חוות דעת תעסוקתית

רופא תעסוקתי הוא הגורם המוסמך אשר יכול לקבוע האם נגרם נזק לעובד כתוצאה מתאונת עבודה, ומהי רמת הפגיעה בכושר העבודה.

 

תאונות עבודה – דע את זכיותייך

בשנים האחרונות רבים מהציבור הישראלי הבינו כי תאונות עבודה אשר מתרחשות בזמן העבודה, לפני או אחרי יכולות להתרחש. הסיבה לכך היא לא מעט מקרים אותם אנו שומעים בתקשורת אודות עובדים אשר תבעו את מקום העבודה, וזכו במיליוני שקלים פיצוי, כל זאת לאור הנזק אשר נגרם. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי על מנת לבסס תביעה כנגד מקום העבודה בגין רשלנות אשר בוצעה וכתוצאה מכך נגרמה הפגיעה, ישנה חשיבות עליונה להתקשרות עם עורך דין אשר מתמחה בתחום, וזאת על מנת להעניק את חוות הדעת המשפטית הראשונית אשר תקבע האם אכן יש עילה לתביעה, ובאם כן – מה יהיה סכום הפיצוי המשוער.

בנוסף, אחד הפרמטרים החשובים ביותר אשר יקבעו את הצלחת התביעה כנגד המעסיק כמו גם חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי היא חוות דעת תעסוקתית אותה מעניק רופא מומחה לתחום. על כן, חשוב שכל עובד יזכור כי במידה והוא נפגע בזמן העבודה או נפגע בתאונה בה נפגם כושר העבודה, הוא זכאי למשש את זכותו להגשת תביעה אל מול המוסד לביטוח לאומי, כאשר מדובר בדבר היחידה בה ניתן להבטיח כי הביטוח הלאומי אכן יבדוק את הנושא. בלא חוות דעת תעסוקתית, התביעה תידחה עוד לפני שהוגשה.

 

רופא תעסוקתי – מה זה אומר?

רופא תעסוקתי הוא הגורם המוסמך היחיד אשר יכול להעניק חוות דעת תעסוקתית רפואית, וזאת ע"י אבחון של מצבו הרפואי כמו גם רמת התפקוד של העובד בגין פציעה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה. למעשה, הרופא התעסוקתי מעניק חוות דעת אשר מעריכה באופן רפואי את כושר העבודה הנוכחי של העובד, כמו גם העתידי, וזאת על מנת למנת לקבוע האם בגין תאונת עבודה אשר התרחשה נפגם כושר העבודה של העובד, וכתוצאה מכך הוא יכול לקבל פיצויים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי חוות דעת של רופא מתבצעת מטעם קופת החולים של העובד, כאשר על העובד מוטלת החובה להעניק לרופא גישה חופשית לכלל המסמכים הרפואיים אשר נמצאים ברשותו, וזאת על מנת שניתן יהיה לבצע אבחנה בין מצבו לפני התאונה, ועד לאחריה. כאמור, חשוב לזכור כי חוות הדעת של הרופא אשר מעניק את חוות הדעת היא משמעותית ביותר, הן לצורך קביעת אחוזי הנכות והן לצורך קביעה האם העובד יכול להישאר בעבודתו.

 

הפורום לרפואה תעסוקתית – כל המידע החשוב

באמצעות האתר של הפורום לרפואה תעסוקתית תוכלו לקבל ייעוץ בנוגע לחוות דעת תעסוקתית כמו גם ייעוץ בנושא זכויות עובדים אל מול גורמי הממסד הבירוקרטים. על כן, היכנסו לאתר בכתובת https://www.med-expert.info וממשו את זכותכם.

אולי תאהבו גם את: