מה העונש על נפקדות מהצבא?

כמו לאזרחים, גם לחיילים ישנן חובות וזכויות המלוות אותם במהלך השירות הצבאי. בין אם מדובר בחייל המשרת בשירות קרבי או בשירות של ג'ובניק, ישנם מעשים מסוימים ועבירות אשר יובילו לעונשים לא מבוטלים. נפקדות הוא בין העבירות האלו שיובילו לעונש לא קל על ידי הצבא. מה הוא?

בעוד שהשירות הצבאי עשוי לעבור חלק וקליל עבור חיילים מסוימים, במקרים אחרים אנשים מוצאים עצמם גם נפקדים מהצבא. על נפקדות, כמו על עבירות אחרות בצבא, אתם "תזכו" למשפט צבאי שבו יוחלט על העונש שלכם.

במקרים מסוימים ועל עבירות מסוימות, אתם גם יכולים להישפט לימים, או תקופה מסוימת בכלא. אם כך, מה העונש הצפוי לחיילים על נפקדות מהצבא? אנחנו כבר עכשיו מדגישים מראש, העונש הצפוי על חיילים נפקדים עשוי להשתנות ומשתנה ממקרה למקרה, מבסיס לבסיס ובהתאם לנסיבות.

 

לאחר כמה זמן מגיעים לוכדי עריקים במקרה של נפקדות?

אם החלטתם לבצע נפקדות מהצבא, אנחנו ממליצים לכם לזכור שהעונש המקסימלי על נפקדות הוא 35 ימים בכלא. כמובן, כמו שאמרנו כאן בשורות למעלה, העונש הזה עשוי להשתנות ואכן משתנה ממקרה למקרה. במילים אחרות, העונש ייקבע על פי כל מקרה לגופו.

עוד כדאי לדעת, בצבא ישנו גוף אשר מכונה "לוכד עריקים". לוכדי העריקים בדרך כלל יישלחו אליכם לאחר 21 ימים של נפקדות (אם אתם משרתים בשירות הסדיר). אם אתם משרתים בקבע, לוכדי עריקים בדרך כלל יגיעו אליכם לאחר 15 ימים של נפקדות.

 

תביעה משפטית נגד הצבא

לאחר שהבנו מהו העונש המקסימלי על נפקדות מהצבא, בואו נדבר לרגע על האפשרות של תביעה משפטית. אם החלטתם לבצע נפקדות, יש סיכוי שנגרם לכם עוול כלשהוא, או שאתם מרגישים כי נגרם לכם עוול. בין אם עובדתית נגרם לכם עוול או לא, אנחנו ממליצים לקבל סיוע משפטי.

עורך דין משרד הביטחון יהיה איש המקצוע שיהיה ניתן לפנות אליו. עו"ד משרד הביטחון יכול לסייע לכם בכל מה שקשור להגשת תביעות משפטיות נגד הצבא, בין אם נגרמה לכם עוולה או לא.

אבל יחד עם הכול, אנחנו רוצים להדגיש שאין בעצה הזאת של קבלת סיוע משפטי – כל דרבון לבצע עבירה צבאית. במילים פשוטות יותר, זה שיש לכם גיבוי כלשהוא מעורך דין משרד הביטחון, לא אומר שאתם צריכים להרגיש חופשי לבצע עבירות.

 

השתדלו לפתור את הבעיות שלכם ולא לבצע נפקדות שתסבככם

במקרים מסוימים עורכי דין יכולים לסייע לכם רבות, אבל שום דבר לא מובטח. אם אתם שוקלים לבצע נפקדות כי אתם בטוחים שעורך דין יהיה מסוגל לחלץ אתכם מהבעיה בהמשך, אתם מוזמנים לדחות את התוכניות האלו.

תמיד יהיה עדיף לפתור את הבעיה שיש לכם בדרכים מוסדרות. אם אתם צריכים סיוע משפטי, קבלו אותו לפני שאתם מבצעים נפקדות, לא אחרי. ובאותה הנשימה, השתדלו לא לבצע אותה בכל מקרה. בהצלחה!

למידע נוסף בנושא עורך דין משרד הביטחון היכנסו לאתר "הנבחרת המשפתית" – martindale.co.il

אולי תאהבו גם את:

התפרצות סכיזופרניה בצבא

 האם התפרצות של מחלת הסכיזופרניה במהלך שירות צבאי יכולה להיות קשורה לעצם השירות? חיילים אשר המחלה התפרצה אצלם בזמן הצבא טוענים פעמים רבות על קשר

קרא עוד »