מי משלם פיצויים לנפגעי תאונה עם אופניים חשמליים

בשנים האחרונות אנחנו רואים שרחובות כל הערים בישראל מלאים באופניים חשמליים. הכול החל אומנם בתור סוג של משחק שנקנה לילדים, אך עד מהרה הדברים השתנו, שכן היום, בין אם מדובר על אופניים חשמליים ובין אם מדובר על קורקינט ממונע – הסכנה כאן גדולה. רוכבי האופניים החשמליים נוהגים פעמים רבות על המדרכות ויתרה מכך, האופניים הללו מגיעים בימינו למהירויות מאוד גבוהות. כתוצאה מכך ניתן לראות גם שהסטטיסטיקה של התאונות שבהן מעורבים אופניים חשמליים עולה וגדלה עם השנים. למעשה לא מעט תאונות בין אופניים חשמליים ובין הולכי רגל מתרחשות עם השנים, מה שמעורר כמובן את השאלה מה עושים כשדבר כזה קורה? האם יש את מי לתבוע? ומי ייתן פיצויים לאותו אדם שנפגע מאופניים חשמליים? חשוב להבין: לא פעם מדובר על תאונות דרכים קשות במיוחד, כך שטבעי ששאלות שונות לגבי פיצויים בנושא תעלנה עם השנים. תוכלו לקרוא היום הכל על תאונות דרכים עם אופניים חשמליים מאת עו"ד ליאנה חזין רביב.

אופניים בתור

החובה לנסוע עם ביטוח

בעוד שרכבים ואופנועים חייבים לעשות ביטוח שכן אחרת הם נוסעים בצורה לא חוקית ועוברים עבירה חמורה, הרי שעניין לא תקף במקרה של אופניים חשמליים. התוצאה חמורה ומסובכת, שכן למרות שבעלי האופניים החשמליים לא חייבים בביטוח, הם עדיין כן עלולים להיות מעורבים בתאונות דרכים ולגרום להן באופן ישיר. אומנם זה נכון שאדם שעבר תאונה כזאת יוכל לתבוע ישירות את האדם שפגע בו, ללא כל קשר לחברת ביטוח כזו או אחרת, אך מה הסיכוי שלו לקבל בכלל פיצוי? במילים אחרות: לא אחת מי שרוכב על אופניים חשמליים רוכב ללא ביטוח, כי החוק לא מחייב אותו, אך כיסו אינו מספיק עמוק כדי לעמוד בפיצויים שיהיו עליו לשלם במידה ויפגע בהולך רגל. לכן חשוב להבין שכל מי שנמצא בצד של רוכבי האופניים צריך לקחת בחשבון את הסוגיה הזאת, לפנות אל חברת הביטוח שלו ולברר האם הוא יוכל לעשות פוליסה שתתאים לרוכבי האופניים. לרכב על אופניים חשמליים תוך כדי הידיעה שיש לנו ביטוח זה הרבה יותר אחראי ומומלץ מאשר לרכב ו"לקוות שיהיה בסדר".

הגשת תביעה לקבלת פיצויים

במידה והלכתם ברחוב, נפגעתם מרוכב אופניים חשמליים ואתם תוהים מה תוכלו לעשות בנידון, חשוב להבין שכל מקרה נבדק לגופו. אם לאותו רוכב יש בכל זאת ביטוח ניתן יהיה לתבוע ישירות את הביטוח שלו ובמידה ולא – התביעה תוכל להיות אישית כלפי האדם שפגע בכם. כך או כך, מה שבטוח הוא שבין אם מדובר על תאונה יחסית קלה ובין אם זו הייתה, לצערנו, תאונה חמורה, כדאי יהיה לפנות לעורך דין מתאים. איש מקצוע שמתעסק מזה שנים בתחום תאונות הדרכים בהן מעורבים אופניים חשמליים יוכל לסייע לכם ולהגדיל את הסיכויים שתקבלו פיצויים הולמים.

אולי תאהבו גם את:

מהו ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח שנרכש במסגרת פרטית (מחברת ביטוח) המעניק פיצוי כלכלי במידה והמבוטח עובר תאונה שבמסגרתה נפטר, ניזוק או כל תוצאה אחרת. התאונות

קרא עוד »