למה עדיף ללכת למשרד עו"ד עם שנים של ניסיון

כמעט כל ארח ישראלי זקוק באיזה שלב בחייו לעזרת עורך דין או אפילו לייעוץ משפטי, ישנם תחומים רבים הנוגעים לנו ביום יום שבהם נוכל להיעזר בעורך דין. בין אם מדובר ברכישת נדל"ן, ענייני תעבורה ותאונות דרכים, דיני משפחה, אישום פלילי, פשיטות רגל והוצאה לפועל, הפרות חוזים והסכמים וכו' ישנם עורי דין המתמחים בנושים שונים ובעלי ניסיון שונה בכל אחד מהם. כאשר נאלץ לבחור בעורך דין המתאים כיצד נבחר את המתאים עבורנו? ועד כמה לבחור עורך דין עם ניסיון באמת חשוב? על זאת במאמר.

 

בחירה על פי תחום התמחות

מערכת המשפט בנויה ממספר תחומים משפטיים השונים האחד מהשני, כל תחום מתמחה בנושא אחר, התחום הפלילי, דיני נזיקין, דיני משפחה, דיני עבודה, משפט מסחרי וכו'. כל אחד מהנושאים הללו הוא תחום עמוק ומורכב בפני עצמו וישנם עורכי דין המתמחים באותו הנושא המסוים. בכדי לבחור עורך דין מתאים עליכם תחילה לבחור עורך דין המתמחה בנושא בו אתם זקוקים לעזרה או ייעוץ. כמובן שישנם נושאים הקשורים האחד בשני וישנם עורכי דין המשלבים התמחויות בכדי להגיע למקסימום שליטה בידע.

 

האם כדאי לבחור משרד עורכי דין גדול או משרד קטן?

לא מעט במעמד בחירת עורך הדין מתלבטים האם כדאי לבחור משרד עורך דין גדול או באחד קטן? בהתלבטות עולות שתי שאלות האחת היא איזה סוג טיפול יקבל הלקוח ומהו התחום המשפטי בו עוסק התיק. במשרד גדול יפעלו מספר רב של עורכי דין ומתמחים ולרוב את העבודה יבצעו המתמחים הצעירים והפחות מנוסים כאשר הדיונים עצמם יתבצעו על ידי עורך דין בכיר יותר. במשרדים קטנים יותר היחס לרוב יהיה אישי ועורך הדין המטפל בתיק יהיה בכיר במשרד, חשבו מהו סוג הטיפול אותו תעדיפו לקבל מהמשרד.

 

האם כדאי לעזר בהמלצות מחברים ומכרים?

לא מעט אנשים יבצעו בחירה על פי המלצות מחברים, בני משפחה ומכרים לעתים ויסתפקו בבחירתו בשל תחושת אמון באותו מכר מבלי לבוק לעומק את עורך הדין כך גם בפנייה לעורך דין קרוב אליהם מבלי לבדוק את תחום התמחותו ואת שנות הניסיון שלו. בכדי לבצע את הבחיר הנכונה רצוי לבצע סקר להשוות בין כמה עורי דין מהתחום אותו אתם מחפשים ולברר מהם המחירים המוצעים לכם לשעת פגישה ומהם תנאי התיק מבחינתם. תופתעו לגלות שישנם פערי מחירים הנובעים מניסיון עורך הדין, הצלחותיו בתיקים ופרסומו.

לסיכום: כמובן כאשר אתם בוחרים בעורך דין בעל ניסיון וותק שנים במקצוע אתם יודעים כי בחרתם בעורך דין שיידע לכוון אתכם בצורה מקצועית בתהליך, שראה לא מעט תיקים ומצבים ודרכי התמודדות איתם. קחו בחשבון כי עורך דין בעל ניסיון לרוב יהיה יקר יותר מעורך דין פחות מנוסה אך כאשר רוצים לנצח וניגשים למשפט תרצו את האדם המקצועי ביותר לידכם.

איש משפט

 

אולי תאהבו גם את: