נוטריון מול עורך דין

לא אחת קורה שאנחנו זקוקים לשירותיו של נוטריון או עורך דין, אך בפועל רבים מאתנו לא יודעים מה ההבדל בין השנתיים. האם כל עורך דין הוא נוטריון? והאם כל נוטריון הוא גם עורך דין? מתי נפנה אל איש מקצוע כזה ומתי אל האחר? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

מי יכול להיות נוטריון במדינת ישראל?

כשמדברים על השאלה מי הוא נוטריון ומה הוא עושה מגלים שלמעשה כל נוטריון הוא לפני הכול עורך דין. לעומת זאת, לא כל עורך דין יכול להיות גם נוטריון וכאן בעצם נעוץ ההבדל בין השנתיים. כדי להיות נוטריון שמורשה לתת שירות בישראל ולחתום על מסמכים שונים כדי לאשר אותם, צריך להיות בפועל עורך דין שעוסק בתחום לפחות עשר שנים. כמו כן, נוטריון הוא אדם שעבר הסמכה ספציפית וקיבל מאת ועדת הנוטריונים אישור לעסוק בכך בפועל. במידה והוועדה אישרה את אותו אדם שרצה להפוך להיות נוטריון, הרי שהוא יוכל להתחיל לתפקד בתחום ולתת שירות לכל הפונים אליו.

 

מה יכול לעשות בפועל נוטריון לעומת עורך דין?

כפי שראינו, בשני המקרים מדובר על אנשים שהם עורכי דין, אך בפועל אנחנו רואים שלנוטריון יש סמכויות שעורך הדין לא נהנה מהן. לדוגמא: הוא האדם שיוכל לאשר מסמכים שונים. ניתן לומר שהנוטריון הוא עורך דין שיש לו סמכות לאשר, לאמת וגם לערוך מסמים משפטיים רשמיים שבפועל החוק דורש לאשר.

חתימה של נוטריון הופכת כל מסמך לאותנטי ולכן ברור מדוע ישנם לא מעט מקרים שהחתימה הזאת הכרחית. לדוגמא, אדם שלמד בחו"ל ורוצה כעת להתקבל ללימודי המשך בישראל יתבקש כמעט תמיד לא רק להציג את גיליון הציונים שלו ואת תעודת סיום הלימודים, שכן כל המסמכים הללו יצטרכו גם להיות מאושרים וחתומים על ידי נוטריון.

 

כיצד בוחרים נוטריון?

לבחור נוטריון זו לא משימה פשוטה, ממש כפי שבחירת עורך דין עלולה להיות מורכבת. עם זאת, במידה ואתם יודעים שאתם זקוקים לחתימתו של נוטריון, לא כדאי יהיה לדחות את הדברים ובהחלט מומלץ שתתחילו לחפש עוד היום את הנוטריון המתאים לכם. האם כל נוטריון יוכל לתת לכם שירות מספיק מהיר? והאם כל נוטריון אמין וגם ישמור על הפרטיות ועל הסודיות של המסמך שעליו אתם רוצים שהוא יחתום?

כדי לבחור את איש המקצוע המתאים לכם אנחנו מציעים לכם לבדוק, בין היתר, כמה שנים הוא מתפקד בפועל בתור נוטריון. בנוסף, האם הוא יכול להציע לכם חלק מהשירות אונליין? והאם לפחות את הצעת המחיר תוכלו לקבל בצורה מקוונת? כדאי גם לברר כמה יגבה מכם הנוטריון עבור העבודה שלו ועבור חתימתו על המסמך המבוקש. אומנם הוא למד שנים והוא בעל ניסיון רב בתחום, אך זה לא מצדיק לשלם סכומי עתק עבור השירות ולכן יש מקום להשוואת מחירים מהירה.

 

אולי תאהבו גם את: