עורך דין עבירות מין – מה החשיבות? 

אנחנו לא רוצים לחשוב על זה, אבל לרבים ובעיקר לרבות, יש סיכוי ליפול קורבן לעבירת מין. מדובר בפשעים מהנתעבים ביותר שקיימים, ואף אחד לא היה רוצה שהוא או יקיריו ייאלצו להתמודד איתם, אך לצערנו הנתונים ידועים ורבים חשופים לפגיעה מינית. ההתמודדות עם הסיטואציה אינה פשוטה, ובפרט כאשר הקורבן ומשפחתה מעוניינים למצות את הדין.

 

ההתמודדות עם עבירות מין יכולה להיות תהליך ארוך ולא פשוט

עבירות מין הן קשת של עבירות, בדרגות חומרה שונות, המוכרות כפשעים בדרגת חומרה גבוהה. כאלה הן למשל עבירת אונס, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ועוד. על אף היותן חמורות, לצערנו מדובר בתופעה נפוצה המתרחשת לעתים קרובות מאוד, ועל כן נשים רבות וגם גברים לא מעטים מוצאים את עצמם מתמודדים עם הסיטואציה הקשה הזו.

ההתמודדות קיימת במישור הרגשי, הרפואי והנפשי, ובכל אלה חשוב לקבל טיפול על מנת לאפשר צמיחה והחלמה, אך התמודדות חשובה לא פחות היא במישור המשפטי, באמצעות עורך דין עבירות מין.

 

האם קורבנות עבירת מין יכולים להגיש תביעה כנגד מי שפגע בהם?

במדינת ישראל קיימות שתי דרכים בהם קורבן עבירת מין יכולים לתבוע את הפוגע. הדרך הראשונה, הידועה יותר, היא באמצעות הגשת תלונה במשטרה ופנייה לערוץ הפלילי. במקרה כזה הקורבן, הגם שהיא חלק מהתהליך, עשויה להיחקר או להעיד, אינה צד לתביעה. הדרך השנייה היא הגשת תביעה אזרחית, במסגרתם ניתן גם לתבוע פיצויים.

 

מתי חשוב להיעזר בעורך דין המומחה בעבירות מין?

במידה ובכוונת הקורבן להגיש תלונה במשטרה כנגד הפוגע, או במידה ויש בה או בו רצון לתבוע את הפוגע על מנת לקבל פיצויים בגין הנזק שגרם, חשוב מאוד להיוועץ תחילה בעורך דין המומחה בעבירות מין על מנת שיכיר את המקרה ויכין את המתלונן או המתלוננת לתהליך המורכב של הגשת התביעה או של הדיון המשפטי הפלילי.

 

ייצוג משפטי בתביעה פלילית

בהליך הפלילי, עלולות להיות דרישות קשות כמו עימות בין הקורבן לפוגע, מתן עדות בבית המשפט וחקירה. חשוב לקבל ייצוג משפטי וליווי סביב אירועים אלה, שעשויים להיות קשים להתמודדות.

 

ייצוג משפטי בתביעה אזרחית

על מנת לוודא כי יש טעם בהגשת התביעה, וכן על מנת לקבל ייצוג נכון שיגדיל את הסיכוי לזכות בה, חשוב להיעזר בעורך דין המכיר היטב את התחום.

 

מהי החשיבות בבחירת עורך דין המומחה בעבירות מין?

כפי שכבר הוסבר בתחילת המאמר, קורבן עבירת מין עוברת התמודדות מורכבת, היכולה להיות קשה וארוכה, במספר מישורים. ההתמודדות עם מערכות גדולות כמו המשטרה ובית המשפט, שלצערנו הינה נדרשת בדרך לדרוש צדק או אפילו להגן על אחרים ואחרות מפני אותו פוגע, היא אחת מהן.

הייצוג על ידי עורך דין מנוסה חשוב קודם כל כדי לקבל ליווי מאיש מקצוע שמכיר את המערכת וליווה כבר את מי שהיה בסיטואציה מורכבת שכזו. שנית, הוא חשוב כדי להעלות את הסיכוי של המתלוננת או המתלונן, אם בקבלת פיצוי ואם במתן עונש למי שפגע בהם. ההבדל בין עורך דין המומחה בעבירות מין ובין עורך דין שאינו מומחה בהן, יכול בהחלט להיות ההבדל בין טענות שהתקבלו ובין טענות שלא התקבלו.

עורך דין לפשעי מין

 

אולי תאהבו גם את: