מהו הפיצוי הקבוע בחוק על עיכוב טיסה?

עיכובים בטיסות הן דבר שהפך לשגרה בעיקר בחודשי הקיץ ובעונות החמות. נוסעים רבים מוצאים את עצמם מגיעים לשדה התעופה בזמן ולמרות זאת עוברים סיוט של המתנה לטיסה. מהו הפיצוי הקבוע בחוק על עיכוב בטיסה – על כך במאמר הבא.

 

מתי יש הצדקה לעיכוב בטיסה ומתי לא?

סיטואציה של עיכוב בטיסה מכוח עליון כמו תנאי מזג אוויר קשים, מלחמה, רעידת אדמה וכד' מצדיקים את העיכוב. כאשר מדובר על תקלות אחרות שפוגעות בתכניות של הנוסעים הכוללות איחור לטיסת קונקשן ולהוצאות כספיות על בתי מלון וכד', ניתן להגיש תביעה נגד חברת תעופה בין אם זוהי חברה ישראלית ובין אם חברה זרה בטיסות חוץ וטיסות פנים. על פי חוק טיבי חברות התעופה מחויבות לשלם פיצוי המתבטא בהוצאות על שירותים נוספים שרכשו הנוסעים ועל כרטיס טיסה חלופי.

 

מה אומר חוק טיבי בנוגע לעיכוב בטיסה?

על פי חוק טיבי עיכוב של שעתיים בטיסה מחייב את חברת התעופה לדאוג לשובר מזון ושתיה לנוסע, כמו גם לאפשר לו להתקשר במידה והוא צריך סיוע זה. כאשר העיכוב הוא בין 5-8 שעות מקבלים סיוע דומה ובנוסף הנוסע יכול לתבוע החזר כספי מלא על כרטיס הטיסה אם הוא מחליט לבטל אותה. מעל ל-8 שעות מדובר על ביטול טיסה ולא על עיכוב ולכן בנוסף לכל האמור, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי בהתאם למרחק בין נקודת ההמראה לנקודת היעד אליו הוא היה צריך להגיע.

דהיינו, על טיסה שמרחקה עד 2,000 ק"מ הפיצוי הוא 1,320 ₪, על טיסה שמרחקה בין 2,000-4,500 ק"מ הפיצוי 2,120 ₪ ועל טיסה שמרחקה מעל 4,500 ק"מ הפיצוי 3,180 ₪. במידה והנוסע ביקש כרטיס טיסה חלופי הפיצויים יפחתו בחמישים אחוז בתנאים הקשורים למרחק הטיסה ולזמן האיחור.

 

האם ניתן לקבל פיצוי על טיסות שעוכבו בתקופת הקורונה?

למרות החוק של טיבי, טיסות שהתעכבו בין 1.2.20-6.7.21 בשל משבר הקורונה לא יזכו את הנוסעים בפיצוי כספי מאחר ומדובר על משבר עולמי בתעופה. בנוסף, כאשר הנוסעים מקבלים הודעה שהטיסה מבוטלת או מתעכבת שבועיים לפני הטיסה, הם לא יהיו זכאים לפיצוי מאחר וניתן להם מספיק זמן להתארגן מחדש והוצעה להם טיסה חלופית.

הטיסה החלופית צריכה להיות שבוע ממועד הטיסה המקורית בתנאי שהטיסה תהיה מקסימום שעתיים אחרי השעה המקורית והגעה ליעד עד 4 שעות מזמן הנחיתה המקורי. למשל, עיכוב של 24 שעות בטיסה בהחלט יזכה את הנוסעים בפיצוי, להוציא את התאריכים של תקופת הקורונה.

 

פיצוי על עיכוב בטיסות פנים

בטיסות פנים לאילת חברות התעופה הישראליות יצטרכו לזכות את הנוסעים בפיצוי של 260 ₪ לנוסע כאשר מדובר על טיסה מנתב"ג. טיסות בקווים אחרים יזכו בפיצוי של בין 160-210 ₪ בהתאם לקו הטיסה.

פיצוי על איחור בטיסה

אולי תאהבו גם את: