לא סוגר את החודש והחובות גדלים – כיצד פותרים זאת?

כמות אנשים הולכת וגדלה מוצאת את עצמה לא סוגרת את החודש – סך ההוצאות של הבית כל כך גדולות שהן עולות על סך ההכנסות בבית. בשלב הראשון במצב הזה מתחילים לנגוס בחסכונות (אם ישנם כאלו), אך לאחר שאלו מסתיימים החובות הולכים וגדלים.

יכולים להיות פתרונות רבים להתמודדות עם חובות, אך בו בזמן ישנם גופים רבים שמנצלים את המצויים בחובות, אשר לעיתים עלולים להיות נואשים ולהתפתות לפתרונות קסם – דבר שאיננו קיים. באופן כללי, הדרך לצאת מחובות היא באמצעות עבודה מחושבת ומדויקת.

כל פתרון הולם מצב כלכלי אחר, ככל שהמצב הכלכלי מורע יותר כך האפשרויות העומדות בפני בעל החוב נמוכות יותר ועליו לנקוט באמצעים משפטיים חזקים יותר על מנת להתמודד עם הצטברות החובות ההולכת וגדלה.

 

בניית תוכנית כלכלית

הפתרון הראשון והוא הולם את מי שנמצא במצב "קל" יחסית, דהיינו, חובותיו עדיין אינם עצומים, הוא לבנות תוכנית שיקום כלכלית. במסגרת התוכנית הזו נועץ בעל החובות עם איש מקצוע ובודק אילו הוצאות ניתן לקצץ, כיצד ניתן למקסם את הרווחים מאפיקי הרווח וכיוצא באלו.

בניית התוכנית הכלכלית משתנה מאוד מאדם לאדם שכן היא תלויה במקורות הרווח של בעל החובות. למשל, ככל שאדם הוא בעל חנות מסוימת, במסגרת בניית התוכנית הכלכלית ניתן למצוא מודלים אחרים לניהול החנות, למשל הסבתה למכירת מוצרים שנמכרים ביותר רווח על מנת להתחיל ולכסות את הרווחים.

כבר בשלב הזה מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בסוגיות אלו, למשל, עו"ד דניאל ינובסקי, על מנת להגיע להסדרים הפורסים את החובות של העסק (למשל לספקים, עובדים, לקוחות) לטווח ארוך יותר. ניתן לעשות זאת באמצעות חוזים או הסדרים משפטיים אחרים.

 

איחוד תיקים

במידה והחובות כבר גדולים ונפתחו תיקים שונים בהוצאה לפועל יש לעבור לפתרון אחר – איחוד תיקים. כאשר החובות השונים הם לגורמים שונים, כל גורם וגורם פותח תיק נפרד במסגרת הלשכה להוצאה לפועל על מנת לפדות את חובותיו.

מדובר במצב שבו קשה מאוד לנהל את כל החובות ויש להגיע להסדרי פירעון אחרים עם כל פקיד לשכה. במצב זה מומלץ מאוד לאחד את התיקים השונים המצויים בהוצאה לפועל לכדי תיק אחד שאותו ניתן לאחד על מנת לקבל תמונה מלאה של החוב ולהגיע להסדר אחיד כיצד ניתן לפדות אותו.

 

חדלות פירעון

הפתרון האחרון הוא הפתרון ה"כבד" – פנייה לערכאות המשפטיות על מנת שיכירו באדם חדל פירעון. מדובר בהליך משפטי משמעותי מאוד שמוביל לביטול של חלק מהחובות בתמורה להשבה חלקית בלבד שלהם.

במסגרת הליכי חדלות הפירעון ממונה נאמן שתפקידו לבנות תוכנית שיקום כלכלית והחזרי חוב על מנת שהחייב יוכל להשתקם לאחר התשלומים החלקיים.

לסיכום, ככל שהחובות הולכים וגדלים, בנו תוכנית כלכלית נבונה, אחדו את תיקי ההוצאה לפועל ובמידת הצורך אל תתביישו לפנות להליכי חדלות פירעון.

לא סוגר את החודש והחובות גדלים - כיצד פותרים זאת

אולי תאהבו גם את: