איך ניתן לבדוק זכאות לדרכון פורטוגלי

בדיקה של זכאות לדרכון הוא השלב הראשון בדרך להוצאתו של הדרכון.

הדרכון הפורטוגלי הוא הפופולרי ביותר בקרב ישראלים שיש להם קירבה אל מגורשי ספרד ופורטוגל.

 

בדיקת זכאות

התהליך לזכות מתחיל על סמך פרטים הבסיסיים ביותר של המבקש/ת. מטרתה של בדיקתה הזכאות, היא לבדוק האם בכלל יש לכם זכאות להוצאת הדרכון והאזרחות ובכך לחסוך לכם זמן והוצאות. גם במידה ואין לכם מסמכים היכולים להעיד על שורשים ספרדים או פורטוגלים, יש עדיין אפשרות לקבל אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל רק על סמך שם משפחה היסטוריה משפחתית.

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי מתבצעת על ידי מילוי שאלון קצר אותו ממלא המבקש/ת הכולל פרטים אישיים של מבקש/ת הבקשה להוצאתו של דרכון פורטוגלי. אם במידה והשם שונה עקב נישואין, חשוב לציין זאת בשם הפרטי ובשם המשפחה. חשוב לציין את ארץ המוצא, אזרחויות קיימות, את שם האב ושם משפחתו, את שם האם ושם משפחתה לפני הנישואין ואת ארץ המוצא של הסבים והסבתות מצד שני ההורים.

 

השלב הבא לאחר בדיקת זכות

לאחר בדיקת זכאות יקבע האם בכלל יש טעם להמשיך בתהליך להוצאת דרכון פורטוגלי. במידה והמבקש אכן זכאי אפשר להתחיל בתהליך. מומלץ מאוד בשלבים הבאם להיעזר בעורכי דין בעלי ידע להוצאת הדרכון. התהליך בעל כמה שלבים מרכזיים:

ריכוז מסמכים – במידה בדיקת הזכאות חיובית יש לרכז את כל המסמכים שיש. כן מומלץ לבדוק תחילה האם יש מסמכים רלוונטיים ולצרף אותם, כגון דרכונים ישנים של המשפחה ועוד. מסמכים אלו יכולים לזרז את קבלת אישור הקהילה היהודית בפורטוגל.

הגשת מסמכים לנציגי הקהילה – השלב השני הוא בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל. מבחינת חוק בפורטוגל נציגי הקהילה היהודית הם אלו שמוסמכים להנפקת האישור וזכאי להגיש בקשה לקבלת הדרכון.

הגשת בקשה לממשלת פורטוגל – שלב זה מתבצע בדרך כלל בעזרתם של עורכי דין מוסמכים בפורטוגל ובשיתוף פעולה עם עורכי הדין בישראל. מסמכים אלה נחתים על ידי נוטריון בתחום אפוסטיל ובתרגום לפורטוגזית.

קבלת תעודות לידה שנרשמה במרשם האוכלוסין בפורטוגל – קבלתה של תעודה לידה וגם קבלת האישור הם השלב האחרון לתהליך הוצאת האזרחות.

בכדי להגדיל את סיכויי הצלחת התהליך, חשוב למצוא מסמכים המעידים על שורשי המשפחה. כך הסיכויים לקבלת הדרכון המיוחל ולזירוזם של התהליך. חשוב להיעזר בעורך דין שמתעסק בתחום במשך שנים רבות ויגדיל באופן משמעותי את סיכוייכם לעבור את תהליך קבלת דרכון פורטוגלי וכן גם אזרחות פורטוגלית.

 

לסיכום

השלב הראשון בתהליך הדרכון הינו בדיקת זכות, לאחר בדיקת הזכות חשוב לאסוף מסמכים רבים ככל שניתן להוכיח את הקשר שלכם לגירוש היהודים מספרד ופורטוגל ובכך להגדיל את סיכוייכם לקבל דרכון ואזרחות פורטוגלית. חשוב להוסיף מסמכים המעידים על השורשים שלכם, בכדי להוכיח את הזכאות לקבלת הדרכון הנכסף.

 

אישה מחזיקה דרכון

אולי תאהבו גם את: