איך יודעים אם יש עילה לתביעת רשלנות רפואית

טיפולים רפואיים שמביאים עימם נזקים שונים, הפכו לצערנו לתופעה שכיחה למדי. כאשר המקור של אותם הנזקים ברשלנות רפואית, הרי שנוכל להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם. יחד עם זאת, חשוב להבין כי לא כל נזק במהלך טיפול רפואי ייחשב כרשלנות רפואית. לכן, לפני שפונים להגיש תביעת רשלנות רפואית, חשוב להבין ולדעת האם אכן יש עילה לתביעה

 

רשלנות רפואית – מתי היא מתרחשת?

טיפולים רפואיים הם חלק שגרתי מחיינו, חלקם טיפולים שגרתיים ואסתטיים וחלקם טיפולים הכוללים פרוצדורות מורכבות יותר. כך או כך, כולנו מצפים לצאת מהטיפול הרפואי מחויכים ובריאים יותר, אך לצערנו, לא מעט פרוצדורות רפואיות נגרמות בנזקים שונים שנגרמים למטופלים.

בניגוד למחשבתם של אנשים רבים, רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם במקרים אחרים מלבד ביצוע הפרוצדורה הרפואית עצמה – החל משלבי האבחון והייעוץ המקדימים ועד שלבי המעקב שלאחר הטיפול. הסיבות למקרי הרשלנות הרפואית הן רבות ומגוונות ונובעות בעיקר מעומס בעבודה, חוסר הכשרה מתאימה וחוסר תיאום בין אנשי הצוות הרפואי.

 

מהי ההגדרה של רשלנות רפואית?

טיפולים רפואיים שונים, החל מהקלים ביותר ועד המורכבים ביותר, עלולים להיגמר בנזקים שונים, מציאות אותה כל מטופל אמור וצריך לקחת בחשבון בבואו לקבל טיפול רפואי. מכאן ניתן להבין כי לא כל נזק שנגרם במהלך הטיפול הרפואי ייחשב כרשלנות רפואית, אשר תחשב ככזאת במידה והרופא, או מי מאנשי הצוות הרפואי, נקט באמצעים החורגים מנורמות הטיפול הסבירות.

 

כנגד מי מגישים תביעת רשלנות רפואית?

במידה ואתם סוברים כי הנזקים שנגרמו לכם במהלך הטיפול הרפואי נגרמו בשל רשלנות של מי מאנשי הצוות הרפואי, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם. את התביעה, אותה מומלץ להגיש עם עו"ד מקצועי – עו"ד ישר יעקובי, ניתן יהיה להגיש כנגד אותו גורם שפעל ברשלנות או כנגד המוסד הרפואי בו בוצע הטיפול.

 

איך יודעים אם יש עילה לתביעת רשלנות רפואית

תהליך הגשת תביעה בלל והגשת תביעת רשלנות רפואית בפרט, הוא תהליך בירוקרטי ארוך ומתיש למדי ולכן, לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית, חשוב ומומלץ לבדוק האם אכן קיימת עילה לתביעה. את עילת התביעה מקובל לבסס על פי 3 פרמטרים עיקריים: הוכחת מהות הנזק, הוכחת יסוד הרשלנות והוכחת הקשר הסיבתי שבין שני הגורמים הללו.

 

כיצד עו"ד רשלנות רפואית יוכל לסייע לנו?

על מנת לבסס את עילת תביעת הרשלנות הרפואית ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ לפנות לשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יבחן את פרטי המקרה לגופו, יכוון אתכם לגבי הראיות והמסמכים הרפואיים שחשוב לאסוף ולשמור היטב ובסופו של דבר, יקבע האם אכן קיימת עילת תביעה ומה סך הפיצויים שניתן לדרוש.

 

לסיכום

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בשן מגוון סיבות ובמגוון פרוצדורות רפואיות ובכל מקרה בו נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, הרי שניתן להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם. בכדי לבדוק האם אכן קיימת עילה לתביעה, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד רשלנות רפואית אשר  יבחן את הפרמטרים העיקריים הבאים – הוכחת מהות הנזק, קיומו של יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי ביניהם ויסייע לכם לאסוף את הראיות וכלל החומר הנדרש.

תביעת רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

רשלנות רפואית בהיריון

דיני הנזיקין הינם חלק מן המשפט האזרחי והם עוסקים בנזקים שעלולים להיגרם במסגרות שונות, בין אם מדובר בנזקים פיזיים או ברכוש. מדובר בתחום משפטי סבוך

קרא עוד »
רשלנות רפואית מפרצת במוח

מבין מקרים רבים שעלולים להיות קטלניים לבריאות הגוף שלנו, מפרצת במוח היא אחד מהמקרים הקטלניים ביותר שעלולים, ללא טיפול מתאים, להתפתח למצבים של פגיעה בלתי

קרא עוד »