עורך דין פלילי – מה תפקידו בפועל

ישנם מקרים בחיים בהם אנו נדרשים לעזרה של איש מקצוע אמיתי, אחד המומחה בתחומו ויידע לסייע לנו לצאת ממצבים לא נעימים. כשמדובר בתחום הפלילים, עורך דין פלילי הוא האדם לו אתם הכי זקוקים. מעבר לדמויות הטלוויזיוניות או לעורכי הדין המתראיינים בטלוויזיה, לעורכי דין פליליים יש תחומי אחריות והתמחות רבים, ותפקידם בפועל לעתים שונה משחשבתם.

במאמר זה, נציג עבורכם את כל המידע החשוב על תפקידו בפועל של עורך הדין הפלילי.

 

עורך דין פלילי – יותר ממה שאתם חושבים

עריכת דין היא תחום רחב. עורכי דין מסייעים לנו במקרים רבים בחיים – החל מטפסים ובירוקרטיה, דרך קניית בתים או נכסים ועד גירושים וייצוג באירועים מסוימים. לעומת תחומים רבים אחרים בעריכת דין בהם תפקידו של עורך הדין הוא למצות את הזכויות או להציג ייעוץ משפטי לאדם, עורך דין פלילי במקרים מסוימים יכול ממש להכריע את הכף בנוגע לעונש משמעותי לנאשם או חשוד.

 

תפקיד עורך הדין הפלילי

עורך דין פלילי מתמחה לרוב במספר תחומים, כאשר הייצוג מתבצע עוד משלב הייעוץ המשפטי, דרך הייצוג מול המשטרה והתביעה ולבסוף אל מול בתי המשפט השונים.

מלבד הייצוג במהלך המשפט, אותו מציגים רבות בטלוויזיה והסדרות השונות, לעורך הדין יש חשיבות קריטית עוד בשלב החקירה הראשוני.
בעת המעצר, חוקרי המשטרה שואפים להשיג הודאה מהחשוד.

עורך הדין הפלילי המייעץ לחשוד לאורך החקירה מסביר, תחילה, לחשוד את כל זכויותיו אשר החוק מקנה לו, ונותן לו ייעוץ משפטי עוד לפני הגרסה הראשונית, המהווה חלק קריטי בהמשך ההליכים המשפטיים.

במידה והתבסס החשד והחשוד מובא בפני שופט למעצר או הארכת מעצר, עורך הדין הפלילי מייצג את החשוד בשלב זה, בו בית המשפט בוחן את חומרת העברות המיוחסות לחשוד אל מול הראיות שיש בידי המשטרה.

 

התחומים השונים

תחומי ההתמחות משתנים, ומתחלקים לרוב לפי האישומים:

  1. עבירות הנוגעות לסמים – גידול סמים, שימוש לצריכה עצמית, סחר בסמים
  2. עבירות רכוש ומרמה – זיופים, גניבה, התפרצות, קבלת דבר מה במרמה
  3. עבירות אלימות ואלימות במשפחה – איומים, תקיפה, פציעה, הפרת צווי הרחקה / הוצאתם, תקיפת בן / בת זוג, גרימת חבלה חמורה
  4. עבירות חמורות – רצח, הריגה, גרימת מוות ברשלנות
  5. עבירות מין חמורות – אינוס, מעשה מגונה, הטרדה מינית

כל אלו, בנוסף לעבירות חמורות נוספות – כגון הלבנת הון, שוחד, תקיפת עובד ציבור, סחר בנשק ועוד.

 

לסיכום

עורך דין פלילי צובר ניסיון משפטי רב במהלך השנים, בעת ייצוג חשודים ונאשמים ללא עבר פלילי ועד עבריינים השייכים לארגוני ומשפחות פשיעה. בעת רגעים קריטיים בו חשוד אדם בביצוע מעשה פלילי, רצוי לבחור עורך דין פלילי מקצועי, בעל ניסיון ויכולת לייצג את החשוד בצורה הטובה ביותר ולמצות את זכויותיו מתחילת ההליכים.

Criminal

אולי תאהבו גם את:

עורך דין פלילי

עבירות פליליות הן עבירות חמורות מאוד במשפט הישראלי ולא אחת העונש המרבי עליהן גבוה וכולל לא מעט שנות מאסר. לכן ברור מדוע אם אתם מואשמים

קרא עוד »