פוליסות חסכון וכל מה שתמיד רציתם לדעת

פוליסת חיסכון היא מכשיר פיננסי המאפשר שמירה על חיסכון תוך יצירת רווחים. מדובר בתוכנית חיסכון נפוצה לחיסכון לטווח הבינוני. לא צריכים להיות מבינים גדולים בשוק ההון כדי ליהנות מפוליסת חיסכון יעילה. גם אם יש לכם פוליסת חיסכון ואתם רואים שהיא לא מניבה את התשואות כנדרש, אתם תמיד יכולים לנייד אותה לתוכנית חיסכון אחרת. בפוליסת חיסכון כספי החיסכון נזילים וזהו יתרון משמעותי.

 

מהי פוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון מהווה מכשיר פיננסי לשמירה על חיסכון ולהשקעת הכסף במסלולי השקעה נבחרים. פוליסת חיסכון לא מכילה רכיבים ביטוחיים ולכן היא לא תוכל לבטח אתכם כמו חיסכון הפנסיה שלכם. הכסף המושקע בפוליסת חיסכון מנוהל בידי חברה הביטוח המנהלת את הפוליסה. החברה דואגת להשקיע את הכסף במסלולי השקעה מותאמים לבקשת החוסך. חברות הביטוח מנהלות את דמי הניהול שהן גובות על ניהול הפוליסה, והמשקיע נהנה משמירה על חיסכון והגדלת רווחיו.

 

השוואה בין פוליסות חיסכון

הרווח של חברות הביטוח מגיע מגביית דמי הניהול על ניהול הפוליסה. בדיוק לכן חשוב להכיר את מערכת השוואות פוליסות חיסכון. באמצעות המערכת ניתן להשוות בקלות בין פוליסות חיסכון שונות ולהגיע לפוליסה בה דמי הניהול הם הזולים ביותר.

קחו בחשבון שאמנם דמי הניהול מפחיתים מגובה החיסכון המצטבר, אך בגללו לא תוותרו על ניהול מקצועי ויעיל. ניתן לומר שעדיפה חברה הגובה דמי ניהול גבוהים אך משיגה גם תשואות גבוהות יחסית מאשר חברה הגובה דמי ניהול זולים ומביאה תשואה אפסית.

בבחירת פוליסת חיסכון חשוב לשים לב לגובה דמי הניהול, גובה הסיכון הנלווה, מדד שארפ וגובה התשואה הצפוי. גם אם שמעתם על כדאיותה של פוליסת חיסכון של אלטשולר שחם, כדאי שתיכנסו ותבדקו את הנתונים במערכת להשוואת נתונים.

 

למה משתלם להשקיע בפוליסת חיסכון?

השקעה בפוליסת חיסכון משתלמת מכמה סיבות:

  • השקעה נזילה – כספי ההשקעה נזילים בכל רגע נתון. אתם יכולים למשוך את הכסף מבלי לשלם על כך עמלה כלשהי.
  • הכנסה כקצבה – תוכלו לבחור אם למשוך את כספי הפוליסה במשיכה אחת גדולה או לחלק אותה לפעימות חודשיות בהתאם לצורך שלכם.
  • השקעה גמישה – אתם אלו הבוחרים את גובה ההשקעה. קיים סכום מינימלי לפתיחת פוליסה כזו, אך בהמשך תתאפשר לכם גמישות רבה בכל הנוגע לגובה ההפקדה.
  • ניוד ללא צורך בתשלום מס – אם ראיתם שפוליסת החיסכון שלכם אינה משתלמת כפי שחשבתם בעבר, תוכלו לנייד אותה לפוליסת חיסכון אחרת מבלי לשלם מס על הרווחים. מס על הרווחים נגבה רק בזמן משיכת החיסכון. אם תמשכו את הכספים לאחר שיצאתם לפנסיה, תקבלו פטור ממס בהתאם לחוק.
  • השקעה מנוהלת – מדובר בהשקעה שמנהלת אותה חברת ביטוח מקצועית המכירה את התחום וממילא היא חותרת להביא ללקוחותיה את הטוב ביותר.
  • ניתן להלוות מהחיסכון – בדומה להלוואות מקרן השתלמות, גם כאן תוכלו להלוות כספים על חשבון הפוליסה הקיימת וליהנות מריבית אטרקטיבית במיוחד.

קופה

 

אולי תאהבו גם את: