פטור ממס הכנסה – כך החוק מתייחס לפטור זה

כל אזרח במדינת ישראל חייב לשלם מס הכנסה על כל הכנסה מיגיעה אישית העולה על 6,450 ש"ח. יחד עם זאת, מדינת ישראל מודעת לעובדה שישנם מי שתשלום מס הכנסה יכול לפגוע בהם קשות. לכן החל מהראשון לינואר 2022, חלו שינויים בהגדרות פקודת מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה קיים בהיבט מסוים כבר משנת 1978, אז נקבע בתיקון ה-32 לפקודת מס הכנסה שמי שנקבעו לו אחוזי נכות על פי חוקים מסוימים המפורטים בחוק – יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה. התיקון לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקף בשנת 2022, מגדיל משמעותית את מספר בעלי הפטור הפוטנציאליים.

מה אומר סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה

על פי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה, יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה גם מי שנקבעו לו אחוזי נכות לפי חוק הביטוח הלאומי. החוק מגדיר באופן מאוד מפורט עבור מי מיועד פטור ממס הכנסה, אילו אחוזי נכות מקנים את הפטור וכיצד ניתן לקבל אותו.

יחד עם זאת, הניסוח בחוק הינו מורכב ו-"משפטי" מאוד. לכן אם אתם רוצים לבדוק האם סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה ותיקון מספר 257 רלוונטי עבורכם – אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין או לחברה המתמחה במימוש זכויות רפואיות.

וועדה רפואית להקלות במיסים

החלק שהכי ידרוש מכם אקטיביות בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה הוא ההתייצבות מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. בשביל לכנס את הוועדה, יהיה עליכם לשלם אגרה בסך 659 ש"ח, ולצרף לטופס 169 את כל המסמכים הרפואיים המעידים על כך שיש בסיס להגשת הבקשה מלכתחילה. בוועדה תוכלו לייצג את עצמכם, או שאדם מטעמכם ייצג אתכם מול חברי הוועדה.

במידה והוועדה תפסוק שאינכם זכאים לפטור ממס הכנסה, תמיד שמורה לכם הזכות להגיש ערעור על החלטת הוועדה הרפואית. שימו לב שגם הגשת ערעור יכולה לעלות לכם לא מעט כסף, ואף לעכב את כל ההליך בחודשים רבים. לכן כדאי מאוד להגיש את כל הטפסים ולהציג את נסיבות חייכם לוועדה הראשונה בצורה הטובה ביותר.

איך מקבלים פטור ממס הכנסה

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יהיה עליכם להגיש טופס 1516. לטופס תצטרכו לצרף את פרוטוקול הוועדה שקבעה כי אתם עומדים בקריטריונים לקבלת הפטור ותלוש שכר אחרון מכל מעסיק במידה ואתם שכירים. את הבקשה תוכלו לצרף לתיאום המס השנתי שלכם, או למסור אותה לפקיד שומה. את מסירת הטפסים לפקיד השומה תוכלו לבצע דרך הדואר, או באופן ידני במשרדי מס הכנסה

סיכום

לסיכום, פטור ממס הכנסה יכול להיות שווה עשרות אלפי שקלים בשנה. החוק במדינת ישראל קובע את הפטור מתוך דאגה לחלשים בחברה. יחד עם זאת, המערכת הבירוקרטית הסבוכה לא מסייעת לזכאים לפטור לממש את זכותם. לכן אנחנו ממליצים לפנות לחברה למימוש זכויות רפואיות לעזרה בקבלת הפטור.

משקל

אולי תאהבו גם את: