נהיגה ברשלנות או בחוסר זהירות

חוקי התעבורה בישראל מגדירים מספר עבירות תנועה בדרגות חומרה שונות.

נהיגה רשלנית היא החמורה ביותר בהן, וכן גם העונש שניתן לאשם בעבירה זו.

כחלק מהשירות לנהג הישראלי, אספנו כאן עבורכם את כל המידע הנוגע לעבירות נהיגה.

בין השאר אנו עונים לשאלות כמו מהי נהיגה רשלנית? מה ההבדל בינה לבין נהיגה בקלות ראש? ואיך ומהם העונשים הניתנים בעבירה זו.

חוקי התעבורה נוגעים בשלושה סוגים של עבירות, שהבדלים מאוד קטנים מפרידים בניהם. מצב זה יכול להיות מאוד מבלבל עבור הנהג שנאשם בעבירה מסויימת. השוטרים גם הם לפעמים אינם מודעים להבדל, וכן הנהג יכול להקל על עונשו משמעותית אם ידע את ההבדלים הקטנים הללו. לכן, חשוב מאוד להיעזר במומחה כמו עורך דין לתאונות דרכים מומלץ אשר מבין היטב את החומר ויוכל להוציא את הנהג עם העונש המינימלי ביותר.

 

סוגי עבירות הרשלנות השונות בנהיגה

נהיגה בחוסר זהירות

ביצוע פעולה אקראית או קצרה, אשר יכולה לסכן את הנהג או סביבתו כגון הולכי רגל , הנוסעים, וכו תוך כדי נהיגה. לא מדובר בפעולה שנמשכת זמן רב, ולא שמתבצעת בדרך קבע. מדובר בפעולה שהנהג עושה באופן אקראי. בנוסף מדובר בדרך כלל בפעולות שאינם הסתיימו בתאונה, אך זה דבר שאינו מעוגן בחוק היבש.

 

נהיגה בקלות ראש

נהיגה תוך כדי ביצוע פעולה אשר מודע לכך שהיא מסכנת את הנוסעים ברכב או עוברי דרך אחרים. הנהג בוחר להתעלם מהסיכון שידוע לו. בגלל הדברים האלו, עבירה זו נחשבת לחמורה ביותר ויכולה להגיע לעונשים מאוד חמורים כמו מאסר בפועל.

 

נהיגה ברשלנות

נהיגה באופן המסכן את הנהג או עוברי דרך אחרים מבלי שהנהג מודע לסיכון שטמון בנהיגתו, אך למרות זאת, מדובר בתנאי דרך ונהיגה שנהג סביר היה מבין את הסיכון שטמון במצב. נהיגה ברשלנות נחשבת לעבירה חמורה, ויכולה לזמן את הנהג החשוד לבית המשפט, ולתת לו עד שנתיים מאסר.

 

מהי נהיגה רשלנית?

נהיגה רשלנית פירושה נהיגה בתנאים המהווים סיכון לנהג, לנוסעים אחרים ברכב או לעוברי אורח אחרים, מבלי שהנהג יהיה מודע לסיכון. צריך להבדיל מהשני מצבים : אם הנהג היה מודע לסכנות הטמונות בנהיגתו, אך בוחר להתעלם מהסכנה, הרי זו עבירה של נהיגה בקלות ראש. לעומת זאת, אם הנהג אינו רואה את הסכנה באופן נהיגתו, ונהג סביר אחר היה רואה את הסכנה, הרי שמדובר בעבירת נהיגה ברשלנות.

 

העונש על נהיגה רשלנית

העונש הניתן על עבירה בחוסר זהירות הוא קנס של 500 שקלים ותוספת של 6 נקודות. עונש זה ניתן במקום והנהג אינו צריך לעמוד במשפט. לעומת זאת, כאשר מדובר בעבירה של נהיגה רשלנית וקלות ראש, הנהג יזומן לבית המשפט ויוכל להיענש לעד שנתיים מאסר בפועל, שלילת רשיון וקנסות.

 

מראה

אולי תאהבו גם את:

מהו ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח שנרכש במסגרת פרטית (מחברת ביטוח) המעניק פיצוי כלכלי במידה והמבוטח עובר תאונה שבמסגרתה נפטר, ניזוק או כל תוצאה אחרת. התאונות

קרא עוד »