הסטטיסטיקה לא משקרת – כל המידע על רשלנות רפואית

יש הרבה מאוד סוגים של אירועים בחיים שאנחנו לא מודעים להיקף התרחשותם. כל עוד מקרה מסוים לא אירע לנו, אנחנו יכולים שלא להכיר כמעט בקיומו. רשלנות רפואית היא דוגמא טובה למקרים כאלו. היא מתרחשת הרבה יותר ממה שנהוג ולחשוב, בעוד שההשפעה שלה משמעותית. הנה פרטי מידע סטטיסטי על רשלנות רפואית.

 

הסטטיסטיקה לא משקרת

אירע לכם מקרה של רשלנות רפואית במשפחה? גם אם התשובה לכך היא שלילית, וגם אם אתם לא מכירים אנשים שחוו רשלנות רפואית, אי אפשר להתעלם מהסטטיסטיקה – מדי שנה מתרחשים הרבה מאוד אירועים של רשלנות רפואית, המסבים נזקים משמעותיים למטופלים.

במקרים רבים, הנזקים הללו לא הפיכים ופוגעים באופן מהותי באיכות החיים של הנפגע וביכולת שלו להתכלכל בכוחות עצמו. כל אדם שנכנס להליך רפואי יכול לחוות רשלנות רפואית בסופו של דבר. לחצו כאן לייעוץ במקרה של רשלנות רפואית >>>.

 

אז מה זה רשלנות רפואית?

מכיוון שרשלנות רפואית היא לא משהו בהכרח שקרה לכל אזרח, או לקרוביו של אותו האזרח, יש לו מעט אנשים במדינה שעדיין לא יודעים מהי רשלנות רפואית. הבנה של מהי רשלנות רפואית תאפשר למי שחווה אירוע כזה להבין זאת בשעת אמת. רשלנות רפואית היא אירוע בו מטופל סופג נזק משמעותי כתוצאה מפעולה רשלנית של גורם רפואי.

 

תנאים להגשת תביעה

אי אפשר להגיש ככה סתם תביעת רשלנות רפואית. גם אם אירע לכם נזק כתוצאה מרשלנות, החוק קובע שאתם צריכים להצטייד בחוות דעת מרופא מומחה על מנת להגיש את התביעה לבית המשפט. חוות הדעת תצביע על הנזק שאירע לכם ותקשור אותו לרשלנות שחוויתם.

 

הגדרת הרשלנות בפקודת הנזיקין

רשלנות אומנם נשמעת כמו מושג כללי, אך למעשה החוק מגדיר מה עשוי להיחשב בתור רשלנות. למשל, אם רופא מבצע פעולה שאינה סבירה מבחינה מקצועית או אינה מקובלת בנורמות של המקצוע שלו, הדבר עשוי להיחשב בתור פעולה רשלנית מצידו.

 

באילו אירועים רפואיים עשויה להתרחש רשלנות כזאת?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש למעשה בכל אירוע רפואי. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בטיפול (במהלך ניתוח, במהלך טיפול אסתטי, במתן תרופות שונות), באבחון (אבחון מאוחר או אבחון שגוי) וגם בהליכים רפואיים אחרים (לידה ורפואת שיניים).

 

מתי ניתן להגיש תביעה?

את התביעה ניתן להגיש מיד לאחר שמתגלה הנזק שאירע בעקבות הרשלנות. למעשה, מומלץ להגיש את התביעה כמה שיותר סמוך למועד בו מתגלה הנזק. קיימת תקופת התיישנות בחוק, שמהרגע שהיא מתחילה לא ניתן יהיה לתבוע פיצויים.

 

לאיזה בית משפט מוגשת התביעה?

עורך הדין שמגיש את תביעת הרשלנות הרפואית בשם שלכם, יכול להגיש אותה לבית משפט השלום או לבית המשפט המחוזי. הגשת התביעה לאחד מבתי המשפט הללו תקבע לפי גובה הפיצויים שחושבו.

הסטטיסטיקה לא משקרת - כל המידע על רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

רשלנות רפואית בהיריון

דיני הנזיקין הינם חלק מן המשפט האזרחי והם עוסקים בנזקים שעלולים להיגרם במסגרות שונות, בין אם מדובר בנזקים פיזיים או ברכוש. מדובר בתחום משפטי סבוך

קרא עוד »
רשלנות רפואית מפרצת במוח

מבין מקרים רבים שעלולים להיות קטלניים לבריאות הגוף שלנו, מפרצת במוח היא אחד מהמקרים הקטלניים ביותר שעלולים, ללא טיפול מתאים, להתפתח למצבים של פגיעה בלתי

קרא עוד »