מתי יהיה אפשר למחוק את החובות לבנקים?

מה הכוונה במחיקת חובות לבנקים? איך ניתן לעשות זאת? האם כל אחד יכול לבצע זאת? למעשה, תהליך מחיקת החובות לבנקים, קשור לכל התהליך של פשיטת רגל וחדלת פירעון. איך זה קורה בפועל וכיצד ניתן לקדם זאת? – במאמר המקצועי שלפניכם.

 

פשיטת רגל או חדלת פירעון

למעשה, מחיקת חובות לבנקים, יכולה להתבצע רק לאחר פתיחת תהליך של פשיטת רגל או חדלת פירעון. כלומר, אדם לא יכול למחוק את חובותיו מול הבנק ביום בהיר אחד, ואם יש לו את האמצעים עליו לשלם לבנק. אך במקרה בו אין לו את היכולת, מדינת ישראל נותנת לו את האפשרות לצמצם את חובותיו ככל האפשר, כאשר במסגרת האפשרות הזו, נבחנת גם האופציה של מחיקת חובות לבנקים.

 

איך מתמודדים עם חובות?

אזרחים רבים בישראל, ובמיוחד בעלי עסקים – מוצאים את עצמם נעזרים בהלוואה מן הבנק, שאמורה לסייע להם לצלוח את הקשיים העסקיים שלהם. אך מה קורה במקרה בו חווה הלווה קריסה כלכלית חלילה, כזו שמונעת ממנו להחזיר את חובותיו? במקרים כאלה, במקום להמשיך ולצבור ריביות אין סופיות, מומלץ לפנות לעורך דין פשיטת רגל, כדי שיסייע בתהליך ויוביל למחיקת חובות מול הבנקים.

 

אפקט הריביות של הבנקים

בשונה מחובות אחרים, מול ספקים או נושים, אצל הבנקים קיים אפקט הריביות, שמעצים את הסכום ומגדיל אותו, בכל יום של אי תשלום החוב. מה שמצביע על כך – שחוב אשר אינו משולם אינו מוקפא, אלא הולך וצובר ריביות תופחות מיום ליום, דבר שמחייב פעולה מיידית. מומלץ לפנות לעורך דין לצורך מחיקת חובות בנקים, כבר בשלבים המתקדמים, כדי למנוע חובות ענק מיותרים בגלל ריביות מצטברות שנובעות מחוסר תשלום בזמן של החוב.

אי תשלום חוב

פעילות הבנקים מול אי תשלום חוב

במקרה בו החוב לבנקים לא משולם, לא רק שהוא הולך וצובר ריביות אסטרונומיות על עצם אי שילומו – אלא הרבה מעבר לכך. למעשה, מהר מאד יכול הבנק להוביל את החייבים להליך משפטי מייגע של תביעת החוב, בשילוב תהליכי הוצאה לפעול והגבלת חשבונות, דבר שהופך את תשלום החוב לעוד יותר קשה ובלתי אפשרי.

 

כמה שיותר מוקדם כדי להגביר את הסיכויים!

כשמדובר במחיקת חובות בנקים, אין רגע להסס! ככל שפונים לעורך דין לצורך העניין מהר יותר, כך גם גדל הסיכוי שהוא יצליח לעצור את המעגל המדרדר ולמנוע הליכים בלתי הפיכים מטעם הבנקים. לא מומלץ לחכות ולהמתין לעתיד טוב יותר שאולי יבוא, כיוון שהסיכון גדול מידי ועלול להוביל לדרך אל חזור.

 

לסיכום

מחיקת חובות בנקים, מתאפשרת בעזרת סיוע עורך דין, במקרים של פשיטת רגל או חדלת פירעון. אי מחיקת החובות, עלול לגרור לתהליכים משפטיים כמו גם הליכי הוצאה לפעול והגבלת חשבונות. ולכן, מומלץ לטפל בכל החובות בהקדם האפשרי, כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים, שנוצרו מצבירת חובות בבנק ומצטברות ריביות.

כסף ופטיש

אולי תאהבו גם את: