מהי פריסת מס שבח והאם זה משתלם?

השאלות הנפוצות שעולות בימים האחרונים בקבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום המקרקעין נוגעת לפריסה של מס שבח. מתברר שרבים שמעו על המושג לאחר שצפו בסדרת כתבות שפורסמו בחדשות, אך הם אינם יודעים במה מדובר והאם זה בכלל הליך שמשתלם לבצע. יצאנו לבדוק את כל הפרטים הללו וחזרנו עם כל התשובות שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

ראוי לציין כי את המדריך הנוכחי לא כתבנו לבדנו. כתבנו אותו לאחר שקיבלנו סיוע מצד גורמים שמבינים בתחום המקרקעין באופן מעמיק. שכן, היה חשוב לנו להציג בפניכם מידע עדכני ביותר. זו ההזדמנות להודות לכל הגורמים שעומדים מאחורי המדריך. בזכותם, רבים יוכלו לדעת את כל הפרטים החשובים אודות פריסת מס שבח.

 

אז מה זה בכלל פריסת מס שבח?

כדי להסביר מהי פריסת מס שבח היינו צריכים לקרוא את סעיף 48א (ה). הסעיף המדובר נוגע להליך של שבח ורכישה. סעיף זה קובע כי מוכר ראשי לבקש שהמס הריאלי יחושב בסופו של דבר כאילו הוא נבע בחלקים שנתיים שווים. ראוי לציין כי הדבר יכול להתקיים רק תוך תקופה שלא עולה על 4 שנות מס או על התקופה של הבעלות בנכס (הבחירה בסופו של דבר תהיה בהתאם לזו הקצרה מבין השניים). הסעיף הזה בעצם מאפשר ליהנות מנקודות זיכוי או ממדרגות מס שלא נוצלו בשנות המס.

 

איך עושים הליך של פריסת מס שבח?

מסתבר שלא פעם, אנשים בוחרים להימנע מהליך שכזה בגלל שהם רואים בו כמסובך. שכן, יש צורך בהגשה של דוחות שנתיים. כדי שתוכלו לבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר תוך ידיעה שהוא מתבצע במקצועיות, עליכם להסתייע בעורך דין שיש לו ידע חשבונאי. שכן, הוא יוכל להגיש בשמכם את הדוחות השנתיים למס הכנסה ולמנוע מכם התעסקות מיותרת. כך שמדובר בהליך משתלם ביותר.

 

בחירה בעורך דין מומלץ

חשוב מאוד לבחור בעורך דין שהומלץ לכם על ידי גורמים שאתם סומכים עליהם. שכן, בחירה בעורך דין שכזה צריכה להבטיח לכם שאתם מקבלים שירות מקצועי. נאמר לנו שיש דרך קלה למציאת עורך דין מומלץ והיא תוצג בפניכם בפסקה הבאה.

 

איך תוכלו להגיע אל עורך דין מקצועי ומומלץ?

כדי שתוכלו לבחור בעורך דין מקצועי ומומלץ אתם צריכים קודם כל לברר פרטים אל מול חברים או מכרים שהסתייעו בעבר בעורך דין. לאחר שתקבלו כמה שמות של עורכי דין מטעם אנשים שאתם מכירים, תצטרכו לכתוב את שמותיהם של עורכי הדין הללו (אחד בכל פעם) בגוגל ולקרוא ביקורות שנכתבו עליהם בפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • קבוצות פייסבוק
  • פרופילים של פסייבוק

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם מהי הפריסה של מס שבח והאם זה משתלם. כעת, נותר לכם רק ליישם את הנכתב לעיל ולהיות בטוחים שאתם פועלים נכון.

מס שבח

אולי תאהבו גם את: