חוקי הקמת אירוע במקום ציבורי

לכאורה, הקמת אירוע במקום ציבורי נתפסת כעניין פשוט למדיי. כל מה שצריך הוא לבחור את המקום המועדף לעריכת האירוע, לקבוע את היום והשעה המיועדים ולהזמין את האורחים להגיע. בהמשך מארגנים את התפריט הרצוי, מביאים אותו למקום האירוע, קצת מוזיקה – והכול בסדר.

אבל ככל שנכנסים יותר לעומק מתברר שהדברים אינם קלים לביצוע. ואם הארגון עצמו הוא מסובך, הרי שהצורך לעמוד בדרישות החוק בכל הקשור בהקמת אירוע במקום ציבורי מסבכים את העניין עוד יותר. מהם הקשיים בהקמת אירוע במקום ציבורי? מהם חוקי הקמת אירוע במקום ציבורי וכיצד ניתן להקים אירוע העומד בדרישות החוק? בשורות להלן נעסוק בהיבטים הפחות מוכרים של הקמת אירועים במקומות ציבוריים.

 

מהם הקשיים בהקמת אירוע במקום ציבורי

ארגון אירוע בכלל, ועל אחת כמה וכמה אם האירוע לא נערך באולם או בגן אירועים העומדים בדרישות החוק, מהווה משימה מורכבת למדיי. יש לבחור את המיקום של האירוע. לאחר מכן יש לבחור את המנות והמזון שיוגש, את אופי האירוע מבחינת המוזיקה והמראה הכללי ואילו אטרקציות יהיו באירוע עצמו.

אם האירוע מאורגן במקום ציבורי, יש לדאוג למספר דברים: בראש וראשונה חשוב לדאוג לאישור האירוע ברשות המקומית. האישור כאמור יינתן אם מארגני האירוע יעמדו בדרישות החוק בכל מה שקשור לבטיחות ולביטחון של המשתתפים. בנוסף, המארגנים חייבים לעמוד בדרישות החוק גם בכל האמור בהכנה, שינוע והגשה של המנות. בעניין זה יש דרישות ברורות של משרד הבריאות. מעבר לכל אלה יש את נושא השכרת הציוד, שינוע שלו למקום האירוע והעמדה שלו בהתאם לצרכים. לבסוף יש את עניין ההיגיינה – קרי שירותים ומים זורמים לכל אורך האירוע.

המומחים של עידנ'ס אמונים על ארגון אירועים במקומות ציבוריים, תוך סגירת כל הקצוות והשגת כל האישורים הנדרשים.

 

דרישות החוק באירועים במקומות ציבוריים

כאמור לעיל, ישנן מספר דרישות שהמחוקק מקפיד עליהן ויש לעמוד בהן ללא פשרות. דרישה אחת נוגעת, לבטיחות ולביטחון של המשתתפים באירוע. מדובר בהיבטים שונים, החל מעניין הביטחון והשמירה וכלה בעניין הבטיחות – קרי דאגה לשלומם של האורחים וטיפול במפגעים בטיחותיים, אם ישנם, בשטח המיועד לאירוע.

בנוסף, יש גם את נושא התברואה והדאגה להכנת השטח, ריסוס מפני מזיקים ומניעת האפשרות לבעיות היגיינה במהלך ההכנות לאירוע ובמהלכו. הדברים אמורים, כמובן, בהקמת מתקני שירותים ניידים אם אין כאלה בסביבה, וכן דאגה למים זורמים לכל אורך האירוע. לבסוף יש את נושא ההכנה, השינוע של המזון וההגשה שלו שגם הן צריכות להתבצע על פי דרישות החוק.

המזון חייב להיות מאוחסן ומשונע בטמפרטורות הראויות למזון מוכן. בנוסף, יש דרישות ברורות גם באשר לאופן ההגשה. הדרישות הללו נועדו למנוע התפרצות מחלות ובעיות אחרות, כתוצאה ממזון מקולקל. מעוניינים לארגן אירוע איכותי? אתם במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

אולי תאהבו גם את: