מה זה גרמושקה בעסקת קניית דירה מקבלן?

רכישת דירה היא ללא ספק אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם בוגר. רוכשים דירה מקבלן? ישנם כמה מונחים ודגשים שכדאי להכיר בעת עסקת קניית דירה מקבלן. רכישת דירה היא הליך בפני עצמו, אך ההליך משתנה בין אנשים שונים, כשההבדל העיקרי הוא המוכר של הדירה.

הבנה של הסיטואציה בצורה הטובה ביותר תסייע לכם לרכוש את הדירה בביטחון, ולא להיות מופתעים מאירועים שונים שעלולים לצוץ. אז מה זה גרמושקה? תשובות במאמר.

 

דירה מקבלן

מי מאיתנו לא חולם על היום בו הוא יוכל לרכוש דירה? ישראלים רבים מחכים לרגע המיוחל הזה ובצדק. רכישת דירה היא לא עניין פשוט, בטח בשנים האחרונות. לכן, כאשר יש הזדמנות לרכוש דירה, אנשים רבים נוטים שלא להמתין ולקפוץ עליה. כאשר רוכשים את הדירה, חשוב מאוד להבין ממי מתבצעת הרכישה.

רכישת דירה מקבלן היא עניין מורכב בפני עצמו. במרבית המקרים, הדירה תירכש כשהיא "על הנייר", כלומר כשהדירה עצמה עוד לא בנויה, ומה שרוכשים אלו זכויות על הדירה שעתידה להיות מוכנה במועד מסוים. ברכישה כזו חשוב מאוד להכיר את המונחים השונים ואת החוקים שיכולים להשפיע על עסקה כזאת.

 

גרמושקה?

גרמושקה היא לא מילה מהשפה העברית שפספסתם בלימודי הפסיכומטרי. זוהי המילה "אקורדיון" בשפה ההונגרית. בענף הבנייה, גרמושקה מתייחסת לנספח תוכניות הדירה והקומה. הם נקראים ככה מכיוון שהם מתקפלים כמו כלי הנגינה האייקוני.

תוכניות הדירה והקומה הן שרטוטים שנעשים בצבע שחור על גבי צבע לבן. קנה המדינה של תוכניות אלו משתנה ואינו קבוע, אך מצוין על התוכניות עצמן. אם תעייני בגרמושקה, תוכלו לראות באופן ויזואלי את תוכניות הדירה והקומה כאמור. בנוסף, במידת הצורך יהיו בגרמושקה תיאורים מספריים שונים.

 

התאמה בין ההצגות השונות

ישנם כמה דברים שחשוב לדעת כאשר מגיעים לשלב בו מוצגת הגרמושקה בפניכם. צריכה להיות התאמה בין הפרטים השונים שאמורים להיות בדירה, כפי שסוכם עם הקבלן, לבין הגרמושקה. בנוסף, צריכה להיות התאמה בין הגרמושקה לבין פרטי הדירה שכלולים בבקשת רכישת הדירה.

כדי לוודא שההתאמות הללו אכן קיימות, יש לבקש כמה שיותר מוקדם עותק של הגרמושקה ולבצע את ההשוואה. אם אין התאמה, יש להתריע על כך בפני הקבלן בהקדם.

 

מה קובע החוק?

גרמושקה היא לא דבר התנדבותי שמבצע הקבלן עבור הרוכשים. למעשה, החוק מחייב את הקבלן להכין את התוכניות הללו, לחתום עליהן ולהעביר אותן אל הרוכשים. אתם זכאים לבקש אותן במידה והקבלן לא מוסר אותן.

 

לעיין היטב לפני החתימה

מוכר הדירה, או הקבלן במקרה שלנו, מחויב להגיש את תוכניות הדירה והקומה עם חתימה מצידו. כדי להתקדם בתהליך הרכישה תצטרכו גם אתם לחתום על התוכנית. לפני שאתם עושים את זה חשוב לעיין בה היטב ולבצע את ההשוואות שציינו מקודם.

רכישת דירה מקבלן

 

 

אולי תאהבו גם את:

החלפת מוצרי חשמל
החלפת מוצרי חשמל

מוצרי חשמל הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. הם עוזרים לנו לבצע משימות יומיומיות כגון בישול, ניקיון, כביסה והאזנה למוזיקה. יחד עם זאת, מוצרי חשמל

קרא עוד »
קניית דירה
4 טיפים להשקעות נדל"ן

זקוקים לנתיב הכנסה נוסף? מרגישים שהעבודה שלכם לא מכניסה לכם כסף כפי שהייתם רוצים? יותר ויותר ישראלים פונים היום לפתרון האולטימטיבי: השקעות נדל"ן כדי להגדיל

קרא עוד »
איך להקים חברה באנגליה?

פעילות עסקית ברחבי העולם דורשת לעיתים את קיומן של חברות בינלאומיות. במיוחד כאשר מבצעים עסקים ממדינת ישראל, אשר אינה בעלת קשרים עסקיים או דיפלומטיים עם

קרא עוד »