תאונת דרכים: הקשר בין נזקי גוף ותביעות ביטוח

רצה הגורל והייתם שותפים לתאונת דרכים. קודם כל, נאחל לכם בריאות איתנה. אך מה קורה במידה ונפגעתם? חשוב שתדעו שיש לכם אפשרות לבקש פיצוי עבור כל נזק גופני שחל בעקבות תאונת דרכים, דרך פניה לחברת הביטוח.

 

גופי ברשותי

שלמות הגוף שלנו היא בבחינת ערך עליון, ונכתבה בחוק יסוד "כבוד האדם וחירותו".

למרות זאת, תאונות דרכים הן אינן דבר צפוי ומדובר על מקרים בהם הנהג יוצא מכלל שליטה ויוצר פגיעה ברכושו וגופו שלו או של אדם אחר.

לכן, חשוב שיהיה לכם ביטוח אשר יאפשר תביעת פיצויים במקרה של נזק גופני. לא משנה מהי חומרת הנזק- מקטן ועד גדול- ולא משנה אם נפגעתם או פגעתם, ביטוח מתאים יכול לכסות את העלויות ואף להוריד מכם את ההתעסקות עם הצד השני. כל נפגע של תאונה זכאי להגיש תביעה בשל תאונת דרכים וזאת לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975.

 

כיצד מוגדרים נזקי גוף?

בפקודת הנזיקין, נזק גוף מוגדר בתור: "אבדן חיים, נכס, נוחות, רווחה גופנית או שם – טוב, או חיסור מהם, וכל אובדן או חיסור כיוצאים באלה". מכאן, שנזק גוף הינו אובדן יכולת גופנית בין אם בפציעה קלה ובין אם בנכות, אך גם פגיעה בנכס פרטי הניזוק כתוצאה מתאונה. פגיעה נפשית יכולה להחשב גם היא כנזק- גוף.

 

סוג הביטוח המכסה נזקי גוף בתאונות דרכים

ישנם כמה סוגי ביטוח, היכולים להקיף ולכסות פגיעה בנזק גוף:

ביטוח רכב- זהו הביטוח הבסיסי והמוכר, המחייב כל בעל רכב לבטח את רכבו במקרה של פגיעה או תאונה. חברת הביטוח מפצה במקרה של נזק גופני או נזק לרכב, לרבות נזק של צד ג'. הביטוח יכול לכלול גם נזק לרכוש או מבנים כגון גדר.
הביטוח מתחלק לשניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. הראשון מכסה נזקים גופניים והשני מכסה נזקי רכוש.
ישנם סוגים נוספים של ביטוחים אישיים כגון ביטוח בריאות או חיים, וחשוב לבדוק מול הפוליסה הספציפית האם ניתנים כיסויים או החזרים נוספים לבדיקות הנדרשות בעקבות התאונה.

 

מה נדרש כדי להפעיל ביטוח?

אם נקלעתם לתאונה, חשוב להחליף פרטים עם הפוגע הכוללים פרטים אישיים ופרטי רכב.

במידה והיו נוכחים במקום שהיו עדים לתאונה, חשוב לקחת גם את פרטיהם במקרה ותדרש עדות.

כדאי לצלם את זירת האירוע ואת הנזקים עצמם בין עם לרכב או לגוף. אם נדרשתם לטיפול רפואי, יש להציג את הקבלות.

הציגו את כל המסמכים הנ"ל מול נציג חברת פוליסת הביטוח והוא ידריך אתכם כיצד להמשיך. כדאי גם לעיין באתר https://fclaw.co.il לקבלת מידע נוסף בנושא תביעות ביטוח.

 

זיכרו, בכל מקרה של נזקי גוף, בין אם לגוף או לרכוש, שלכם או של אחרים המעורבים בתאונה יש באפשרותכם לפנות לחברת הביטוח ולתבוע פיצויים. תתעדו ככל שניתן ופנו בהקדם. והכי חשוב- תהיו בריאים!

אייקון תאונת דרכים

אולי תאהבו גם את: