למה כדאי להגיע לבוררות לפני שמגיעים לבית משפט?

אזרחים רבים העומדים בפני סכסוכים ובעיות בתחום מסוים בחיים, כמו בתחום העסקים או המשפחה, עומדים בפני הדילמה המוכרת ונושנה, של לפנות

לבוררות או לבית משפט ותביעה כדי לפתור את הסכסוכים הללו אחת ולתמיד.

כיום, למומחים רבים כבר ברור שבוררות היא הפתרון היעיל, הזול והנעים יותר.

בוררות מהווה תחליף ידידותי, זול ומהיר יותר ברוב הפעמים, לעומת תהליך משפטי מסועף ובעייתי.

כדי להבין מול מה אתם עומדים ובאיזו דרך כדאי לכם לבחור, לפניכם קצת על למה כדאי להגיע לבוררות לפני שמגיעים לבית משפט?.

 

מה היא בוררות בדיוק?

בוררות היא הליך משפטי לכל דבר, בו לרוב מגיעים לפשרות ולחוזה המנוסח בין הצדדים שנמצאים בסכסוך ופנו לבוררות. בוררות היא אכן גם הליך בו הבורר, הנו לרוב עורך דין ובעל הסמכה לבוררות ולגישור משפטי. מדובר בהליך שנועד לפתור סכסוכים ולהגיע לפשרות המתאימות בין הצדדים, מבלי להעמיס על מערכת המשפט ולגרור את הצדדים המסוכסכים לתהליך משפטי ממושך ומייאש. דרך מגוון של אסטרטגיות בוררות שונות, הבורר מנסה להבין את הסיטואציה שנמצאת לפניו, ולהביא לפשרה ולפתרון לסכסוך, שיהיה בעל תוקף משפטי וששני הצדדים יהיו מחויבים אליו. תהליך הבוררות תפס תאוצה בשנים האחרונות וכיום כבר מדובר בתהליך פופולרי מאדף שהרוב אף רואים כעדיף על פני בית המשפט. לעוד פרטים מומלץ לפנות אל https://www.borerut.com.

 

מדוע בוררות עדיפה על פני הגעה לבית משפט?

הוצאות כלכליות

ההוצאות הכלכליות של משפט, הן רבות ומגוונות. ראשית יש לשלם אגרה לבית המשפט, אגרה שבתהליך בוררות הצדדים פטורים ממנה מאחר ומדובר בהליך שמתקיים מחוץ לכותלי בית המשפט. מעבר לכך, מאחר והליך הבוררות לרוב מסתיים מוקדם יותר מאשר משפט שיכול להתמשך עוד ועוד ולהיגרר במשך מספר שנים, ובהתאם גם להעלות את ההוצאות עבור עורכי הדין. לכן הליך הבוררות הוא הליך שהוצאותיו הכלכליות קצרות יותר ופחותות יותר במרבית המקרים.

 

ידידותיות ואווירה

הסיטואציה והמעמד של בית משפט, עורכי דין ושופטים, יוצרים אווירה לא נעימה, קרה ומפחידה עבור רבים. עבור אדם שלא רגיל לבית משפט וצריך כעת לנהל משפט כדי לפתור סכסוך, מדובר במעמד מאיים שכדאי להימנע ממנו. ההגעה לתהליך בוררות במקום, פותרת אתכם מהצורך בבית משפט, ומאפשרת לכם לבצע את התהליך במקום יותר נעים ואינטימי, עם בורר בלבד.

 

קיצור משך זמן התהליך

משך התהליך של בית משפט, יכול לקחת כמה חודשים אך גם יכול להיגרר כמה שנים. מאחר ויש מספר שלבים בעת המשפט ומספר דברים שיש להגיש, כל הגשה ושלב כזה דורשים חודש חודשיים לפחות. לכן תהליך הבוררות נחשב לאהוד ופופולרי יותר ממשפט, כי הוא מאפשר תהליך קצר יותר. ברגע שהצדדים מגיעים להסכמה ולפשרה בעזרת הבורר והתהליך שעברו עמו, נגמר התהליך. הכל תלוי בכם, ולכן לרוב גם התהליך יהיה קצר יותר ממשפט.

 

ציוד משפטי

אולי תאהבו גם את: