד.

חלק מן הבדיקות פחות פולשניות או לא פולשניות כלל, כמו אולטרסאונד, וחלק פולשניות כמו דיקור מי שפיר. כמובן שיכול להיווצר נזק מעצם ביצוע הבדיקה וגם אז עשויה להתעורר עילה לתביעת רשלנות רפואית בהיריון, אך גם מעצם חוות הדעת (או היעדר זיהוי ואבחון במסגרת חוות הדעת) עשויה להתעורר עילה לתביעת רשלנות ככל שנזק פוטנציאלי שרופא סביר היה מבחין בו התפספס במסגרת הבדיקה.

 

אז מה עושים?

אם אתם סבורים שהייתה רשלנות רפואית בהיריון כלשהי במסגרת הטיפול שקיבלתם, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום ולהתייעץ איתו. הוכחה של רשלנות רפואית אינה תמיד תהליך קל, הוא מורכב משלבים שונים ויש צורך באיסוף וניתוח ראיות, ועוד.

כמו כן, ישנו צורך בהוכחת קשר סיבתי בין הרשלנות של הרופא לבין הנזק שנגרם. ללא הקשר הסיבתי, התביעה להצליח. זהו מרכז התביעה, שכן לצערנו עלולים להיגרם נזקים שונים בכל דקה ודקה בחיינו, או הליכים שתוצאתם חמורה. למשל, הפלה יזומה, על אף שתוצאתה יכולה להיות חמורה (כמובן כתלות בנסיבות), כל עוד היא עוברת את ההליכים והאישורים הנדרשים, אינה עילה לרשלנות רפואית. נדרש קשר סיבתי בין עצם הפעולה או היעדר הפעולה של הרופא לבין הנזק שנגרם.

כפי שאתם מבינים, לא מדובר בתחום פשוט. לכן, הצעד הראשון שכדאי לכם לעשות הוא לפנות לעורך דין בתחום בשביל לקבל תמונה ברורה וכללית יותר לגבי המקרה שלכם.

 

רופאים

אולי תאהבו גם את:

רשלנות רפואית מפרצת במוח

מבין מקרים רבים שעלולים להיות קטלניים לבריאות הגוף שלנו, מפרצת במוח היא אחד מהמקרים הקטלניים ביותר שעלולים, ללא טיפול מתאים, להתפתח למצבים של פגיעה בלתי

קרא עוד »