3 מחלות נוירולוגיות שניתן לקבל עליהן פיצוי מביטוח לאומי

מחלות נוירולוגיות הן שם כולל למחלות שונות הפוגעות במערכת העצבים בגוף האדם, באופן העלול להביא לנזקים ומגבלות קשות אצל האדם. ההשפעה המהותית הקיימת למחלות אלו על תפקודו של האדם, מביאה לכך שהוא עשוי להיות זכאי לקבל בגינן פיצוי מביטוח לאומי. מהן אם כן אותן מחלות נוירולוגיות וכיצד ניתן למקסם את תביעת הפיצויים?

 

מחלות נוירולוגיות והשפעתן על גופנו

אחת המערכות המורכבות ביותר בגופנו היא מערכת העצבים, האחראית על תהליכי ההתנהגות בכלל ומערכת השרירים בפרט. הענף הרפואי העוסק בפגיעות במערכת העצבים נקרא נוירולוגיה, כאשר מטבע הדברים, כל פגיעה נוירולוגית יכולה להוביל להשפיע בצורה מהותית על תפקודו ואיכות חייו של האדם.

 

תביעת פיצויים מביטוח לאומי בגין מחלות נוירולוגיות

נזק נוירולוגי יכול להיגרם בשל סיבות שונות ומגוונות, באופן מולד, כתוצאה מתאונה, פציעה או מחלה וכן בעקבות מקרים של רשלנות רפואית. תהא הסיבה אשר תהא, פגיעה נוירולוגית עשויה כאמור להוביל לנזקים ומגבלות קשות אצל האדם, באופן המאפשר להגיש תביעת פיצויים לביטוח לאומי.

תביעת פיצויים מביטוח לאומי כרוכה לרוב בתהליכים בירוקרטיים ובקשיים שונים נוספים ובכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלנו, כדאי לדעת מהן המחלות הנוירולוגיות בגינן ניתן לקבל פיצויים מביטוח לאומי ולפנות לקבלת חוות דעת רפואית נוירולוגית.

 

בגין אילו מחלות נוירולוגיות ניתן לקבל פיצויים מביטוח לאומי?

בין המחלות הנוירולוגיות הנפוצות בגינן ניתן יהיה לקבל פיצויים מביטוח לאומי, נמצאות:

 

  • הפרעות פרכוסיות

הפרעות פרכוסיות הן הפרעות המתבטאות בהתכווצויות שרירים, פרכוס ב – 4 הגפיים, תנועות בלתי נשלטות, נפילה ואובדן הכרה. בין המחלות הנפוצות בקטגוריה זו נמצאות מחלת הנפילה והאפילפסיה.

 

  • טרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה דלקתית במערכת העצבים, הפוגעת בפעילות המערכת החיסונית ומתאפיינת בתסמינים דוגמת תחושות נימול, פגיעה בראייה, הפרעות בדיבור, חוסר יציבות ועוד.

 

  • פרקינסון

מחלת הפרקינסון פוגעת בהדרגתיות בתנועות הגוף, כאשר תסמיניה העיקריים הם רעד בלתי נשלט, קשיון שרירים, ותנועה איטית.

 

תפקידה של חוות דעת רפואית נוירולוגית

למחלות נוירולוגיות קיימת אמנם סבירות גבוהה להצלחת התביעה וקבלת הפיצויים מביטוח לאומי ויחד עם זאת, בכדי להיערך מבחינה אופטימלית לתביעת הפיצויים מביטוח לאומי בגין מחלות נוירולוגיות, חשוב ומומלץ להצטייד בחוות דעת רפואית נוירולוגית.

בחוות דעת רפואית נוירולוגית תוצג ההיסטוריה הרפואית של התובע, הטיפולים העתידיים הנדרשים, מידת הנזק שנגרמה לו, המגבלות מהן הוא סובל וכיצד הן משפיעות על תפקודו בחיי היום – יום. למעשה, חוות דעת רפואית נוירולוגית תסייע לכם לבסס את עילת התביעה ולהוכיח באופן ברור וחד משמעי את טענותיכם.

 

לסיכום

פגיעות ומחלות נוירולוגיות עשויות להשפיע באופן מהותי על האדם וכאשר הוא מחליט למצות את זכויותיו במסגרת תביעה כנגד ביטוח לאומי, כמו במקרים של מחלות האפליפסיה ופרקינסון, מומלץ להיעזר בחוות דעת רפואית נוירולוגית, אשר תסייע לבסס את עילת התביעה ולתאר במדויק את השפעת המחלה על תפקודו השגרתי של האדם.

מחלות נוירולוגיות

אולי תאהבו גם את: