מאבקי ירושה – איך לבחור נכון ייעוץ משפטי?

ירושות וצוואות יכולות להיות נושאים נפיצים מאוד מבחינת יחסי המשפחה הקרובים. חלוקה של כסף רב בקרבה לפטירה של אדם קרוב יכולה להוציא מאנשים רגשות קשים ושליליים ולגרום להם לעשות דברים קיצוניים. במדריך שלפניכם ניסינו להסביר איך להימנע מריבים משפחתיים לאחר חשיפת צוואה, ואיך להתמודד עם מאבק ירושה במידה ונקלעתם לאחד? 

 

ירושה על פי חוק או על פי צוואה

חלוקת הירושה שלכם יכולה להיעשות בשני אופנים שונים אחד מהשני. הראשון הוא חלוקה של הירושה על פי צוואה. במקרה זה ישנן מספר דרכים שניתן לערוך בהן צוואה במדינת ישראל בצורה חוקית, ובמידה וערכתם את הצוואה בצורה נכונה, הכסף והנכסים יתחלקו לפי ההוראות בה.

האופן השני לחלוקת הירושה, הוא ירושה על פי חוק. בשיטה זאת אין כותבים צוואה, והכסף והנכסים מתחלקים בין היורשים לפי הסדר הקבוע בחוק. בשיטה זאת המוריש או המצווה לא מקבלים את ההחלטה בדבר הכסף והנכסים שלהם וחלוקתם בין היורשים, אלא נותנים למערכת החוק לקבל את ההחלטה בשבילם.

 

מאבקי ירושה ואיך להימנע מהם ככל הניתן?

בכדי להימנע ממאבקי ירושה וריבים בתוך המשפחה על נכסים וכספים שהיו שייכים למנוח, חשוב מאוד להבהיר כבר לפני פטירת המוריש, את המצב של הירושה לכלל היורשים. מאבקי ירושה רבים נובעים מכך שהיורשים לא מצליחים להחליט מה היה רצונו של המוריש.

במקרים מסוימים, חלוקה של הירושה על פי חוק עוזרת למנוע את הריב המשפחתי, זאת משום שאין כמעט דרך לשנות את החלוקה בירושה מסוג זה. במקרים אחרים, דווקא כתיבה של צוואה מסודרת וחוקית היא זאת שתמנע את הריב המשפחתי. חשוב לעשות את ההחלטה בנושא הזה, לפי המשפחה שלכם ולפי אופי היורשים הרלוונטיים.

 

התמודדות עם מאבקי ירושה במשפחה

אם אתם עומדים מול מאבק ירושה משפחתי, חשוב מאוד לשכור עורך דין לענייני ירושה שיעזור לכם להתמודד עם הנושא. עורך דין לענייני ירושה יעזור לכם לקבל את החלק שלכם בירושה, ולהתמודד עם המשפטים שיגיעו בהמשך בכדי לקבוע את חלוקת הרכוש.

 

בחירת עורך דין נכון למצבים שכאלה

במקרים של מאבקי ירושה, חשוב לבחור עו"ד צוואות וירושות מקצועי וותיק אבל גם כזה שמנסה לפתור את המחלוקות בצורה רגועה ובלי ריבים. למרות הריב הזמני כרגע, רוב הסיכויים שכדאי לבני המשפחה השונים להתפייס אחד עם השני. עורך דין שמחליט ללבות את הריב יפגע במשפחה בטווח הארוך, ואילו עורך דין שינסה להנמיך את גובה הלהבות יעשה למשפחה שירות טוב לעתיד.

 

ייעוץ משפטי למאבקי ירושה במשפחה – סיכום

מאבקי ירושה ומאבקים על צוואות הם לצערנו דבר שכיח מאוד. חשוב לנסות לגרום לריב בין בני המשפחה להיפתר באמצעות משא ומתן בנפש חפצה. במקרים שאין אפשרות לכך, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי שיידע להשיג פשרה ולא לגרור את המשפחה לריבים נוספים.

עוד צוואות וירושות

אולי תאהבו גם את: