מגיע לי כסף מביטוח לאומי – כיצד אוכל לקבל אותו?

תפקידו של המוסד לביטוח לאומי הוא לעמוד לצדכם כאשר אתם נמצאים בתקופה קשה, בתנאי שאתם אזרחי ישראל ושילמתם את דמי הביטוח כל חייכם.

ניתן להגיש לביטוח לאומי סוגים שונים של תביעות לפיצויים ולסיוע, החל בתביעה לדמי אבטלה ולידה וכלה בפיצוי על תאונות שונות, סיוע בהתמודדות עם מחלות כרוניות, קצבת זקנה, נפגעי פעולות איבה ועוד.

אבל מה חשוב לעשות כדי לקבל את מה שמגיע לכם?

 

האם אפשר לפעול מול ביטוח לאומי באופן עצמאי?

פעולה עצמאית לצורך דרישת הכספים המגיעים לכם מביטוח לאומי היא לא תמיד אפקטיבית, שכן פעמים רבות נדרשים אזרחים לספק הוכחות ומסמכים שונים כדי לקבל את המגיע להם. משום כך רבים מעדיפים לקבל עזרה משפטית מקצועית כדי להוציא את המקסימום מהמצב הקשה אליו נקלעו.

כמו כן, עם הזמן קמו גופים מקצועיים, כדוגמת פורום רופאים, המספקים לאזרחים חוות דעת רפואית, מקצועית ואמינה לצורך קידום הליכים שונים מול ביטוח לאומי, כמו גם הגשת ערעורים על החלטות שונות ועוד – שכן חוות דעת מקצועית, מגוף אמין יכולה להגדיל משמעותית את הסיכוי לקבל את הפיצויים והסיוע המגיעים לכם.

 

הכנה אופטימלית לוועדה רפואית

היערכות מקדימה לוועדה רפואית של ביטוח לאומי היא קריטית להגדלת סיכויי ההצלחה בתביעה, שכם הועדה היא שקובעת את שיעור אחוזי הנכות של מגיש התביעה וזהו הנתון הקובע את גובה הקצבה שתתקבל בסופו של דבר.

לצורך היערכות אופטימלית לוועדה, כדי לקבל את הקצבה שאתם מקווים לקבל, יש להיערך בהתאם, כאשר המסמך החשוב ביותר שאתם צריכים להביא אתכם הוא חוות דעת רפואית מפורטת, המציגה את מצבכם הרפואי, את רשימת הבעיות הרפואיות שפקדו אתכם, כלל הסימפטומים מהם אתם סובלים וכיצד הם משפיעים על איכות החיים שלכם ועל רמת התפקוד שלכם בעבודה, כמו גם בחיים הפרטיים.

נוסף על חוות הדעת הרפואית יש להביא גם את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים האחרים, התומכים בעמדתה של חוות הדעת, כמו סיכומי בדיקות, טיפולים ואשפוזים, שיכולים להוכיח את ניסיונותיכם להבין את הבעיה ומוכיחים כי חוות הדעת הרפואית נשענת על נתונים מוצקים.

התארגנות מסודרת ויסודית לקראת הוועדה היא משמעותית למידת ההצלחה שלכם ולכן חשוב להיערך בהתאם ולהביא אתכם:

  • ת"ז
  • צילומי רנטגן
  • קבלות על טיפולים פרטיים
  • סיכומי טיפולים
  • סיכומי בדיקות
  • סיכומי אשפוזים וכל הליך רפואי אחר, בין אם נעשה באופן פרטי ובים אם דרך קופת חולים.

 

ניתן להגיע לוועדה גם בליווי עו"ד מומחה להתנהלות בתביעות מול ביטוח לאומי.

 

לסיכום

ביטוח לאומי הוא גוף אשר מחזיק ברשותו כספים רבים אשר שייכים לציבור אזרחי ישראל.

כספים אלה שמורים לכם ליום שבו תזדקקו להם, לצורך קצבת זקנה, או לצורך התמודדות עם בעיה רפואית, אשר לא מאפשרת לכם לתפקד כרגיל, מקשה על חיי השגרה ולעיתים אינה מאפשרת לתפקד בעבודה.

לצורך מיצוי כל הזכויות שלכם, יש להיערך בהתאם ולהביא אתכם חוות דעת רפואית מקצועית, אמינה ורצינית, שתשכנע את הוועדה לתת לכם את הסיוע המגיע לכם.

achievement-18134_640 (1)

אולי תאהבו גם את: